Inlägg från: bananflugan82 |Visa alla inlägg
  • bananflugan82

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Paincake: Vi har bara strl 74 till våra nu! Den "ska" vara mellan 6-9 månader. Gissar på att killarna väger runt 8,5kg nu och kan vara 68-69 långa. 74 är lite stort, men absolut inte för stort. Lagom att växa i.

Har sorterat massor ikväll! Sånt som ska sparas och sånt som ska säljas. SJUKT mycket kläder... att två 6 månaders kan ha så mycket...

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 blogg.mama.nu/entvillingmammasvardag/
  • bananflugan82

Här blir inga syskon, och dom kläder som betyder nåt sparar vi. Har sparat massor. Åh, man kan inte fatta att dom varit så pyttiga när man såg alla bodies i stlk 50 igår.

Fast vi sparar massor så fick jag i hop till 4 stora klädpaket till Tradera. Galet!

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 blogg.mama.nu/entvillingmammasvardag/
  • bananflugan82

Jag heter sofwall på tradera, så det är bara att kika.

Ja, det är tråkigt att sortera bort kläder man tycker om! Höll kvar i vissa kläder in i det sista, o då var det tight. Nu får dom hellre ha kläder som är lite för stora, känns som att det är bekvämare... på längden är 74 ganska stort, iaf i byxor. Men i midjan passar det ganska bra. Men jag har ju små korvar till barn.

• bananflugan82

Killarna har för övrigt blivit sååå mycket lättare att lägga för natten nu! Vet inte vad som har hänt. Igår la vi dom vid 19 och dom sov typ 19.40.
    Dom får ligga först och "prata" av sig i sängarna och spralla av sig, för hur trötta dom än är, så blir dom pigga när dom hamnar i sängen! När dom börjar bli gnälliga får  dom välling tills dom är nöjda, sen vänder vi över dom på mage. Är dom fortfarande pigga då så får dom ligga så en stund tills dom tröttnar, sen buffar vi dom i rumpan typ 5 minuter tills dom somnar.
    Sov till 5.30 när dom ville ha, och vaknade sen för dagen strax efter 8. Helt underbart!

• bananflugan82

‎6 månaders kontroll på BVC avklarat, korvarna fick ok stämpel i rumpan! Starka och busiga pojkar, enligt doktorn. :) Ludvig 8445 gram, Oliver 8830 gram, båda 69,5 cm långa! Ökat nästan 1½kg var och 4,5 cm på 1½ månad.

• bananflugan82

Måste bara dela med mig av min ena sötgris! Vi har köpt en stol typ, till badkaret, som vi kan ha när vi badar killarna för dom har växt ur sin badbalja. Oliver hjälpte till att duscha sig för någon dag sen, tyckte han var himla roligt..

• bananflugan82

Idag har jag fyndat! Två overaller till vintern för 199 kr! Var ta 2 betala för 1 på rea, sånt gillar man som tvillingmamma.

Vårt matschema ser ut såhär. Det är ca tider
    kl. 09 Välling
    kl. 12 Lunch och efterätt. Typ spagetti o köttfärsås, kyckling eller liknande. Mina killar älskar allt med pasta. Dom delar en stor burk eller lika mycket mängd i hemmagjord mat. Dom gillar hemmagjord mer. Fruktpuré till efterätt.
    Hinner med en eller två flaskor ersättning på 150ml under eftermiddagen.
    kl. 18 Gröt. En portion var med fruktpuré i.
    kl. 20 Välling i sina sängar innan sovdags!
    Vaknar och får en slurk ersättning allt mellan 03-05 på morgonen.

Ska peta in något mellanmål på eftermiddagen snart istället för ersättning.

• bananflugan82

Ludvig har snurrat ända sen han var jätteliten, han är som Pippi Långstrump. Båda har varit jätterörliga och är det ännu mer nu. Dom ligger inte still för 2 sekunder. Lämnar man dom på filten så är dom någon annastans sen för dom antigen rullat eller snurrat på något annat sätt. ibland krockar dom och då blir det livat...
    Det börjar märkas ordentligt vilka olika personligheter killarna har! Oliver har ett jäkla humör, blir så arg när något inte är som han vill, illvrålar verkligen. Ludvig är jättecool, bara ligger och filosoferar och är nöjd med läget. Oliver vill stå upp hela tiden, hade han kunnat så hade han sprungit iväg. Dom "promenerar" också i luften om man håller upp dom.
    Angående att hoppa i knät. Oliver har börjat med det bara för ja, kanske två veckor sen. Då var dom 6 månader (4½ månader korrigerat)

• bananflugan82
    längtan 80 skrev 2010-08-05 07:08:18 följande:
    snurrar på sig gör denna tös också, har gjort det länge.  Jag skrev det här för länge sedan å då var det tidigt. Men promenera gör mija med... men är det inte reflexer som skall finnas?? 

Kimso,,, alla bebisar är ju olika... ett tu tre har hon gjort det för första gången och vipps är det rutin
    jo, det är en reflex, men det försvinner vid 2 månader tror jag.. sen efter det så är det nog av ren vilja dom gör det.
  • bananflugan82

Oliver har på bara två dagar blivit otroligt stark i benen! Han står upp själv om man håller honom i händerna. Det barnet kommer att gå innan han kryper.

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3