Inlägg från: bananflugan82 |Visa alla inlägg
  • bananflugan82

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Smulison skrev 2010-06-13 21:10:43 följande:
    Sixten vill absolut inte ligga på mage. Han blir helt tokig när jag vänder honom, det går bara bra att ligga på mage om han ligger på mig eller pappa men däremot  vill han stå upp hela tiden. Min sambos bror skippade hela krypdelen och började gå direkt. Kanske gör Sixten likadant.

När ni skriver att ni inte kokar upp ersättningen hur tillreder ni den då? Värmer ni upp vattnet lite bara eller tar ni varmt vatten från kranen?

Nu är han 3 månader väger 5300g och är 58,5 cm.
    Man ska inte ta varmt vatten från kranen, utan det det är bättre att ta kallt och värma i micron. I varmt kranvatten kan det tydligen finnas mer baterier eller vad det var.. jag vet inte. :-P Men kallt ska det va iaf..
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • bananflugan82

5 månaders vaccination idag och jag HATAR, HATAR, HATAR vaccinationsdags.. både jag och barnen grät. Dom började med O och jag bara kände hur tårarna steg i ögonen och till slut så kunde jag inte hålla mig. Fan vad ont det gör när dom skriker så hjärtskärande. Det är värre än alla skrik som finns. Det gör så ONT att inte kunna göra något, att inte kunna förklara varför dom måste ta sprutorna.. Nu är det långt kvar till nästa gång, som tur är.
    Så nu har jag en bebis som äter och en som fortfarande sover. Får se hur kvällen blir...

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • bananflugan82
    Paincake skrev 2010-06-19 23:47:40 följande:
    Hu. Casper ska få sina tremånaderssprutor på onsdag. Jag vet inte riktigt om jag klarar av det... Min sambo ska få följa med så får vi se om jag stannar kvar i rummet eller går ut. Jag är en verklig sissy när det gäller grejer som gör ont på sonen. Jag klarade inte av att kolla på när PKU-testet gjordes, trots att han inte skrek. :-/ 
    Det är hemskt.. vid 3 månaders gick det ok, även om jag kände att jag nästan inte klarade det.. sen nu vid 5 månaders sprutorna så gick det inte.. men dom skriker verkligen som aldrig förr.. dom blir så ledsna och hysteriska att det gör så ont i mitt hjärta.. fy..
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
  • bananflugan82
    Paincake skrev 2010-06-20 18:36:41 följande:
    Det ska inte bli roligt... :-/

Men en annan grej som var lite kul var den här tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m45298751-19.ht...

Visst känns det som en helt annan tidsålder? Det känns som om Casper har varit hos oss jämt... 
    Haha, jag vet.. visst känns det som att man inte varit gravid? Det tycker jag.. det är som att den tiden bara flög förbi.
    Om 5 dagar är det ett år sen jag plussade tre dagar innan min mens skulle kommit, det är galet!
  • bananflugan82
    Paincake skrev 2010-06-21 11:37:00 följande:
    Hehe, jag plussade 7/7-09. Mensen var några dagar sen, men jag hade is i magen och väntade in i det sista. Trodde verkligen inte att det tagit sig och deltog med liv och lust i en ost- och vinkväll dagen innan.
    Det trodde inte jag heller! Jag var ute tre helger i rad, sista gången var midsommar. Var så säker på att jag inte var gravid, så jag slängde ett öga på testet när jag skulle kasta det, och det blev superchockad när det stod gravid.
  • bananflugan82

Hahaha, jaa.. den här sommaren ser ganska annorlunda ut, minst sagt.

• bananflugan82

Här blir det en lugn sommar utan några längre bilturer eftersom killarna hatar att åka bil! Så det är ett lätt belsut.
    Jag har varit borta några timmar från killarna och det ÄR jobbigt.. min man har varit hemma nångång och min mamma har tagit dom när vi har varit ute och ätit. Men man måste vänja sig, för jag klara inte av att bara sitta hemma med bebisar iaf.. jag och min man måste ha egentid, det är jätteviktigt i långa loppet!
    Vi ska åka iväg helgen efter midsommar och vara borta en natt. Kommer vara ifrån killarna ett dygn ungefär och min mamma och mormor ska passa dom. Det är dubbla känslor.. det ska bli underbart skönt att kunna sova en hel natt och bara vara och kunna ÄTA utan bebisar som gnäller.. det är vår första paus på snart 6 månader! samtidigt så vet jag att jag kommer att sakna dom! Det känns oerhört tomt så fort man går nånstans utan dom.

• bananflugan82
    Goseplutt skrev 2010-06-23 16:04:04 följande:
    Jag kallar Livia för Livan eller Livvie ibland och en hel massa gulliga typ hjärtat, skruttan, skruttafis osv osv =)

Asså är den nå´n mer som tycker att naglarna är jobbiga eller som har något bra tips? jag tycker att jag filar och filar men ändå river hon sig med dem. Det är så himla tråkigt att hålla på och fila hela tiden me... hehe 10 ggr mer manikyr på henne än på mig.
    Vi har en jätteliten sax som jag använder till killarnas naglar, tror det finns att köpa på apoteket. Naglarna är ju så mjuka så dom viker sig om jag ska fila. Det är lite läskigt till en början att klippa men sen får man in tekniken! Deras naglar växer som ogräs! Får klippa minst 1 gång i veckan. Annars river dom både oss och sig själva med dom små viftande armarna.
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 blogg.mama.nu/entvillingmammasvardag/
  • bananflugan82

Angående smeknamn så kallas dom för korvarna, fisarna, monster, gubben, älskling.. Oliver kallar jag för Ollie ibland och Ludvig heter Ludde och Ludden. Eller så kallas dom för "tvillingarna" av andra vilket jag inte accepterar. Dom är två individer och dom ska inte gå under namnet "tvillingarna" hela livet.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 blogg.mama.nu/entvillingmammasvardag/
  • bananflugan82
    Paincake skrev 2010-06-23 19:32:11 följande:
    Jag hade lätt kunnat lägga ut nagelklippandet på entreprenad... De växer som ogräs och allt klädludd hamnar under dem så de ser jätteskitiga ut. Nu när han börjat sutta på händerna har det i och för sig blivit lite mindre, fast vi vet ju alla var det hamnar i slutändan

Nu har Casper fått sina vaccinationer! Han var superduperduktig, grät bara en liten stund och blev lugn ganska omgående. Men mammahjärtat höll ju på att brista när man såg hur förvånad han blev av att det gjorde ont... Men jag gick inte ut ur rummet i alla fall. Stora framsteg!

Han vägdes och mättes också, 3 mån och 1½ vecka gammal: 6950 g, 63,5 cm lång och 41,3 cm i huvudomfång.  Mammas lilla knubbsäl
    Haha, visst gör det? Jag brukar säga det att dom måste vara ute i smyg om nätterna och gräva i landet, så skitiga naglar som dom har.
Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3