Inlägg från: j 3 n N y |Visa alla inlägg
  • j 3 n N y

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Jag har sån grym vaccinationsångest. Har googlat 18-månadersvaccin hela förmiddagen. Varför? Jag fattar det inte. Är inte ett dugg spruträdd själv men tycker det är så hemskt att det gör så ont på henne. Blev nog väldigt avskräckt vid 3-månadersvaccineringen då Molly faktiskt kräktes i nappen för att hon fick så ont. Tänk om man kunde ge vaccination som dryck. Eller supp. Fan...

(Jag ska inte ens gå dit med henne, det tar Jens. Har vägrat sedan den där första gången.)

• j 3 n N y
    Anuya: Men lilla vän... Förstår att det känns jobbigt och särskilt när läkare och sköterskor håller på och velar fram och tillbaka. Tycker du ska berätta att det här får dig att må dåligt och att du vill ha raka besked. Om bebisen dessutom ligger på tvären så är det ju bara snitt som gäller (Molly låg ju också på tvären, vad är det med våra små busungar?). Hoppas du får klara besked idag. Camilla - det kommer gå bra!
  • j 3 n N y

Molly har kommit in i värsta trotsen verkar det som. Får hon inte som hon vill så lägger hon sig raklång på golvet och skriker och gråter. Igår var det en hel pöl med saliv och tårar på parketten när hon inte fick sin napp. Suck.

• j 3 n N y

Molly har också bara napp när hon ska sova eller är extremt ledsen/gnällig. Men som sagt, fick hon så skulle hon ha den dygnet runt. L33L00: Men jösses vad lika de är! Och så söta ihop. Du satte verkligen ord på det jag försökte säga också angående våra män... Vi har det nog för bra, då letar man kanske efter något som kanske skulle kunna vara dåligt ;) Och så en dos gravidhormoner på det... Bay: Oh så läbbigt. Hej hej, titta på mig liksom! Lycka till det kommer säkert gå urbra, du är ju så fin att titta på dessutom :)

• j 3 n N y

Movie: Haha, jag sa det till Jens igår, att snart börjar det där beteendet på ica också. Skräck!

• j 3 n N y
    Anuya: Åh vi tänker på dig ska du veta! Hoppas du får det bra på sjukhuset trots att det såklart är trist att ligga där. Nästa gång du kommer hem så har du en bebis med dig, hur häftigt är inte det. Och jag tror att det är omöjligt att tråka ut någon i den här tråden med gravidsnack! Lycka till, må så gott och stor kram
  • j 3 n N y

Vi var ju på koll igår med mini-Molly (10,3 kg och 80,5 cm, hehe) och då fick hon en krita (började rita direkt, inte så konstigt), bygga med klossar och peka på kroppsdelar. Molly säger ju i princip bara mamma, pappa, tack, katt, titta och de hade pratat lite om det och om hon förstår vad man säger och då var det helt okej. Känns ju helt sjukt egentligen att man ska jämföra 18 månader små barn på exakt samma grund och utgå från det, säger ju sig självt att alla utvecklas olika.

Bay: Skönt att han somnade, klart vi inte kommer med förmanande ord vad är det för knasigheter? Olyckor händer ju jättelätt, det räcker ju att man blinkar så får de tag i något. Om inte ögat är rött imorgon och han inte verkar ha ont så är allt glömt. Det är säkert ingen fara, han kanske var lite trött och extra känslig också.

Anuya: Vad bra att det känns okej nu. Sov så gott!

• j 3 n N y

Hurra! Kräksjuka! Är så glad och lycklig, sist detta hände började jag kräkas vid 14-tiden. Fem timmar kvar bara, så spännande.

• j 3 n N y

Peppar, peppar - jag verkar klara mig från kräket... Molly kräktes sista gången i morse så nu är det bara febern kvar. Ugh.

Anuya: Haha, gud så kul! Det kan vara farligt att lämna mobilen sådär ;)

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7