Inlägg från: j 3 n N y |Visa alla inlägg
  • j 3 n N y

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Är det ok om jag slänger in en bild här. Är så stolt över min lilla kula

• j 3 n N y

Visst är det mysigt när magen är såhär behändig! Tycker redan att det börjar ta emot att böja sig ner, att sitta och sånt. I natt drömde jag att vi var på ul och att det var tvillingar... Vi får väl se, men det tror (hoppas) jag inte.

Anuya: Vilken fin kula!!! Men shit, tre barn där i Vilken grej! Hur ska ni göra med vagn? Och sängar? Och tuttar? Haha!

Jenn: Vad tråkigt med magen och att det kommer tillbaka. Hoppas ni får ordning på det snart. Byta bajsblöjor är ju inte kul, har hon klarat sig utan sår och utslag?

L33L00: Oj, har själv noll erfarenhet av slemproppar och vaginala (riktiga ) förlossningar så jag har ingen hjälp att ge. Men spännande är det förstås att nästa trådsyskon snart är här!

• j 3 n N y

Just det, vad skönt att läkaren tog er på allvar och att de inte vill att ni ska hoppa runt mer. Det låter ju vettigt att gå på allmäntillstånd men jag hade också velat gå till grunden med det hela. Ni kanske bara behöver en ny febertemp Nej, förlåt att jag bagatelliserar sådär, det kanske inte är något att skämta om...

• j 3 n N y

Till Saza och Milo skulle det där vara. Dags för en frukt snart så att huvudet hänger med ett par timmar till kanske...

• j 3 n N y
    Jenn: Vad tråkigt för er. Hoppas att det här bakslaget bara var en vanlig magsjuka och att det går åt rätt håll snart igen. Stackars liten rumpa , minns hur snabbt det gick för Molly att få röda utslag och sår när hon var magsjuk i höstas.

Vangelia: Vi gör nog som ni ungefär. Nu börjar det gå över lite, i alla fall fajterna med påklädnad och blöjbyte. Däremot kan hon t.ex. bli arg om hon ska ner i vagnen efter att ha varit parken och då brukar jag bara sätta henne ner så får hon skrika lite och sen går det över när hon inser att jag vann fajten Hemma kan hon bli skitsur om hon ser en napp men inte får den, men då försöker jag bara avleda med någon sång eller lek. Annars skulle hon gå med napp och gosedjur hela dagarna och så kan man ju inte ha det! Om hon slåss eller rivs så säger vi ifrån på skarpen såklart, oftast riktar sig sådana utbrott mot henne själv av någon dum anledning.

Baypower: Ja, rutinerna ruckas ju lite när man haft en sjukling. Det är klart det är tryggt, varmt och mysigt mellan mamma och pappa. Oftast krävs ju bara två-tre nätter med stenhårda rutiner men det är så jobbigt mitt i natten när man är trött och inte orkar ta fajten. Hoppas det löser sig till helgen, de brukar ju bli som små mönsterungar när de är hos andra Kul med inskrivning!!!
  • j 3 n N y

Just det, igår pickade bebisen på för fullt så nu känner jag mig en hundradel mindre orolig inför ul på måndag!

• j 3 n N y
    FrökenM: Jag är också lite nojjig inför den kommande tvåbarnschocken som man hör så mycket om. Försöker hela tiden se på situationer som inträffar hemma och föreställa mig en liten bebis mitt i allting, nu är man ju van vid att ha ett par timmar egentid på kvällen när Molly har somnat, det kan man ju t.ex. börja med att ta bort Jag tröstar mig med att det är en ganska kort tid ändå, innan de blir lite mer självständiga. Och så intalar jag mig att jag ska njuta av den här småbarnsperioden och försöka leva i nuet. Svårare än man tror!
  • j 3 n N y

Vad tråkigt att ni har så jobbiga erfarenheten av BB och amningshysterin. Vi var tvungna att ringa in barnmorskan för att få hjälp med amningen, vad olika det kan vara. Upplevde aldrig att de pushade... Första två veckorna var tortyr däremot, Molly fick inte till det stooora greppet så jag hade rosa mjölk. Och sprängfyllda bröst. Mina två bästa inköp den perioden: bröstpump och amningsnappar. Sen var det ett helvete att vänja av henne vid napparna så den här gången ska jag försöka stå ut eller be om mer hjälp från bb. Jag är en sån som bara säger att allt är så bra så när någon frågar, så jäkla mesig.

• j 3 n N y

Obs! Jag lägger ingen som helst värdering i amning eller ersättning. Tycker alla får göra som de vill, känner, tycker och mår bra av 

Jag är ju inte heller en "riktig" mamma eftersom jag inte fött vaginalt En halv kvinna är vad jag är...

• j 3 n N y
    Bay: Grattis till tentan! Är grymt imponerad, bra jobbat :)

Karlstadtös: Tack för lugnande ord, får hoppas att vi får en bebis med stort och mjukt gap den här gången. Egentligen spelar det inte så stor roll det är bara så himla mycket kladd och strul med de där silikonnapparna... Vem vet, nästa barn kanske vägrar att ammas över huvud taget.

Jenn: Ja, klart vi ska ses! Vi kanske ska boka in något redan nu så att så många som möjligt kan träffas Vilket datum är det?
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7