Inlägg från: bananflugan82 |Visa alla inlägg
  • bananflugan82

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

O har ju lärt sig att resa sig upp, mot ALLT. Allra helst sånt som han inte ska stå mot. Sen ska han stå själv, fast han inte kan det! Han reser sig alltså upp och släpper taget.. han är helvild. L far runt som en virvelvind i hela huset och slår sig i diverse saker för att han inte har riktig koll. Dom drar varandra i håret, ska ha samma leksak, försöker peta varandra i ögonen, klättrar på varandra.. ja, ni hör ju, det är tårar många gånger om dagen i det här hushållet. Ja, i från barnen då, inte från mig, än iaf..  Och det har verkligen gått på nolltid! Från lagom aktivitet till 100% race... men det är otroligt roligt också!
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
  • bananflugan82
    paincake: haha, en tax.. snyggt.

Våra är tvärtom, längre i överkroppen o mindre nertill.

Och våra killar har oxå glugg mellan tänderna.
  • bananflugan82

Nu går det undan.. idag började Oliver dagen med att resa dig mot tv-bänken och gå längst med den! Så våghalsig som han är så lär han försöka gå så fort han får bättre balans...

killarna har storlek 80 nu, köper jag nytt köper jag strl 86! inte lönt för annars växer dom i från det..

• bananflugan82
    själv? det är snabbt jobbat!
  • bananflugan82
    Linnéa777 skrev 2010-11-30 18:43:52 följande:
    Akutstart vill jag nog inte kalla det. Hon har traskat runt kanter och gått med gåvagn ett tag nu. Jag har ju skrivit innan om henne men ingen verkar läsa det. Ingen respons iaf. I vissa gruppen man skriver i verkar det vara lite avundsjuka. Man kan inte vara stolt över sitt barn utan att "skryta". Väldigt tråkigt. Bara gnäll och klag som är ok.
    ja, men avundsjuka finns överallt! det är väl roligt om dom är snabba.
    min mans dotter gick när hon var 9 månader, men hennes syskon verkar inte ta efter det nu iaf.
  • bananflugan82

jag är pms-ig hela tiden sen jag var gravid
    iaf när det gäller att vara känslig. jag blir tokig på mig själv för jag kan nog börja gråta för allt! har blivit superkänslig.

• bananflugan82

Oliver sov superdåligt vid runt 9 månader när han lärde sig krypa o allt det där. på bvc sa dom att den åldern är värst med sömnen för det händer så mycket i deras utveckling då, och det går ut över sömnen eftersom dom bearbetar allt då. det stämde verkligen på honom för han kunde vakna 1 gång i timmen, hålla på att gnälla o gråta i sömnen, skulle upp o krypa i sömnen, osv.. men det höll väl på 1 månad ungefär, sen blev det bra igen.

• bananflugan82

hehe, vi åkte bort över en helg till min mormor o morfar i småland, hela vårt bagage plus min brors bagage var fullt av VÅRA grejer. det krävs en hel del....

• bananflugan82

Någon i tvillingtråden jag skriver i hade fått veta av sin sköterska på BVC att efter 1 års ålder så ska dom helst inte äta innan klockan 5 på natten för det hämmar deras tillväxt. Hehe.. undrar var dom hittar all information dom ger oss föräldrar? Men äter dom efter det så är det alltså ok, då växer dom bättre... hur dumt som helst! Ska prova ge vatten till våra vildungar, o se om det räcker... vill gärna skippa det där nattmålet nu!

• bananflugan82

Jag skriver under på att behöva space!

Båda mina far runt som vilda apor. Oliver är på mig hela tiden om jag sitter på golvet med dom. Ska klättra överallt. Bits är bara förnamnet! Man får vara väldigt försiktig vart dom där gaddarna är nånstans.. hatar att klä på sig, skriker o gapar och vrider sig som maskar. Att byta blöja är också pest enligt dom, då måste man ju ligga still. Välter ut katternas vattenskål om jag råkar glömma att ställa upp den.. jättehärligt. Har hittills fått moppa golvet två gånger och byta på Oliver efter att han har vält den upp o ner och sen krypit i genom vattnet flera gånger så hela han är en mänsklig mopp.

MEN.. om två veckor åker jag o en av mina bästa kompisar till England över helgen för att shoppa! Hon har också tvillingar som är några månader yngre än mina, så vi ska verkligen bara unna oss och ha det underbart! Tänk er att få sova, att kunna ha fina kläder på sig som inte blir nerkladdade av dreggel, mat eller snor.. att kunna äta utan att ett barn vill ha uppmärksamhet eller försöker klättra på en.. inget gnäll eller skrik, inga fighter vid påklädning osv.. härligt! Så hinner man längta ihjäl efter dom små monsterna också.,

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3