• Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3
  • Smulison

Bananflugan82: Vilka små sötnosar! Så söta i sina stora byxor :)

Jag börjar känna mindre och mindre rörelse hela tiden nu. Visserligen beror det på att bebisen har mindre plats att röra sig på men ibland tycker jag att det går hur länge som helst mellan rörelserna. Men så fort jag oroar mig och tänker att vi ska åka in och kolla upp det så börjar han sparka massa igen.

Var hos barnmorskan i fredags och då var allt precis som det skulle och hjärtat galopperade på högt och fint på honom! Men jag antar att man oroar sig för allt hela tiden bara.

• Souvenir
    HelenaOlivia skrev 2010-01-30 20:26:17 följande:
    Bra att du fått sova det behövs. Vikla små sötisar ni fått!! Tänk att vår bebis som e kvar i magen väger mer än dina, helt otroligt.
    "tänk att vår bebis som e kvar i magen väger mer än dina" -

herregud vilket uppvaknande jag fick av den kommentaren och sen kolla på banaflugans bild på de små sötnosarna. nu gick det ordentligt upp för mig att man har en liten bebis i magen och att det inte är långt kvar. wow!
  • bananflugan82
    Souvenir skrev 2010-01-31 18:38:01 följande:
    "tänk att vår bebis som e kvar i magen väger mer än dina" - herregud vilket uppvaknande jag fick av den kommentaren och sen kolla på banaflugans bild på de små sötnosarna. nu gick det ordentligt upp för mig att man har en liten bebis i magen och att det inte är långt kvar. wow!
    Jag kan säga att jag tycker fortfarande det känns helt overkligt att dom faktiskt legat i min mage!! När jag var gravid och tittade på typ förlossningskliniken och såg bebisar som föddes i samma vecka som man var i, så hade jag ändå svårt att förstå att sådär stora var mina också. Och nu bara tittar jag på dom och det går liksom inte in... dom har legat och vuxit i min mage. Dom var inga små räkor, utan det är faktiskt riktiga människor. Helt otroligt.
  • HelenaOlivia

Ja det blir mer verkligt att se dina små bananflugan att man själv har en människa i sin mage att dom e ju klara nu och ska bara växa lite mer innan det är dax.

Även om helt verkligt blir nog inte förräns man håller bebisen i sina armar, om äns då :)

• Paincake

Hej tjejer!

Kan bara instämma att det känns overkligt att det är en liten människa som finns inuti en. Att man om absolut MAX sju veckor (typ...) är mamma...
    Råkade ut för ett litet missöde idag. Det var första föräldrautbildningsträffen idag och vi trodde det skulle börja kl 19 och stövlade glada i hågen in genom dörren en kvart för tidigt - trodde vi... Det hade börjat kl 17 och vi hann precis med de sista tio minuterna innan det var slut. Där satt den! Nåja, vi kände väl bägge två att vi hade rätt bra koll på det som sagts om förlossningens alla skeden och mycket av det går att läsa sig till på nätet och i böcker. Bättre lycka nästa gång...
  • Paincake

Förresten, har ni börjat få bristningar? Själv  har jag fått tre små gynnare, typ en-två cm långa på höfterna. Är i v 35 nu och de dök väl upp för en vecka eller två sedan. Jag hoppas (men tror väl egentligen inte) att det inte blir fler...

• zweetieh

paincake: har nagra fa, men tack o lov sa e dom ganska ljusa..

har tappat aptiten, har halsbranna hela tiden, ont i ryggen och sover 70 % av tiden:(
    jag som tyckte min graviditet gatt smidigt

• längtan 80

Jahapp. Det var inget labbfel.. har fel på sköldkörteln.... känns ju skoj. Nu väntar man på att läkaren skall ringa igen och springer runt med telefonen hela dagen    Skoj att jobba?? Inte direkt när kroppen går på sparlåga.

• Sedorika

bananflugan! blir helt till mig när jag ser dina småttingar. sååå söta! Måste sluta titta på bebisar, man längtar ju bara ÄNNU mer när man ser dom!

Var det enäggisar förresten?=)

• Goseplutt
    längtan 80 skrev 2010-02-02 06:51:00 följande:
    Jahapp. Det var inget labbfel.. har fel på sköldkörteln.... känns ju skoj. Nu väntar man på att läkaren skall ringa igen och springer runt med telefonen hela dagen    Skoj att jobba?? Inte direkt när kroppen går på sparlåga.
    Jag har också sköldkörtelsjukdom, har inte legat bra under hela graviditetet förens de 2 sista månaderna (var inte inställd innan). Jag vet hur det känns när hela kroppen strejkar, jag var sån förra vintern men då var jag ju inte gravid så det måste ju kännas extra tungt. Hoppas det går bra för dig och att du får medicin och att det bättrar sig fort.
Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3