Inlägg från: j 3 n N y |Visa alla inlägg
  • j 3 n N y

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Korv: Haha, tack! Jenn var ju nästan rätt, bara ett y som saknades

Jenn: Pust, vi har just haft en sån natt. Antar att det är dagis som spökar, massa nytt hela tiden. Eller nåt annat som behöver bearbetas. Tror inte man kan göra så mycket, det absolut bästa för oss är att ha henne i vår säng för då slipper vi springa upp heeela tiden. Lättare att bara klia på ryggen och pussas lite (vilket typ är det jag har gjort hela natten).
  • j 3 n N y

Har man inte en orolig 20-månaders i sängen så ska såklart den andra bebisen bråka. Har haft riktigt onda förvärkar inatt igen, låg vaken från 3.30 och försökte andas, sitta upp, stå på alla fyra, promenera, gå på toa, få massage. Konstant molvärk med intensivare värkar varje kvart/halvtimme ungefär. Ska lämna urinprov till barnmorskan idag, men återkommer det här framöver så måste jag ringa in till förlossningen. Nu har det gått över och jag jobbar men jag är inte pigg idag...

Movie: Hoppas Alice får hjälp mot hostan, vi har ju också en hostande tjej som sen en vecka tillbaka faktiskt inhalerar airomir och pulmicort morgon och kväll. Vi har också provat Bricanyl som vi tycker haft effekt ibland men inte alltid.

• j 3 n N y

Nu har jag fått träffa barnmorskan igen. Har åkt på en rejäl uvi så nu blir det antibiotika. Skönt att det (förmodligen) finns en "anledning" till det onda igår natt, men återkommer det ska jag ringa in till förlossningen och då kommer de vilja kolla. Jag är så himla dålig på att ta tag i sånt här, vill liksom inte vara i vägen och störa, men det handlar ju faktiskt om mitt barn! Hon tog mig på allvar i alla fall och tyckte jag gjorde helt rätt som hörde av mig. Tack för all support! Har ju aldrig upplvet värkar på riktigt så jag har så svårt att relatera till något!

Movie: Hoppas nya medicinerna fungerar!

• j 3 n N y

Nenne: Klart vi inte glömmer dig! Följer er härliga hus-vardag på bloggen. Korv: Vi slutade med välling efter Mollys senaste öroninflammation. Innan dess drack hon runt 1 dl på kvällen, ibland ingenting. När hon var sjuk slutade hon helt och sen dess har vi inte börjat igen. Hon har ju aldrig varit mycket för den där vällingen egentligen... På morgnarna får hon yoghurt och macka. Tropicanas äppeljuice är nya favoriten, hon dricker oss ur huset! Cassis: Vad spännande, förstår att det känns läskigt! Lycka till och uppdatera oss gärna Anai: Hoppas det går bra idag på nya dagiset Vi har haft en jättejobbig natt med orolig dotter mellan oss. Klockan 6 i morse visade tempen 39,2. Trist.

• j 3 n N y
    Ibland hänger formateringen inte med, så här ska det se ut...

Nenne: Klart vi inte glömmer dig! Följer er härliga hus-vardag på bloggen.

Korv: Vi slutade med välling efter Mollys senaste öroninflammation. Innan dess drack hon runt 1 dl på kvällen, ibland ingenting. När hon var sjuk slutade hon helt och sen dess har vi inte börjat igen. Hon har ju aldrig varit mycket för den där vällingen egentligen... På morgnarna får hon yoghurt och macka. Tropicanas äppeljuice är nya favoriten, hon dricker oss ur huset!

Cassis: Vad spännande, förstår att det känns läskigt! Lycka till och uppdatera oss gärna

Anai: Hoppas det går bra idag på nya dagiset

Vi har haft en jättejobbig natt med orolig dotter mellan oss. Klockan 6 i morse visade tempen 39,2. Trist.
  • j 3 n N y
    Saza: Ja det är ju bara två dagar kvar nu 100505 kommer han ju!

Bay: Jag är också nojig med vikten, men har insett att jag inget kan göra. Är nog uppe och snuddar på 70-sträcket nu och jag vägde 53 innan... Men det har stannat av ordentligt de senaste två-tre veckorna. Jag tänker på vad jag äter men har släppt på chokladsuget.

Molly sov till 11.45 enligt rapport hemifrån!
  • j 3 n N y
    Anai: Åh nej vad trist att ni känner så  Är det pedagogerna, miljön eller lokalerna som inte känns bra? Eller en kombination av allt kanske? Det är ju så viktigt att man känner sig trygg med dagiset, man ska ju ändå lämna det värdefullaste man har där varje dag. Finns det några andra förskolor i närheten? De brukar väl leka ganska mycket med grannbarnen, går de på en annan förskola?

