Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3
Hehe.. man kan väl säga som så att killarnas kurvor gått rakt uppåt...
Ludvig
Oliver
Hehe.. man kan väl säga som så att killarnas kurvor gått rakt uppåt...
Ludvig
paincake: jag var iväg på mamma-mingel i torsdags kväll som en nattklubb här i stan fixade. blev inte alls speciellt sent. jag drack en välkomstdrink, två cider och två glas vin, över ganska många timmar.. jag kände mig nästan bakfull dagen efter! jag klarar ingenting längre.
När våra små larver lär sig att färflytta sig, vilket inte är långt borta.. så kommer vi att skaffa en lekhage. Det kommer aldrig att gå att byta blöja eller klä på den ena om man måste springa efter den andra samtidigt. Eller laga mat, eller ens äta.... eller gå på toa! Jag kan inte dela mig på två, så det får bli lösningen när såna saker måste göras.
Linnea777: Jag förstår att du känner dig hemsk! Men det är jättestarkt gjort, och det blir nog bra i längden! Jag hade nog aldrig klarat det. Jo, om vi verkligen, verkligen inte kunde göra det på något annat sätt så hade vi inte haft nåt val, men jag klarar inte av när dom gråter hysteriskt. Likadant med vaccinationen.. jag klarar inte av när dom skriker så hjärtskärande, så vid nästa vaccination vid 1 år så kommer jag nog inte följa med... jag fixar inte det helt enkelt!
Jo, just det! Har ni börjat funderar på julklappar till dom små? Våra killar kommer ju vara 11½ månader och sen fyller dom i januari.. har ingen aning om vad vi ska köpa. Bobbycar ska dom få, och babygungor att ha ute i trädgården till våren.
Bananflugan. Ne vi har inte funderat på julklappar men tänkt mycket på vad mysigt det blir till ju när vi sitter där med lilla hjärtat framför julgranen!!!!!! Jag är fullkomligt julgalen så det blir en höjdare.
Linnea 77. Huvudsaken att man bestämmer någonting å kör på det man tror på å framförallt attföräldrarna tror på samma .
Tänk på bobbycar- otroligt höga ljud skapar de, nästintill outhärdligt.
Speciellt Oliver har hållt på med sin tungan mycket innan tänder och gör det hela tiden nu! Tror det är en på gång i överkäken. Han leker med tungan hela tiden, tuggar på den och kör runt med den i munnen och tandköttet
Liian: Gnäller hon bara och inte gråter, så låt henne ligga så ett tag. Det är ett mysterium det där vändandet.. här har Oliver börjar vända från mage till rygg på nätterna ibland och väcker oss för att han inte vänder tillbaks och blir arg.. dagtid går det hur bra som helst att rulla hej vilt båda hållen!
Våra grabbar tag i håret så fort dom bara kan. Har aldrig utsläppt hår längre! Men varför inte, det är ju något roligt att utforska.. tror inte man kommer undan det förrän dom är så stora att dom förstår att man inte gör så.
Här är tredje och fjärde tanden på gång hos båda killarna.. som tur är verkar dom inte bry sig ett smack! Oliver har fattat nu hur han ska komma upp i krypställning. Han är så söt! Han kommer upp på knä, sen står han o gungar och puttar ifrån helt plötsligt med fötterna, så han ramlar i backen igen.