Inlägg från: Smulison |Visa alla inlägg
  • Smulison

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Hej alla!

Jag har inte blivit nervös inför förlossningen än, det känns mest spännande fortfarande! Trivs så bra med att vara gravid så ibland glömmer jag nästan bort att han ska komma ut också, då känns det så främmande!

Gillar att ha honom där i magen och känna honom sprattla omkring hela tiden. Det är helt galet vad mer och mer jag känner av honom varje dag. Jag märker att det blir mer och mer verkligt för min sambo också när han kan känna ett ben eller kroppen genom magen.

Stackars alla karlar som inte får uppleva känslan av att ha barnet i magen!

• Smulison

Bananflugan82: Grattis till pojkarna!! Vad skönt att allt gått bra! :)

Lindai: Jag tror nog att det är trångt där inne och därför det gör ont. Jag har också fått ont där på höger sida och det känns som det kläms och bränns samtidigt.

Vi var på informationsträff med försäkringskassan idag och jag har varit i kontakt med alla mina tidigare arbetsgivare så nu ska det komma ett helt berg med post som jag ska skicka vidare till f-kassan. Skoj det där med papperarbete... usch usch!

• Smulison
    Sedorika: De 10 dagarna som pappan får ta ut vid födseln räknas inte in i de andra föräldraledgihetsdagarna utan står helt för sig själv. Dock får man bara de 10 dagarna om han har ett arbete under tiden och får förlorad arbetsinkomst. Pappor har alltså inte 10 dagar med ersättning om de är studerande eller arbetslösa.

Vi var på FK's infoträff för en vecka sen och de berättade då att det inte ska bli fler infoträffar. Februari är sista månaden som infoträffarna ska hållas. Dåligt med tanke på att det blir fullbokat på 5 min och det verkar vara ett jätteintresse att gå på infoträffarna.

De senaste dagarna har jag varit ute och gått på tok för mycket och har jätteont i magen nu så nästa vecka ska jag hålla mig vilandes så mycket jag kan. Min sambo väckte mig en natt när jag var förkyld för då snarkade jag så han trodde det var något fel på mig. 
  • Smulison

Bananflugan82: Vilka små sötnosar! Så söta i sina stora byxor :)

Jag börjar känna mindre och mindre rörelse hela tiden nu. Visserligen beror det på att bebisen har mindre plats att röra sig på men ibland tycker jag att det går hur länge som helst mellan rörelserna. Men så fort jag oroar mig och tänker att vi ska åka in och kolla upp det så börjar han sparka massa igen.

Var hos barnmorskan i fredags och då var allt precis som det skulle och hjärtat galopperade på högt och fint på honom! Men jag antar att man oroar sig för allt hela tiden bara.

• Smulison

Tikka86 - Det låter som en jättebra plan. Hoppas det blir jättemysigt.

På måndag ska vi till barnmorskan och förhoppningsvis har han lagt sig till rätta då. Men nu tycker jag att det känns som att han ligger tvärs över magen i stället. Han sparkar inte lika tydligt längre utan det är bara buffar istället och de kommer både uppe och nere och på sidan av magen så jag vet inte vad han har upp eller ner.

Ikväll har vi vårt sista möte på profylaxkursen. Det har verkligen varit bra att gå på, framförallt för min sambo som känner sig mycket mer förberedd inför förlossningen och känner att han är mycket mer delaktig och kan hjälpa till mer nu!

• Smulison

Lindai - vad bra att det funkade med vändningen!

På måndag får vi reda på hur lillen ligger nu, innan kund jag känna att han hade huvudet upp men nu känner jag inte det mer. Hoppas att an har vänt sig själv helt enkelt. Jag hörde att det kan kännas ganska obekvämt när de vänder på bebisen så jag tänkte att profylaxen kanske kunde komma till användning redan då!

Hur många är det som gått profylaxkursen?

Jag tycker att den har varit jättebra, men det är verkligen en del att komma ihåg, undrar hur mycket man kommer att minnas och plocka fram och använda sig av när det väl är dags.

• Smulison

Tikka86 - Grattis till förlovningen!!!

Jag sover helt galet mycket, jag är trött heeela tiden. Jag sover hela natten förutom att jag är uppe två gånger per natt och kissar och sen sover jag vanligtvis tre timmar mitt på dagen också. Vissa dygn blir det utan problem 14h totalt som jag sover!

Idag hade vi besök här men jag kunde knappt hölla ögonen öppna till sist. Får hoppas jag är lite mer vaken när bebisen kommer ha ha :)

• Smulison

Igår var vi hos barnmorskan och han ligger fortfarande med huvudet upp och stjärten ner. Vi ska tillbaka på fredag, har han itne vänt sig då så får vi en tid för vändning.

På nätterna känner jag att han snurrar runt massor men varje gång hos barnmorskan intar han samma position.

• Smulison

Vi hade jättesvårt att komma överens om namn först. Vi diskuterade namn dag och natt och vi blev helt galna på varandras namnförslag. Vi fick bestämma oss för att lägga ner diskussionen och sen en dag så dök namnet Sixten upp och då var vi båda helt överens om att det var det rätta. Först sa vi att vi skulle vänta med att bestämma oss helt tills han kom ut för att se om det är en Sixten men nu är det så naturligt att kalla honom det och prata om Sixtens kläder och saker osv.

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3