Korv: Haha, oj vilken annorlunda situation! Förstår att det känns lite konstigt, trots att det kanske inte kom som en chock. Nej, ni kanske inte får en syskonrelation men ni kanske kan se era barn som "kusiner" på låtsas. Du och pappas tjej kanske får en annan relation nu när ni har småbarn i nästan samma ålder.
  • j 3 n N y
    Saza: Brände jag min chansning i natt eller ligger ni på BB? Hoppas allt är bra, är Milo tillbaka på dagis nu?

Anai: Åh, jag kan verkligen känna i hela hjärtat hur det skär... Hoppas som korv att det bara är ett riktigt uselt första intryck och att det börjar kännas bättre snart. Molly går också på en stor förskola med närmre 80 barn (på olika avdelningar förstås) och ibland både lämnar och hämtar man hos nån man aldrig sett förut. Eller ja, nu efter fyra månader så börjar vi känna igen pedagogerna i alla fall. Nu är det bara några veckor kvar till sommaren, blir det inte bättre kanske ni kan slåss för två platser på en annan förskola till hösten. Hoppas så att det ordnar sig för er.

Lia: Jag har också alltid trott att man får luras den 1 maj Det där "maj maj måne" sprang vi runt och ropade när vi var små... Härligt att det tog 31 år att lära sig rätt  Googlade: http://www.nordiskamuseet.se/publication.asp?publicationid=1778

Är hemma och vabbar idag, Molly är feberfri så imorgon blir det dagis. Då ska de åka på heldagsutflykt till Spårvagnsmuseet och titta på tåg och grejer. De har tema: fordon hela våren. Tidigare har de varit på en motorcykelaffär och nere vid bygget av Norra Länken (enormt byggprojekt ett par hundra meter härifrån) och tittat på grävskopor. Så sött tycker jag!
  • j 3 n N y
    Anuya: Men herregud!! Förtsår att du inte vet om du ska skratta eller gråta. Har aldrig haft en så liten bebis som varit sjuk (men lär väl få med en storasyster på dagis) men jag kan bara föreställa mig hur hemskt det måste vara. Har hört att alla bebisar under 3 månader och över 38 graders feber ska man söka vård för. Hoppas William blir bättre, att Hugo har det bra hos farmor och att examensarbetet hinner bli klart. Och vikitgast av allt - att DU får tid att vila och bli kry. Kram till er!
  • j 3 n N y
    Skruttis: Skönt att ha operationen bakom sig, och att det gick så pass bra. Usch vad hemskt att se sin lilla stjärna sådär dålig. Nu får det vara nog för er del tycker jag!

Linn: Vi har också börjat fundera på det där. För min del kommer det förmodligen bli snitt igen och då klarar jag inte att ta hand om bebisen ensam första två dygnen så min man måste ju vara med mig hela tiden. Molly får nog vara hos mormor o morfar och sen komma och hälsa på så fort och ofta som möjligt. Sen kommer vi att flytta förmodligen när vi ligger på BB så det kommer vara upp-och-nervända världen ändå för oss

Movie: Å jag känner igen mig lite i det du skriver, just att orken inte finns på samma sätt längre. Molly har dessutom lagt till med extrem mammighet...

Bay: Kul med NY vagn! Vi har köpt en begagnad Urban Jungle av några vänner. Känns tryggt och ekonomiskt...

Anai: Vad bra att det ser liiite ljust ut i alla fall med dagisplatser och att du ställt dem i kö.

Jenn: Måste berömma dig för att du sprang vårruset för ett tag sen, heja dig! Kul helg du verkar ha haft också, kan man få låna dina kompisar ett tag nån gång

Knastroll: Visst är det skönt när de släpper taget och man slipper följa med i deras lidande. Vad gulligt av dig att vara med mormor efteråt, kan tänka mig att det var uppskattat. Och så måste jag säga att du är otroligt stark som söker hjälp för att du mår dåligt för det är inte det lättaste. Det är läskigt att känna den där mörka nedåtgående spiralen som drar med en utan att man har något att säga till om. Hoppas du får bra hjälp, prata av dig här precis hur mycket du vill!

Saza: Inte för att tjata men kan du föda barn nån gång eller

Själv vabbar jag "den feberfria dagen" idag. Molly (och jag, halleluja) har varit tokförkylda i helgen. Gått och nyst, hostat och frustat. Igår hade hon 38,9 så då bestämde jag mig för att vara hemma med henne. Vi har slängt alla gamla nappar, nappflaskor, tandborstar, tvättat alla sängkläder, gosedjur och annat bakterifrodande för nu ska vi bli av med de här feberbacillerna en gång för alla!!!
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7