Inlägg från: j 3 n N y |Visa alla inlägg
  • j 3 n N y

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Jenn: Ja de är verkligen bra! Så enkelt och roligt att stryka på så jag och Jens gick och letade efter mer saker att märka

Anuya: Vad konstigt att sprutorna påverkar rösten. Menar du att han pratar högt eller att han har höga toner? Förstår du vad jag menar?

• j 3 n N y

Suck. Vi fick tråkiga besked ikväll och 2010 känns än så länge som ett fett skämt.

Först blev Jens uppsagd, sen bestämmer sig två av våra bästa vänner att separera (beslutet fattat av killen i det förhållandet, flickvännen numera helt knäckt), en av familjens vänner blir mördad i afghanistan, en bloggkompis dotter dör i magen i vecka 33 och nu har Jens mamma fått en tumör i halsen.

När ska vi vakna upp från den här mardrömmen? Jag minns när vi skålade in det nya året att jag tänkte; det här ska bli ett BRA år (efter ett halvsketet år med en arbetslös man) och nu sex veckor senare så har det bara blivit skit av allting.

Suck igen.

• j 3 n N y
    Anai skrev 2010-02-18 22:07:01 följande:
    sjögurka: men gud vad mycket dåligt!!! Kramar om!
    Men visst är det mycket?! Har inte tänkt på det så mycket förrän ikväll men nu när vi pratade om det så tappade jag modet lite... Tack!
  • j 3 n N y

Vad gulliga ni är allihopa! Jag tycker att det känns som ett stort skämt just nu, det är faktiskt inte så att vi sitter och gräver ner oss som tur är. En sak som gör oss bra ihop är att vi hjälper varandra att må bra när det är jobbigt runtomkring. Sen har vi ju något superhärligt att se fram emot, precis som du sa Anai!

Mycket hostiga barn i tråden, är det något som går kanske? Molly har hostat lungorna ur sig i en vecka men nu äntligen så verkar det lätta. Hög feber hade hon också lördag-onsdag.

Bay: Men fyf*n vad jobbigt med magsjuka... Tur iaf att du åkte hem i god tid, kan inte vara roligt om man är kvar på jobbet när det slår till med rejäl kraft.

Jenn: Skönt ändå att det inte var något allvarligare, men segt med linsvila.

Winner: Men suck, varför inte när man äntligen ska göra något roligt liksom? Jag såg ju med egna ögon i helgen hur mycket snö ni har där uppe och jag förstår att ni är trötta på det.

Imorse tog det mig och mamma en timme att åka till jobbet, brukar ta runt 25 minuter. På motorvägen åkte vi rakt fram i 70 km/h och bilen släppte taget från vägytan (bakhjulsdrivet iofs) men det hände inget som tur var för tre minuter senare börjar en av bilarna framför oss snurra över hela motorvägen. Hon stannade med rumpan mot vägräcket efter några varv så det gick bra men fyfan vad halt det var!

• j 3 n N y
    Anai skrev 2010-02-19 22:22:44 följande:
    På vissa förskolor får man inte lämna syskonet om det andra barnet har magsjuka. Vet dock inte hur det är på våran, eftersom (peppar, peppar...) varken Milton eller Emil någonsin har haft magsjuka!
    Det där skulle du inte sagt, ta tillbaka det på en gång
  • j 3 n N y

GRATTIS Fröekn M {#lang_emotions_flower} Vilken härlig förlossning och underbart namn! Min farmor heter Greta och jag skulle gärna ha gett Molly det namnet om inte Jens var så avig... Hoppis ni har det supermysigt och att vi får se bilder snart!

• j 3 n N y

Stackars lilla Hugo, hoppas han kryar på sig snart. Segt att sitta i ett sjukhusrum i onödan när man hade kunnat ha det bättre hemma, men det vet man ju inte om förrän man sitter där och säger vårdguiden att man ska åka in direkt så trotsar min inte det... Hoppas ni får vila lite idag. Är det vanligt att man får så hög feber av 18-månadersvaccinet? Molly får den sprutan på tisdag.

Molly har varit hos mormor och morfar över natten då vi var på liten födelsedagsfest igår kväll. Nu ska vi ta det lugnt och sen lyxa till det med en frukost på stan. Mysigt! I eftermiddag ska vi på treårskalas.

Hoppas alla får en härlig dag i snökaoset!

• j 3 n N y

L33L00: GRATTIS till nya killen {#lang_emotions_flower} Vad skönt att det gick bra och att han äntligen är här!!

• j 3 n N y

Krya på er alla sjuka barn och mammor! Usch vad trist det är med sjukdomar, vi har ju precis avklarat en vecka. Nu är Molly på dagis igen, hoppas få tillbaka lite rutiner.

• j 3 n N y

Saza: Usch vad jobbigt för er... Har mist alla utom farmor och det är lika jobbigt varje gång. Stor kram, hoppas hennes avslut i livet blir fint och utan lidande.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7