Inlägg från: j 3 n N y |Visa alla inlägg
  • j 3 n N y

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Anuya: vad skönt att vikten vänt Molly är likadan på skötbordet, blöjbytena är en fajt fortfarande. Prova att sätt honom på pottan, Molly vägrar än så länge men helt plötsligt kan det ju vända
  • j 3 n N y
    lia76 skrev 2010-03-31 10:58:58 följande:
    Är det någon mer 1½ åring här inne som verkligen förstår hur man bygger ett sådant här torn med burkar/koppar som staplas på varandra i olika storlekar?Ida satt i helgen och staplade... det är 9 stycken. Hon tar den största längst ner, sen nr 2. Sen råkar hon ta en lite mindre och lägger där. Tar sedan nr 3 och märker då att den passar inte där så hon tar bort den lilla och sen lägger hon dit nr3. Så håller hon på tills tornet är klart och det tar bara några minuter.Är hon smart eller Känns skönt att hon utvecklas så pass bra fastän hon har ett litet huvud
    Då är molly osmart för det kan bli både små och stora i olika ordning...
  • j 3 n N y

Nu håller Jens på och packar bilen, vi åker upp till fjällen över påsk. Så jag passar på att önska alla en riktigt GLAD PÅSK!

Lia: Grattis på födelsedagen!

Kram

• j 3 n N y

Åh jag var på ul den 8 april, den 7 april ska en av mina bästa vänner på ul med sitt första barn. Blir helt nostalgisk... Saza: 40 dagar är ju bara en dryg månad! Lia: tänkte på er idag när Molly lekte med sitt torn, haha, det blev verkligen huller om buller. Alla barn intresserar sig säkert för olika saker, kanske en liten konstruktör lilla Ida! Vi har haft en drömresa till fjällen, Molly har varit en ängel hela vägen. Stressmoment med skrikande barn i bilen annars. Här uppe är det skutväder, blä.

M♥LLY 080901 ~klutt.blogspot.com~
  • j 3 n N y
    Saza: Alla kommuner har olika regler för sin barnomsorg vilket ibland kan kännas helskumt. Konstigt med så mycket sammandragningar och konstiga känslor. Ska vi få en till för tidigt född trådbebis kanske? Hoppas det avtar lite och att ni får njuta av påsken ordentligt.

Korv: Jag tillhörde skaran "förbaskat skeptisk till dagis" och hade kunnat vara hemma med Molly i flera år men nu när jag ser hur bra hon har det där så känns det helt rätt! Pedagogiken de har och resurserna - oh my säger jag bara. Är så imponerad. Ett par timmar, kanske tre dagar i veckan kanske skulle kännas bra för Abbe, han kommer ju att konkurrera om din och Jonas uppmärksamhet mer och mer ju äldre Love blir och då kanske han kan känna att han har "sitt egna" liv med kompisar och aktiviteter. Nu blev det här värsta propagandan känner jag, förstår såklart att det är ett svårt beslut! Vad ni än väljer så finns det inget rätt eller fel, Abbe kommer ha världens bästa uppväxt oavsett dagis eller inte.

Bay: Bra att ni fått ihop en lista, bara att sätta sig ner och prata om sina förväntningar på varandra är så stort tycker jag! Borde fler göra, istället går man gärna runt och blir bitter och sur i det tysta.

Här har vi lammstek och rotfruktsgratäng i ugnen. Jag har en kall alkofri öl framför mig och Molly har bastat med sin pappa, morbor och morfar. Jag har köpt på mig ett dygn kontantsurf så nu kommer jag hänga här när de andra är ute i backen.

Hoppas alla har en kanonpåsk så länge!
  • j 3 n N y
    Saza: Usch, det låter verkligen otäckt. Och stackars er som åkte på skiten allihopa. Mitt i påsken till råga på allt. Hoppas Milos tillstånd förbättras, vare sig det är hemma eller på sjukhus.

Movie: Jag har också mycket mer förvärkar nu. Men för mig finns ju ingen tapp som bråkar, hoppas det håller sig på fortsatt bra nivåer i alla fall!

Anai & Anuya: Vad härligt det låter med barnvagnspromenad på nysopad asfalt! Om ett par månader joinar jag er

Idag går jag in i vecka 28, tredje trimestern. Galet. Jag är så stor så folk glor, i påskas träffade jag en tjej som skulle ha den 11 juli (jag har bf den 6e) och alla runtom blev helt till sig för hon hade bara en liten bula och så kommer höggravida jag - cirkusexemplaret... Suck, jag SKULLE ju inte bli så här stor men jag kapitulerar. Bara att inse att graviditet gör mig enorm!
  • j 3 n N y

Movie: Vad gullig du är... Tyvärr bröjar jag svullna upp både här och där men det får vara så helt enkelt. Jo, du har rätt i att jag fullkomligt rasade i vikt efter Molly föddes. Så jag lever på hoppet att det blir lika igen. Jag ger också efter för suget förresten! Marabous frukt och mandel är en stor favorit. Och JA - vinägerchips!!! Jenn: Jag ses gärna på en fika! Vill du träffa Mollsan? Har faktiskt inga planer den helgen, så både lördag och söndag skulle passa mig. Hoppas fler kan! Har era barn favorituttryck som ni inte förstår? Molly går runt och säger "acki-aaaaaa" heeela tiden. Ibland om hon har ätit och det är slut så räcker hon upp händerna och säger "acki" som vi tror betyder typ "färdig". Men "acki-aaaaaa"??? Vi får väl se vad det ytvecklas till sen!

• j 3 n N y
    Saza: Usch, har precis läst ditt inlägg. Stackars, stackars lilla Milo. Förstår att ni är trötta och slitna men gud vad tappra ni är! Sköt om er, vila och fokusera bort allt oviktigt. Ni vet nog... Stor kram.

Bay: Hehe, padda tror jag nog inte att du är... Än i alla fall! Men du, jag känner igen Felix-utbrotten. Molly är helt underbar när hon får vara på dagis, men helger (och särskilt långhelger som nu i påsk) så förvandlas hon lätt till ett monster. I alla fall så fort jag eller Jens är i närheten. Kan stå och skrikgråta med ryggen vänd mot oss och försöker man ta i henne så kan hon slänga sig handlöst på golvet. Matvägran - jadå det också. Jag kör på taktiken att sitta ner på golvet, prata med henne och kramas mycket (även om hon inte vill). De måste ju testa oss föräldrar, deras enda trygghet, för att se hur säker deras tilvaro är. Sen måste man kanske säga ifrån om det går för långt men ändå - kärlek botar mycket!

Har precis suttit och gått igenom och skickat in mina vab-dagar på internet. Kommer nog få ett samtal från min privata FK-handläggare imorgon - svärmor

Och apropå FK och ni som har förskolor/dagmammor som inte tar emot barn vars föräldrar eller syskon är magsjuka. Detta har precis prövats av FK och så får man INTE göra. Är man sjuk ska man vara hemma och vårda sig själv, inte sitt friska barn.
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7