Inlägg från: j 3 n N y |Visa alla inlägg
  • j 3 n N y

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Jenn: Verkligen superfint, lite skånelänga-känsla. Gillar verkligen den arkitekturen, lite samma som på Gotland. Så skulle jag verkligen kunna tänka mig att bo! Lägenheterna vi har tittat på säljs för 3,5-4 miljoner. Vi kommer förmodligen kunna sälja vår tvåa i stan och köpa en sån lägenhet utan att ta mer i lån vilket är skönt.

Tobiq: Urgulligt hus! Man tittar ofta sig blind på inredning och möblering, skulle man bara ta bort gardinerna t.ex. skulle det se tusen gånger modernare ut! Det där blir toppen, roligt med lite projekt! Hoppas ni får köpa det till ert lagda bud.

Har på outsiders i bakgrunden, alltså var hittar de alla idioter?!?

• j 3 n N y

Grattis Anna och nya bebisen!!! {#lang_emotions_flower} Väntar med spänning på uppdatering

Har precis varit och sett Precious på bio. Ingen feel-good-film direkt men mycket sevärd. Usch vilka människor det finns...

Korv: Åh vad härligt att vi är flersom bor trångt! Men vad sjutton, jag tror ärligt talat att vi är bortskämda med yta och egna rum. När våra föräldrar var små så fick de ju trängas jättemycket, i alla fall här i stockholm.

FrökenM: Södertälje är ju lite väl långt att åka annars hade jag gärna hjälpt till... Vet inte heller om jag hade vågat skicka pengar, finns det ingen deponeringstjänst eller liknande? Hoppas det löser sig.

• j 3 n N y

FrökenM: Hepp, då vänder vi på kappan och kör pepp istället! Man måste faktiskt kunna lita på folk, det kommer säkert gå jättebra Annars får väl Jakob köra en stalker-runda i Södertälja på torsdag...

Jenn: Spännande till tusen med huset! November är ju ändå ganska snart, roligt att få följa ett nybygge dessutom!

• j 3 n N y

Anuya: Jag har en jättefin grå overall i storlek 56 från Lindex som jag inte kommer kunna använda till vår sommarbebis (har dessutom ännu en som jag har i reserv). Du kan få den om du vill? Är i jättefint skick, hann nästan inte använda den. Lite gos i fodret, perfekt i vagnen eller i bilen. Kan hitta en bild sen om du vill. Annars tror jag att fleece funkar, precis som L33L00 säger så har man dem ju nerbäddade.

• j 3 n N y

Semlan ja... Nu såhär i semeltider... Och Kärleken som fick en flicka har vi inte sett på superlänge...

• j 3 n N y

L33L00: Grattis på födelsedagen! {#lang_emotions_flower} Mysigt med Wille-dag och gott-gott med princesstårta!

Saza: Hoppas Milo blir feberfri snart...

FrökenM: Jag tar också jättegärna emot middagstips! Tycker vardagsmaten är så himla tråkig och så vill man undvika halvfabrikat så mycket som möjligt.

Bay: trist att behöva skylla på födelsedagar för att få äta tårta {#lang_emotions_tongue_out}

Knastroll: Men fy vilka hemskheter som har drabbat er familj. Förstår att det är jobbigt med morfar, skönt att han får slippa smärta så mycket som möjligt. Och så hemskt med din pappa. Hoppas han får bli frisk eller i alla fall bättre snart. Måste vara fruktansvärt att se en familjemedlem så dålig...

Anuya: Jag har skickat ner jens att hämta upp lådan med bebiskläder nu, hann inte igår...

Korv: Ja just det, hur mår jonas nuförtiden? Har han slutat svimma?

Här hemma har vi bestämt oss för att pausa lite i alla pågående projekt. Det viktigaste är att Jens först får ett nytt jobb. Sen ska vi gå och prata med banken och sen säljer vi nog vår lägenhet innan vi köper något nytt. Vi får ta en sak i taget, det blev för mycket på en gång och båda två blev helt stressade och otrevliga. Känns skönt att tagga ner lite nu... Drömboendet kommer sen! Dessutom känner vi att det måste vara lite lugn runt Molly nu när hon precis börjat på dagis. Hon går ju faktiskt först!

• j 3 n N y

Sitter smått i chock, min systers kompis förlorade precis sin bebis i magen i vecka 33. En mardröm.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7