Inlägg från: bananflugan82 |Visa alla inlägg
  • bananflugan82

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Paincake skrev 2010-03-30 22:24:40 följande:
    Goseplutt: Ja, man är mer än lovligt nojig... Trodde jag skulle kunna vara sval och världsvan i min föräldraroll men det är ju stört omöjligt.  Är det fler än jag som har sjukt ont i rygg och axlar? I och med att jag flaskmatar sitter jag och matar honom på precis samma sätt hela tiden. När jag ammade bytte jag ändå sida på honom så det blev lite mer jämnfördelat, men nu är jag snedbelastad så det sjunger om det. Att jag bara bär honom på vänsterarmen kanske inte heller bidrar till något gott... Vad kan jag göra? Jag är så högerhänt att om jag skulle försöka mata honom på högerarmen lär jag peta ut ögonen på honom.
    Nojjigheten försvinner efter ett tag.. iaf gjorde den det för mig. Första tiden hemma går man o kollar dom hela tiden osv. Jag gick emot ALLT jag sagt innan dom kom. Dom fick sova i vårt rum o i vår säng osv.. sånt jag sa att dom inte skulle göra.

Jag blir också helt snebelastad. Jag har sjukt ont i högerarmen vissa dagar, av att ha lyft två klumpar hela dagen för att rapa osv. Vet inte vad man ska göra åt det..
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
  • bananflugan82

Mina 5 kg's klumpar 11 veckor idag! (eller 4 veckor från egentligt BF)

• bananflugan82

Våra hade ju andningslarm när vi låg på neo, snacka om att man bli nojjig av det när man sen ska klara sig utan dom hemma! Höll på att få panik när vi skulle åka hem från sjukhuset. Men jag klarade det.

Våra ska snart flytta in i sitt eget rum nu med. Dom håller på med en massa ljud om nätterna o jag tror att sover ännu bättre om jag inte ligger o lyssnar till varje ljud dom gör.

Jo, vi har två kräkapor här. Dom bor i sina hakklappar! Tar man av dom så kan man vara säker på att dom lägger en spya precis då. Vissa dagar är det inte så farligt, medans andra dagar badar vi i spyor allihop.

• bananflugan82
    längtan 80 skrev 2010-04-07 13:22:14 följande:
    bananfluga82: HAHAHA, ja vad besvärligt att fota under tispress när barnen är på annat humör. men det blev sött ändå! kramar
    Haha, ja, det är ju inte jättelätt att få två barn att vara lite glada samtidigt. Men nu är det gjort iaf!
  • bananflugan82
    Paincake skrev 2010-04-07 19:13:46 följande:
    Bananflugan: hihi, trulpellar! Vi var också iväg och fotograferade oss för ett tag sedan. Världens piggaste unge sov som en klubbad säl fram tills dess att vi tog steget ut ur fotostudion, typiskt nog. Vi var idag hos BVC. Fick en vikarie för vikarien eftersom vår ordinarie bvc-sköterska hade påsklov och hennes vikarie var sjuk. Då får man nöja sig med en gammal skolsköterska som inte kunde svara på en enda fråga... Han hade desstutom gått upp 440 g på nio dagar, vilket inte föll i god jord. Hon tyckte han fick för mycket mat vilket han inte gör, i alla fall inte enligt rekommendationerna på NAN-paketet. Trams, sa vi, och längtar tills nästa besök med vår ordinarie. Men nu väger vår lille knubbsäl 4640 g och har då gått upp 810 g sedan han föddes för snart fyra veckor sedan.
    Jag vet inte om det är annorlunda för våra är födda tidigt men våra ökar ju i rakfart o vår BVC tant har inte sagt något om det. Sist hade Oliver ökat runt 1kg på 3 veckor! Våra äter också NAN, o jag menar, om dom är hungriga, vad ska man göra? Dom måste ju få äta.
  • bananflugan82

Och dom är ju inte små längre heller speciellt, dom börjar komma ikapp nu.. så strunta i vad hon sa, ge honom mat.

• bananflugan82
    Paincake skrev 2010-04-07 23:03:11 följande:
    Ja, vi struntar högaktningsfullt i vad hon säger Vi är bara glada för att han går upp i vikt med tanke på att han gick ner så himla mycket den första tiden.Hehe, ett kg på tre veckor - det var en del
    Haha, jag vet.. dom äter som hästar!
  • bananflugan82

Bananflugan82 - 13/1 Oliver Och Ludvig 2145g 44cm och 2010g 46cm. BF 4/3
    Linnéa777 - 100310 Ingrid Lo Linnéa 2920 g, 50 cm. (BF 100305)

• bananflugan82

Nej, inga bra förkylsningtips. Tyvärr är det lätt att man smittar sina små, det är jättetråkigt! Men tvätta händerna eller sprita innan du tar i henne o gosa inte i ansiktet o pussa o så.. så har man gjort sitt bästa iaf!

O blir dom förkylda så får man köra med en massa koksalt.. vi har hållt på med våra killar i evigheter! Dom är nog lite snoriga men mest är det mat dom har bak i näsan. Det är tydligen lätt att det blir så, o då låter dom täppta i näsan.

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3