Inlägg från: bananflugan82 |Visa alla inlägg
  • bananflugan82

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Vi har varit iväg över påsken på badlandet Lalandia i Danmark. En bilresa på 3½ timmar ungefär. Dit gick det bra, hem..nja.. sista timmen gallskrek båda två till och från.. sista biten helt hysteriskt.. att man ger sig in i sånt frivilligt är en gåta..

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
  • bananflugan82

paincake: sötunge Mina killar börjar få ganska långt hår nu, och deras lockas kommer fram mer och mer, jag älskar det!

Oliver åkte på magsjuka dagen efter vi kommit hem från vår semester.. allt han åt och drack var bara nere och vände.. idag mår han bättre igen och ville t.o.m. äta frukost. Magen är fruktansvärt kass och det kan ju fortsätta ett bra tag efter att dom blivit friska.. vi andra har inte fått det iaf, ta i trä!

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
  • bananflugan82

Ludvig har två kindtänder på gång, han är supersvullen! Som två knölar, på varsin sida i nederkäken. Jag är förvånad att han äter överhuvudtaget! Har någon av era haft det så? Hur länge har det varit svullet innan tänderna kommit fram?

• bananflugan82

Här har vi haft mysiga veckor med magsjuka.. började med Oliver som var dålig i drygt 4-5 dagar, kräkningar och fruktansvärda bajsblöjor.. vi trodde Ludvig skulle slippa det, men när Oliver varit sjuk i ca 3 dagar fick Ludvig det också, samma sak där.. sen åkte jag på det, var såå dålig ett dygn, sen blev jag bra igen. Så för killarna var det mycket värre. Det är hemskt när dom kräker upp allt, fick inte behålla nån mat, fast dom var hungriga. Plus att dom var förkylda samtidigt, stackrs barn. Men för att vara dåliga så var dom hyfsat pigga och på ganska bra humör ändå. Det blev gnälligare efteråt, då var dom väl vana vid att bli "bortskämda" med mycket sittande i famnen och så.

• bananflugan82

Nu har äntligen mina killar lärt sig gå i skor ute! Dom har vägrat skor överhuvdtaget, satt sig ner, skrikit och försökt dra av dom. Men igår provade vi, och det gick hur bra som helst, gick dom som dom inte gjort annat! Jätteskönt!

• bananflugan82

Här sover våra barn katastrofalt dåligt om nätterna.. jag vet inte vad det är, det började när dom var magsjuka.. kan gissa att det är tänderna som aldrig kommer, dom är fortfarande bara jättesvullna i tandköttet.. annars vet jag inte vad det är. Dom vaknar och skriker flera gånger varje natt.. oftast räcker det att stoppa in nappen.. men ibland fortsätter dom skrika, som inatt. Vi fick ta in Ludvig till oss igen och Oliver fick jag ta upp i famnen vid ett tillfälle för han gallskrek.. på dagarna märks ingenting, så jag vet inte riktigt vad det är. Tokig blir jag iaf av att sova så avbruten sömn hela, hela tiden!

• bananflugan82

Liian: Jag har vårdnadsbidrag sen i januari då killarna blev 1 år, så jag är hemma med dom till februari 2012, för här får vi ha det tills dom blir 2 år.
    Ska ev börja plugga eller jobba så smått till hösten, o då kommer vi att lösa det genom barnvakt istället. Känns skönt att kunna ha dom hemma.

Förresten, har inte uppdaterat nånting om killarnas syn.. vi har ju en synpedagog som kommer hit ungefär 1 gång i månaden och kollar hur deras syn utvecklas genom att leka med dom, typ. Första gången hon var här var i mars nånting, då såg dom ordentligt på 25-30cm avstånd, månaden efter på ungefär 1,5 meters avstånd och nu när hon var här förra veckan så är det ännu längre, så det går verkligen frammåt!! Nästa besök blir i augusti och då ska vi försöka vara utomhus för att verkligen testa deras syn, eftersom hon inte kommer så långt ifrån inomhus längre. Dom ser egentligen som andra barn i samma ålder gör, synskärpan varierar väldigt mycket i den här åldern. Men det är ju mycket annat som också spelar in i deras dåliga syn. Men vi märker hela tiden hur mycket dom utvecklas och det är så roligt!

• bananflugan82

Paincake: Grattis!!! Vi planerade vårt från mars och gifte oss i oktober och det tyckte jag var stressigt, haha. Men det kommer att gå jättebra!! Vår bröllopsdag är den bästa i mitt liv (med barnens födelse nu såklart), det var en helt undebar  dag som blev jättemysig. Fixa allt så ni slipper stressa samma dag, så fixar sig allt annat.

• bananflugan82

Grattis till nya magar!! Och jag är tvärtom, inte alls avis, hehe. Har nog med två små apor som är överallt och slåss om allt just nu, inkl min uppmärksamhet, hade aldrig fixat att vara gravid nu.

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3