• Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3
  • Linnéa777
    bananflugan82 skrev 2010-01-17 20:19:21 följande:
    Hej tjejer!!  Kan rapportera att våra pojkar Oliver och Ludvig har kommit i vecka 32+5. I onsdags den 13e gick vattnet kl 5 på morgonen och vi åkte in till förlossningen. Fick bricanyl för att inte värkarna skulle starta och kortison för pojkarnas lungor. Allt var lugnt och jag fick veta att jag fick ligga kvar tills bebbarna bestämde sig för att komma ut! Kl 17 på eftermiddagen fick jag molvärk, inte så farligt. Kl 17.30 gick jag upp för att gå och kissa och känner då att navelsträngen ramlat ut en bra bit! Jag larmar och det blir en väldig fart. Jag är öppen 1cm och ändå har navelsträngen ramlat ut, dubbelvikt. Det blir urakut snitt, pojkarna är ute på några minuter. Allt gick bra, men det kunde gått väldigt, väldigt illa. Vi har haft gudarna med oss för det var hela tiden full pulsation i Olivers navelsträng (som låg först i säte) och ctg visade hans hjärtslag under tiden jag gjordes i ordning. Att något sånthär händer i egentligen omöjligt. Personalen på sjukhuset har aldrig varit med om något liknande. Dom fick ha CPAP dom två första dagarna, men andas nu helt själva. Får dropp för extra energi och sondmatas, och snart får dom antagligen ligga tillsammans och slippa alla sladdar. 2010g och 2145g vägde våra små liv! Jag är hemma på "permis" nu över natten för att hämta energi och smälta allt... kommer att tillbringa dagarna hos pojkarna och sova hemma, tills vi kan ha dom hos oss mer tillsammans i ett familjerum.
    Mirakel! :) Stort grattis till era små pojkar. Fina namn ni har valt.
  • Sedorika
    Stort grattis!
    Vad läskigt det måste varit där, att sånt aldrig hänt förrut. Det händer ju bara inte! Skönt att allt gick bra och att bebisarna mår bra.
  • Tikka1986

Massa grattis till er!! :D skönt att allt gick bra iaf. så nu har första fått,nu kommer det säkert bara rulla på med fler som kommer kläcka :D åter igen,massa grattis kramar till er och pojkarna

• längtan 80

OJ! Vad roligt. Och vad skönt att det gick bra!  STORT GRATTIS!!!! (<nu kanske jag orkar jobba i dag)

• Silje84

STOOOOORT Grattis till pojkarna :) Skönt att de gick "bra" iaf... Gud jag blev så glad nu att jag började gråta :) (hormonell tro???) hehehe

• HelenaOlivia

Åh vad skojj, GRATTIS!!! Dock inte skojj att det blev så akut men skönt att allt ändå gick bra och att ni alla mår bra.
    {#lang_emotions_flower}

• Smulison

Bananflugan82: Grattis till pojkarna!! Vad skönt att allt gått bra! :)

Lindai: Jag tror nog att det är trångt där inne och därför det gör ont. Jag har också fått ont där på höger sida och det känns som det kläms och bränns samtidigt.

Vi var på informationsträff med försäkringskassan idag och jag har varit i kontakt med alla mina tidigare arbetsgivare så nu ska det komma ett helt berg med post som jag ska skicka vidare till f-kassan. Skoj det där med papperarbete... usch usch!

• Paincake

Åh, suck!

Hade beställt ett finfint skötbord i massiv ek som läggs på tvättmaskinen och sparar mycket plats (och som var jättedyrt). Det kom på posten idag, slarvigt inslaget och med hanteringsskador och en stor spricka på ena sidan
    Så irriterande! Nu vill man ju ha allt färdigt inför bebisen, inte hålla på att strula och skicka tillbaka grejer...
  • längtan 80
    Paincake skrev 2010-01-19 17:37:53 följande:
    Åh, suck! Hade beställt ett finfint skötbord i massiv ek som läggs på tvättmaskinen och sparar mycket plats (och som var jättedyrt). Det kom på posten idag, slarvigt inslaget och med hanteringsskador och en stor spricka på ena sidan Så irriterande! Nu vill man ju ha allt färdigt inför bebisen, inte hålla på att strula och skicka tillbaka grejer...
    Åh, guud vad störigt. Stackers du.
Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3