Inlägg från: bananflugan82 |Visa alla inlägg
  • bananflugan82

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Hehehe... vilka stora bebisar! Herregud, ni har tryckt ut bebisar i storlek med var mina är nu nästan.. jag har jättesvårt att tänka mig det eftersom mina var så små..

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
  • bananflugan82

Jag är ju snittad, så så fort jag inte hade ont längre så var det ju fritt fram så att säga. Hade jag fött vaginalt så hade det nog berott mycket på hur ont jag haft efter o  sånt. Nu hade vi sex efter ungefär 3 veckor. Hade det inte varit för att vi bodde på Neo dom första 2 ½ veckorna, så hade vi nog haft det tidigare.
    Jag var extremt sugen på att köra igång, min lust var som vanligt och att kunna ha sex utan en enorm mage ivägen var paradiset! Min man ville ju inte alls dom sista månaderna eftersom han tyckte det var läskigt med barnen i magen, så vi hade en del att ta igen.
    NU däremot börjar det bli krångligt eftersom vi har två killar som aldrig sover mer än 5 minuter typ.. Ja, på nätterna då, men hur pigga är vi då?!

• bananflugan82
    Linnéa777 skrev 2010-04-13 09:11:07 följande:
    Nyfiken fråga till bananflugan- Hur blir det med avslag och så efter ett snitt? Blöder man ingenting? Hur kommer det annars ut?
    Joo, det gör man. Haha, det hade jag förträngt.. det var ju också därför vi väntade lite med sex. Man blöder precis som vid vaginal förlossning. Men det höll inte på så länge faktiskt, det var skönt!
  • bananflugan82
    swiitii skrev 2010-04-13 14:01:07 följande:
    Vi har inte heller haft sex än, men det har inte ens gått 2 veckor än. Känner dock att lusten börjar komma tillbaka efter att ha varit som puts väck under i stort sätt hela graviditeten, så det känns ju skönt att den inte är helt försvunnen :PJag har fortfarande avslag också så då ska man väl inte ha sex?Fast det är mycket lite nu, mer som flytningar, men blir mycket precis när jag ammar och livmodern drar ihop sig. Jag känner mig faktiskt nervös inför första gången. Jag har knappt varit öm i underlivt och sprack inget så inga stygn, men det känns som om det kommer att göra ont. Man får väl försöka ha långt förspel och massa glidmedel till hjälp :P
    Du får, men då ska ni använda kondom så det inte blir någon infektion.
  • bananflugan82
    Linnéa777 skrev 2010-04-15 10:21:06 följande:
    Stackars små bebisar!Tycker väldigt synd om mitt lilla hjärta också. Jag har smittat henne med min förkylning. Det är hemskt!!! Hon hostar så hon knappt får luft. Jag får panik när jag tror att hon inte ska fortsätta andas. Har pratat med min bvc-sköterska, hon skulle prata med en doktor och ringa tillbaka. Finns säkert inget man kan göra åt det förutom koksalt i näsan... Detta SUGER!!!
    usch vad jobbigt.. har ni lagt böcker eller nåt under benen på spjälsängen så hon kommer lite högre upp? eller lägg något direkt under madrassen istället, för då glider hon inte ner. eller sätt henne i bilstoeln, det har jag hört kan undelätta också.. men visst är det jobbigt när dom inte mår bra!!
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • bananflugan82

våra killar har inte kolik (tack gode gud!) men dom har magont mellan varven o är väldigt ledsna. dom fiser som bara den vissa dagar och slutar gråta när väl fisen har kommit ut.

har ni provat att ha dom liggandes på magen en stund? om det underlättar o om dom gillar det? jag lägger oliver på magen är han verkar ha det kämpigt och han gillar det jättemycket. det kanske inte hjälper jättemycket vid kolik, men det kan kanske fungera lite...

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • bananflugan82
    swiitii skrev 2010-04-15 18:06:24 följande:
    Dum fråga kanske, men hur märker ni att barnen bara har ont i magen?Alltså jag förstår kolik och så där barnen är helt otröstliga så länge....
    våra ligger o stönar o stånkar och tar i, för att fisa eller bajsa.. o gråter o sen när dom fiser slutar dom.. man kan också se det att dom är ledsna o ligger o drar upp benen mot magen, det brukar betyda magont..
  • bananflugan82
    Paincake skrev 2010-04-19 09:36:21 följande:
    Där satte mensen igång. Hurra...  Är det inte tidigt? Casper blev fem veckor i fredags. Nu ammar jag ju visserligen inte, men ändå.
    jag kommer inte riktigt ihåg hur lång tid min tog.. min första mens kom precis efter avslaget slutade.. har hunnit ha mens två ggr sen barnen kom..
  • bananflugan82

Jag vågar knappt säga det.. men såhär nöjda bebisar som jag har idag, har jag inte haft på huuuuuuur länge som helst! Jag köpte Semper ersättning igår istället för NAN o gav dom hälften/hälften igår. Har bara gett Semper idag, och inget gnäll överhuvudtaget.. dom kan t.o.m. ligga o sova! Oliver som aldrig sover dagtid annars.. vad jag hoppas att detta håller i sig o att det är ersättningen som funkar!!

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3