Inlägg från: bananflugan82 |Visa alla inlägg
  • bananflugan82

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

hahaha, vid blöjbyten på speciellt oliver så lägger jag ibland lätt ett ben över hans bröstkorg så att han inte kunna rulla runt. Hade nån sett mig så hade dom inte trott jag var klok . Men dom är verkligen urstarka!! Ska man få på blöjan ibland så är det enda sättet.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
  • bananflugan82

här har dom 8 tänder var sen någon månad tillbaks. tror det är fler på gång för dom har börjat dreggla kopiöst mycket igen! nu är det dom större tänderna där bak som ska komma (om man följer vilken ordning dom "ska" komma) och jag hoppas att dom inte ska ställa till problem.. oliver har precis börjat äta utan krångel igen sen dom två senaste tänderna kom!

• bananflugan82

Jag är också trött.. känner mig inte deppig men.. ja, låg på något vis. Min hjärna har nog redan gått på semester, men tanke på stundande weekenden som kommer snart. Jag behöver den verkligen! Bara tänka på mig själv en stund, inte fixa med barn o hem o allt annat. Jag känner att min energi håller på att ta slut på allvar.

• bananflugan82

Vi har satt våra skrotisar i kö till förskola från 1 septembr nästa år, känns bra att kunna ha dom hemma så länge. Jag får ångest av tanken att behöva lämna dom så.. o även om dom får plats då så kommer jag inte jobba heltid på länge. så länge vi klarar oss ekonomiskt så känns det ok!
    här är verkligen kris med dagisplatser, finns inga i det området vi bor i. barnen får plaster på andra sidan stan typ. min mamma och en kompis till henne som båda har lång erfarenhet inom förskola ska öppna ett privat dagis i februari så går allt som det ska o det krisar för oss så kan ju pojkarna vara där. men vi vill väl helst inte det egentligen förrän dom är stora nog att förstå att på jobbet är mamma inte bara "deras" utan hon är alla andras också. :) kan nog bli lite knepigt annars!

• bananflugan82

Å jag kan bli tokig på såna dagar då dom bara ska vara på mig.. det är mysigt också men att inte kunna sitta med dom utan att dom ska vara överallt, det kan bli ganska jobbigt..

• bananflugan82

paincake - oj! ja, det var verkligen många. vi har väl 3-4 stycken i hela området, o det är ändå ett stort område. :) det som är så sjukt är att det planeras att öppnas fler förskolor, men det var tänkt till senare. dom säger att alla barn som snart behöver förskola kommer som en överraskning. har dom ingen koll alls på komunen? ser man inte som i början av detta året hur många barn som föds och som kan vilja ha plats ett år senare?

• bananflugan82

idag har oliver börjat förstå hur han ska gå med gåvagnen, äntligen. fast han är fortfarande väldigt försiktig. han har dessutom haft napp idag, vilket ingen av våra har haft sen dom var jättesmå! men idag snuttade han på leksaker o blev arg så jag provade med napp o det var det han ville ha, somnade även med den ikväll. hm, jag som trodde vi skulle slippa napp...

• bananflugan82
    Goseplutt skrev 2010-12-08 22:18:17 följande:
    Silje: Grattis, hoppas fröet håller sig kvar därinne!
    Jag ska ta tag i att ringa barnmorskan för att börja med något preventivmedel igen nu när mensen kommit igång igen (ville ha det så), vet bara inte vad jag ska välja... ?! P-piller slutade jag med för att jag fick så mycket biverkningar så är inte jättesugen på det igen.

paincake: Krya på dig, trodde först att du oxå var gravid när jag läste att du spydde men sen läste jag vidare om kräkmonstret, bläää!

banan: Livia har heller aldrig haft napp men har nu börjat visa mer och mer intresse för det, dock försöker jag hålla henne borta från det nu, tycker det känns lite onödigt att börja nu?!
    ja, väldigt onödigt!! vet itne om det var tillfälligt igår eller vad det var.. våra har varit så ovana vid napp att dom inte knappt vetat hur dom ska suga på den, men det kom han ju på snabbt igår.. känns dumt att neka honom den också när han var ås himla snuttig av någon anledning. o inatt när han vaknade så fick han nappen för vi ska sluta med nattmaten, o det accepterade han.. får väl se hur det blir, kanske bara var tillfälligt igår!
  • bananflugan82

Våra var planerade och kom till väldigt snabbt, första månaden vi försökte. Men så har jag också blivit gravid innan o gjorde då abort, när vi bara varit ihop i 3 månader  med skydd, så vi visste att det antaligen skulle ta sig snabbt.. antingen är jag väldigt fertil eller så har min man superspermier.
    Men vi hade sex varannan dag i nästan en hel månad, det var vääääldigt tjatigt.. för mycket av det goda, liksom..   att hålla på så flera månader och hoppas att  det ska bli något hade jag vekrligen inte orkat.. jag beundrar dom som kämpar och kämpar för att bli med barn!! Att dom bara orkar.

• bananflugan82

Idag är jag förresten själv och imorgon kväll också.. men min käre man förtjänar att roa sig, han har spenderat varje kväll i typ 2 veckor på att fixa här hemma så vi har kunnat möblera om, målat möbler mm.. nu börjar det äntligen bli klart!

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3