Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7
Är det ok om jag slänger in en bild här. Är så stolt över min lilla kula
Är det ok om jag slänger in en bild här. Är så stolt över min lilla kula
Visst är det mysigt när magen är såhär behändig! Tycker redan att det börjar ta emot att böja sig ner, att sitta och sånt. I natt drömde jag att vi var på ul och att det var tvillingar... Vi får väl se, men det tror (hoppas) jag inte.
Anuya: Vilken fin kula!!! Men shit, tre barn där i Vilken grej! Hur ska ni göra med vagn? Och sängar? Och tuttar? Haha!
Jenn: Vad tråkigt med magen och att det kommer tillbaka. Hoppas ni får ordning på det snart. Byta bajsblöjor är ju inte kul, har hon klarat sig utan sår och utslag?
L33L00: Oj, har själv noll erfarenhet av slemproppar och vaginala (riktiga ) förlossningar så jag har ingen hjälp att ge. Men spännande är det förstås att nästa trådsyskon snart är här!
Just det, vad skönt att läkaren tog er på allvar och att de inte vill att ni ska hoppa runt mer. Det låter ju vettigt att gå på allmäntillstånd men jag hade också velat gå till grunden med det hela. Ni kanske bara behöver en ny febertemp Nej, förlåt att jag bagatelliserar sådär, det kanske inte är något att skämta om...
Till Saza och Milo skulle det där vara. Dags för en frukt snart så att huvudet hänger med ett par timmar till kanske...
Just det, igår pickade bebisen på för fullt så nu känner jag mig en hundradel mindre orolig inför ul på måndag!
Vad tråkigt att ni har så jobbiga erfarenheten av BB och amningshysterin. Vi var tvungna att ringa in barnmorskan för att få hjälp med amningen, vad olika det kan vara. Upplevde aldrig att de pushade... Första två veckorna var tortyr däremot, Molly fick inte till det stooora greppet så jag hade rosa mjölk. Och sprängfyllda bröst. Mina två bästa inköp den perioden: bröstpump och amningsnappar. Sen var det ett helvete att vänja av henne vid napparna så den här gången ska jag försöka stå ut eller be om mer hjälp från bb. Jag är en sån som bara säger att allt är så bra så när någon frågar, så jäkla mesig.
Obs! Jag lägger ingen som helst värdering i amning eller ersättning. Tycker alla får göra som de vill, känner, tycker och mår bra av
Jag är ju inte heller en "riktig" mamma eftersom jag inte fött vaginalt En halv kvinna är vad jag är...