Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3
Min kompis ungarn älskade Astrid Lindgrens filmer tidigt, dom var nog itne mer än året, för dom gillade att se alla barn i filmerna.
Min kompis ungarn älskade Astrid Lindgrens filmer tidigt, dom var nog itne mer än året, för dom gillade att se alla barn i filmerna.
Mina barn gillar Meg och Mog som går på Barnkanalen. Så fort Oliver hör dom prata på TV aså ska han dit. Likaså Pim och Pom, ett annat tecknat program.
Annars har vi Pippi Långstrump barn med, eller nattgymnaster kan man också kalla det. Dom vrider sig hur som helst i sömnen och somnar på konstiga sätt..
Liian: Men ni kan inte bara låta henne "hålla på", så länge hon inte är ledsen? Våra killar kan vara supertrötta, gnälla, gnugga sig i ögonen men så fort dom hamnar i sina sängar så blir dom jättepigga! Men vi låter dom hållas så länge dom inte börjar gråta. Dom kan stå i sängarna o skratta, "ropa" på varandra, o greja och röja runt men till slut brukar dom somna av sig själva. Det är liksom ingen idé att försöka få barn som bara ska stå upp hela tiden att somna. Men dom brukar trötta ut sig själva o under tiden dom håller på i sina sängar så pysslar vi med annat.
Våra små klumpar var och fick 1års vaccin och vägde och mättes i måndags. Oliver väger 12kg och är 79 lång, Ludvig 11,9 och är 79,5 lång. Lillen ligger hela tiden 0,5cm över.
Vi har väldigt lättretliga herrar här och det har varit så ett bra tag.. så jag vet inte vad som väntar när trotset sen kommer... speciellt oliver har ett jäkla humör. Sen ett litet tag tillbaks så skriker han, alltså skriker som om någon håller på att göra honom illa, om han blir arg. om en leksak inte gör som han vill, om han inte vill klä på sig eller vad dom helst. jag stängde av ljudet på en av deras leksaker, men tji fick jag.. satan i gatan vad arg han blev.. det gick inte att lura honom minsann.
haha, om min mamma säger till dom så blir oliver jätteledsen.. mormor ska tydligen inte säga till, hon ska bara vara snäll.
Jag blir snart TOKIG! Ludvig började i söndags och var gnällig och skrikig och ville inte sitta själv. Hela förmiddagen igår gnällde och skrek han hysteriskt om vartannat. Idag h ar han hållt på så till of rån hela dagen.. helst ska han sitta i famnen eller som ett klistermärke om vi sitter på golvet.. jag får absolut inte lämna honom.. jag vet inte om det är en sen separationsfas eller vad det är.. han hade hög feber i natt som idag är som bortblåst, så jag vet inte om det är tänder på g..
paincake: Ja, jag blir lite nojjig när han helt plötsligt blir såndär och bara gråter. Är rädd att han har ont och vi inte fattar det. Men han lugnar ju ner sig när han kommer upp i famnen eller när jag är i närheten, så det känns inte som det heller.. Det har inte blivit någon mer feber iaf, får hålla koll på det.. får han det igen får vi kolla upp det för då känns det inte bra!