Inlägg från: bananflugan82 |Visa alla inlägg
  • bananflugan82

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Paincake skrev 2010-09-04 23:29:12 följande:
    Casper var också värsta mönsterbarnet som sov till 9-10-snåret men så blev det vanligare att han vaknade åtta, sen sex-sjutiden och sen någon gång mellan fem och sex. Nu är det alltså mellan fyra och fem som gäller. 

Ska bli skitskoj om några veckor när vi ställer om klockan till vintertid. Ska han vakna klockan tre då? Då blir det fan spetsad välling.

Imorgon är det babysim igen! Woligt, woligt som man säger här i Linköping. 
    åh nej, vintertid hade jag förträngt.. skit.. jag hoppas verkligen inte dom vaknar 1 timme tidigare!
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 blogg.mama.nu/entvillingmammasvardag/
  • bananflugan82

Igår satt O utan stöd för första gången! Så otroligt häftigt. Jag satte honom på golvet och från att ha suttit som en säck potatis innan, lyfte han händerna från golvet och satt själv! Vingligt, men en god början. Jag blev alldeles rörd, min små killar håller på att bli så stora.
    Likaså nu när jag rensar ut kläder allt eftersom. Dom kan snart ha storlek 80, vilket betyder att det bara är en storlek till, sen kan jag inte handla kläder på babyavdelningen längre. Det känns sorgligt på något vis. Dom är inte så gamla än, men mina små killar håller på att växa upp liksom. Det bara säger pang, sen är dom några år gamla och vill inte alls mysa med mamma längre.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 blogg.mama.nu/entvillingmammasvardag/
  • bananflugan82

Jo, jag tycker det är jätteroligt också och ser fram emot när dom blir större! Tyckte bebistiden inte var något för mig alls, dom bara åt och sov ju. Nu händer det massor och man får så mycket tillbaks! Men samtidigt så känns det sorgligt på något vis, att det inte kommer tillbaks. Tiden då dom var små är snart förbi.

Tycker det är jättesvårt med kläder nu! Dom växer så det knakar. Trodde också det skulle lugna ner sig men nej, finns kläder i 74 dom knappt hunnit använda.

• bananflugan82

våra killar är  riktiga svettlurkar, kan inte ha för mycket kläder för då smälter dom bort. ha en tjock åkpåse till vintern, så den och en overall vi köpt ska räcka bra.

• bananflugan82

goseplutt: jag är också nojjig med större saker, är rädd att dom ska sätta i halsen. majskrokar är bättre än rån, för majskrokarna smälter så fort dom blir fuktiga och när barnet suger på dom! rån kan dom ju få loss större bitar av, och smälter inte på samma sätt.

• bananflugan82
    Goseplutt skrev 2010-09-07 16:45:19 följande:
    okej, smart =) Jag tänkte sådär som man gör till lite större barn att skära klyftorna så de kan sitta och stoppa in i munnen själva och det tror jag inte Livia hade fixat utan att svälja hela biten eller nå´t. Bra motorikövning är ju också nappflaskan för att dricka vatten, hehe och fin underhållning för en annan men hon börjar fixa det fint nu =)
    På tal om vatten, hur mycket vatten ger ni vid måltiderna då ni inte ammar eller ger ersättning eller så? Livia skulle nog kunna dricka hur mycket som helst så någonstans måste man ju stoppa.
    våra känner när dom inte vill ha mer nu. men innan kunde dom också dricka massor. vi försöker att ge efter att dom har ätit, så dom inte dricker sig mätta istället. o då får dom dricka tills dom inte vill ha mer, brukar bli lagom.
  • bananflugan82

Längtan80: Förstår din irriation! Tycker också du ska gå på DIN känslan, den brukar stämma!! Iblasnd undrar man om BVC bara ger svar för att ma nska bli nöjd (fast man inte blir det!)

Hehe.. hur ser era jular och födelsedagsfirande ut? 34 syskonbarn.. kan inte ens tänka mig hur det måste vara. Häftigt!

• bananflugan82

Hehe Paincake, vi var inne på samma spår... jag tänkte precis fråga om det är nån av er som fortfarande ger Nutramigen ersättning? Vi har en oöppnad burk isåfall som jag kan ge bort. Vi har en för vi hade tänkt prova när killarnas magar krånglade, men det blev aldrig så och det blev bra ändå, så den bara står här nu!

• bananflugan82

Nej, våra sover inte igen det dagtid iaf. Har dom sovit dåligt eller vaknar nån timme tidigare än dom brukar, så blir det kinkigt under eftermiddagen framförallt. sover dom sen bra natten igen så är dom ok dagen efter.

Nu har det gått 2 nätter i rad då killarna inte velat ha mat! Ludvig sov mellan 20-07, inte ett pip från sängen! Oliver vaknade 05, tog in honom till oss för att han inte skulle väcka brorsan och det är lättare att somna om dom när man kan ligga bredvid.. sen sov han ok fram tills 07 han med. Men han är mycket mer lättväckt än brorsan, så han gnällde varje gång nån av rörde sig i sängen eller så.

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3