Inlägg från: j 3 n N y |Visa alla inlägg
  • j 3 n N y

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Winner: Dessutom är det väl viktigt att lära barnen att man inte ska "fejka" sjukdomstillstånd. Det kan ju vara lite tillfällig hemlängtan som gör att ett barn säger att de har lite ont nånstans, då gäller det ju för pedagogerna att hantera det på rätt sätt och inte låta det bli en enkel utväg för barnet att få vara med mamma.

Tror tyvärr att problemet beror på en kombination av pedagoger som tycker att det är bekvämt att bli av med ett barn och föräldrar som inte vill/kan vabba.
  • j 3 n N y
    Jenn: Vad skönt att natten var bättre! Man undrar lite vad som pågår i deras små hjärnor med tanke på kriserna de verkar ha då och då. Världen är läbbig för en liten!

L33L00: Hur går det för er och lilla Oscar? Hoppas verkligen ni slipper rs, särskilt så länge han är såhär liten...

Korv: Tvåbarnsmorsa på kryssning! Lovely! Visst är man lite ambivalent inför det där med barnfri tid. När man sitter mitt uppe i gnälliga ungar, kräks, snor och gamla blöjor så bara lääängtar man efter fem lugna dricka-kaffe-minuter. Sen när man väl får lite egentid så längtar man hem och hoppas tiden går fort så man snabbt är tillbaka till guldiga små lockar och mjuka bebisrumpor. Aldrig blir man nöjd, men hoppas krysnningen blir urbra!

Saza: Men stackars liten Milo... Jag vet inte alls hur länge febern kan hålla i sig, det är säkert jätteolika. Nu har ni ju helgen på er att bli bra så får det bli nya tag på måndag hoppas jag!

Har bestämt att Molly får bli dagsitjej imorgon igen. Två veckor sen sist. Intressant. Dessutom är jag ensam nu för Jens stack till alperna idag. Så jag ska lämna, jobba och hämta. Kommer vara helt slut imorgon kväll!

Just det, på onsdag kommer de och fotar vår lägenhet som ska läggas ut till försäljning den 18 april. Spännande! Så nu måste vi börja leta ordentligt efter nytt boende. Vi vill gärna sälja först så vi vet vad vi har att röra oss med.
  • j 3 n N y

Nu har jag lämnat Molly för första gången. Hon blev överlycklig när jag satte på henne overall och skor och åkte iväg till dagis. Vi lämnar alltid ute och först blev hon jätteglad att se lekparken, sen gick det upp för henne varför vi var där och då blev hon arg och körde "stela bananen". Tycker inte att det är så jobbigt som jag hade trott, inte på långa vägar. Hon har det så bra där och trivs verkligen så de där tårarna när man lämnar skakar jag lätt av mig. Nu får vi hoppas att dagen går bra bara, det är ju ändå över två veckor sen hon var där.

Bay: Vecka 19! Galet! Håller med om att det går sjukt fort den här gången, samtidigt längtar jag mer efter själva bebisen nu, då var graviditeten det stora äventyret på ett annat sätt. När ska du på rul?

• j 3 n N y

Tack alla för feedback om dagis/inte dagis idag. Jag är så oerfaren när det gäller dagis så det är så fantastiskt att ha er {#lang_emotions_heart}

• j 3 n N y
    Winner: Oj, haha det har jag bara sett på americas funniest home videos! En ursöt unge som hade en egen teknik att ta sig ut ur spjälisen Kan du inte ta bort ena sidan? Så kan han komma ur lite enklare? Du kan ju lägga en madrass eller massa kuddar utanför så han inte slår sig om han rullar ur? Som en tillfällig lösning.
  • j 3 n N y

Har aldrig hört att barn inte ska sova på resårmadrass. Är det för hårt för deras ryggar? Eller varför?

• j 3 n N y
    L33L00: Men lille vän. Usch jag får rysningar när jag läser... Skönt att ni åkte in och fick hjälp, och att han piggnade på sig lite. Många stora krya på sig-kramar till er.

Winner: Äh tycker ni ska köra på ett sängbyte, det är ju massor med barn som sover i föräldrarnas säng under många år (bl.a. "stackars" Alice). Perfekt tillfälle att slänga ut spjälisen (hade jag också gjort om vi hade haft plats för en växasäng).
  • j 3 n N y
    Anuya: Välkomna hem och vilken fin, söt, perfekt liten kille!! Min första spontana tanke var att han måste vara lik pappa, för Hugo är så lik dig och jag tyckte att William inte var så lik storebror... Men jag kanske minns fel. Du får nästan visa en bild på Hugo vid samma ålder så vi får jämföra Hoppas ni har supermysigt hemma och bara njuter av att vara fyra i familjen! Kram!

Winner: Nej, 3.50 är INTE okej. Molly försökte med det tricket igår men jag lyckades få henne att somna om. Imorse fick jag sova till 6.55 så jag är utvilad. Tänk vad ens världsbild förändras när man får barn...

Här sitter nån uppe i himlen och öser ner blötsnö. Vidrigt. Det var ju så fint igår, buhu
  • j 3 n N y

Jag klagar inte på att det finns snö men SLASK och SNÖBLANDAT REGN! Avskyr {#lang_emotions_demon} 

Winner: Jag är också urusel på att hålla koll på lönehelger och att barnbidraget kommit så det där hade kunnat hända mig också. Tur att du överlevde.

Tezz: Men lilla Linnea då... Hoppas hon kryar på sig snart. Trist att missa 3000 på EN vab-dag Förstår att det svider!

Korv: Hahaha, ska vi kalla dig korven med bröna nu då

Jag har en strandsatt man i Zurich. Planet de skulle åka hem med har ännu inte startat från Arlanda och de skulle åkt från Zurich kl 20. Så jäkla trist, mest för honom som förmodligen måste spendera natten på en flygplats men även för mig för jag vill ha hem honom...

• j 3 n N y

Mannen har återvänt! Halv fyra stod han bredvid min säng och skrämde halvt livet ur mig. 5.45 vaknade Molly. Jag tror att jag känner en kille som kommer somna i soffan ikväll

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7