Inlägg från: j 3 n N y |Visa alla inlägg
  • j 3 n N y

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Lia: Det måste vara påfrestande för alla att leva med den sjukdomen. Usch, det mpste vara hemskt jobbigt i perioder, samtidigt som jag kan tänka mig att man vill ha en så normal vardag som möjligt. Skönt att prover och röntgen ser positivt ut, hoppas ni får många långa, lyckliga och rörliga år tillsammans.

Tack för responsen, ska nog ringa barnmorskan och få hennes tankar kring det hela!
  • j 3 n N y
    Knastroll: Förlåt, missade ditt inlägg förut. Tack! Idag har det varit lugnare så jag har faktiskt inte ringt... Men ska till barnmorskan på fredag så jag får höra med henne då.

Saza: Åh nej men suck och fy och usch och blä. Förstår att du gråter, önskar jag kunde göra något...
  • j 3 n N y

Jenn, Bay och andra i sthlm: Då bestämmer vi Espresso House i Skrapan kl 13 då? Kul! Det borde inte vara svårt att hitta, i värsta fall finns ju alltid folk att fråga... Jag inboxar dig mitt mobilnummer så kan du höra av dig om det blir något strul!

• j 3 n N y

Hoho? Är det mitt familjeliv det är fel på eller har ingen varit inne på hela dan?

Har varit med Molly hos läkaren idag, konstaterade att det är ett virus. Skönt att slippa öroninflammation och antibiotika. Däremot fick vi en inhalator till henne så ska vi se om vi kan bli av med de nattliga hostattackerna hon i princip haft sen september...

Och så pratade jag med en av mina bästa vänner med bf idag, hon satt hemma och andades igenom värkar. Snart bebis!!

Saza: Hur mår Milo idag? Hoppas det är bättre snart.

• j 3 n N y
    Baypower skrev 2010-04-22 19:53:38 följande:
    Hur gör man när ungen är snorig men pigg och glad precis som vanligt?! Dagis eller ej?
    Kan du gradera snorgiheten? Är han igentäppt och liksom förkyld-snuvig eller bara snorig? Jag hade skickat till dagis om han bara är snorig, utan feber och annars helt som vanligt!
  • j 3 n N y

Visst är det fascinerande hur enorma kråkor som kan komma ur de där små snokarna Om du bedömer att han är dagis-ok så tycker jag att du kan gå med honom till dagis imorgon. Om pedagogerna tycker att han blir för snorig så ringer de ju!

• j 3 n N y

Anai: vad roligt att du också kommer idag! Ska bli så kul att träffa Charlie Nu ska jag hoppa in i duschen sen är det dags att vagga iväg mot söders höjder...

• j 3 n N y

Tack själva för jättetrevlig fika i lördags, Jenny, Sara och Anna!

Movie: vad tråkigt med ögoninflammation igen. Hoppas det går över fort. Är det lättare att få det igen när man väl haft det en gång? Tycker det är ett mirakel att Molly aldrig får det med tanke på hur mycket snor som gnuggas runt i hela ansiktet så fort näsan rinner...

Saza: hur är det med lilla Milo? Och magen?

Själv börjar jag känna mig höggravid. Tröttare i kroppen och tung. Revbenen på höger sida är inte att leka med, men det trycker på mindre nu på lungorna så jag antar att det blivit lite mer plats.

• j 3 n N y
    Anuya: Molly sov, precis som Felix, mest på sidan under sitt första år. Eller ja, fortfarande faktiskt. Ibland lite mer på mage, vilket jag också kunde oroa mig för ibland. Jättesvårt det där, det är ju inte så att bebisar avlider knall fall så fort de hamnar på mage, men samtidigt är det ju något som alla målat upp som det farligaste en bebis kan göra. Tror man får gå lite på känslan, jag hade nog låtit bebisen såva lite på mage då och då så att man själv får lite kvalitetssömn... Vad tråkigt att Jonas blir så upprörd, kan ni inte prata om det istället?

Idag har vi fått besked om att vi får köpa en lägenhet vi har jagat. En nybyggd 4a på Kungsholmen! I juni nån gång är den klar för inflyttning. Tyvärr har vår lägenhet inte rusat i budgivningen direkt men nu tror jag vi bestämt oss för att skriva på det högsta budet som ligger. Så vi kommer vidare med den här bostadsaffären. Känns så skönt och roligt och spännande! Nu ska jag dricka champagne-te och äta godis!
  • j 3 n N y

Bay: Tack! Är grymt imponerad av att ni lyckats sätta undan så mycket pengar och amorterar av lånet. Jag hade suttit och drömt om resor till Aruba! Visst, 100 tkr kanske inte gör så stor skillnad på boendekostnaden men jag tycker ni är väldigt duktiga!

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7