Inlägg från: Winnertaco |Visa alla inlägg
  • Winnertaco

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

L33L00 skrev 2010-02-06 08:19:25 följande:
    När vaknar era små på en lördag? jag blir skit sur när Wille vaknar innan 7. Tror han vaknade 06:30 om inte tidigare idag. Alltid så jäkla tidigt på helgen!? Jag är så morgonsur men nu känner jag att jag måste gå & krama & bli en snäll mamma igen. Sedan finns det typ ingenting hemma så vi får ta en förmiddags handling på Ica tror jag.... 9 dagar kvar!
    En lördag? Vanligtvis TIDIGARE än de vaknar när de ska till dagmamman, helt otroligt Igår vaknade Johanan kl  6 (hon brukar sova till 7, minst), men då visste hon iofs om att vi skulle till Uppsala och bada och hälsa på min syster, så hon var nog rätt uppspelt...
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco
    anuya77 skrev 2010-02-08 20:04:27 följande:
    Ja det är verklingen tragiskt, sjö! Winner: Jag undrar lite om ditt kejsanitt med Ludvig. Hade du begärt snitt eller hade de sett på nåt UL innan att han skulle bli stor. Ska bli spännande o se vad läkaren säger imorgon om min bebis stora mått. tror det blir snitt faktiskt. Men vad händer om de planerar snitt men vattnet/värkarna sätter igång innan utsatt datum- blir det vaginal förlossning då eller blir det akut snittt.....hm..många frågor
    Jag hade inte snitt planerat, det som var sagt var att eftersom förlossningen blev så utdragen med Johanna så skulle jag få snitt om det såg ut att bli samma sak igen. Vi kom in första gången lördag morgon, då var jag öppen 3 cm. Andra gången söndag morgon, 3 cm med regelbundna värkar. Värkarna försvann och vi fick åka hem. Var hemma tills på tisdag morgon, då var jag i upplösningstillstånd (hade värkar var 20:e minut) och fick komma in för en koll. Öppen ca 4 cm, de tog hinnorna och satte en eda och dropp. På kvällen hade droppet varit på full effekt i 2 timmar, värkarna var rätt kraftiga, men hade inte öppnat mig mer, och jag bad om snitt, vilket jag fick. Antagligen orkade inte livmodern jobba effektivt eftersom han var så stor, de kände att han var stor när de klämde på magen. Läkarens ord när de äntligen fick ut honom: det var nog tur att det blev snitt. Han var väldigt bred över axlarna, vilket ju inte är så bra.
    Om värkarna sätter igång innan får man komma in och göra ett akutsnitt, eller säkert fullfölja vaginalt om man vill. Men är man lovad snitt så får man snitt (enligt läkaren som snittade mig sist).
    Kan ju nämna att mina blodsockervärden alltid var i överkant och att jag mådde skit och vräkte i mig glass dagarna i ända sista tiden av graviditeten, så jag gissar på att jag hade en mild släng av grav-diabetes, vilken även bm på efterkollen höll med om.
    Oj, vad långt det blev...
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco
    Sjögurka: Fy, vad sorgligt!! Verkligen hur orättvist som helst, människor gör nått de verkligen tror på och så får de sätta livet till!

Saza: Men gud vad skönt att han är feberfri!
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco

Anuya: Åh. Jobbigt att bli beordrad vila, men skönt att han mår bra. Det kan ju ändras rätt fort det där med storleken, men han verkar ju onekligen stor. Det är antagligen det bästa med ett snitt om bebisen är så stor. Vet inte hur du känner, men många brukar ju bli besvikna när de får beskedet att det måste bli snitt. Jag har BARA possitiva upplevelser av snitt, och blir det dessutom planerat kan du ju till stor del bestämma själv hur du vill ha det.

Jag måste fråga (om det finns nån som vet mer om att köpa bil än vi): om man tittar på en bil hos en bilhandlare (Bilmetro i detta fallet) och vill provköra en bil, är det inte då lite oansvarigt av dem att tycka att man kan köra med sommardäck i det väglag som råder nu?? Vi är sååååå nybörjare på att köpa bil (har bara köpt en förut, den vi har nu, och det var ett värdelöst köp...), men nu har vi råkat ut för detta båda gångerna vi letat ny bil. På ett ställe fick vi inte provköra innan de bytt till vinterdäck, men nu idag på detta ställe fick vi svaret att "man får köra lite försiktigt" och att de kunde sätta på vinterdäck om man var i princip säker på att man skulle köpa bilen.

Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco
    movie: Det var ungefär det jag också frågade, betalar ni böterna då om vi blir stoppade, vilket väl iofs är ett rätt litet problem om man tänker på vad som verkligen kan hända om man kör utan vinterdäck... Han ryckte på axlarna och muttrade nått om att det faktiskt kostade pengar för dem att byta däck. Vi gick.
    Hoppas ni kryar på er snart!!
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco
    Anuya: Jag har inte fått upp bebisen på bröstet, har fått se den, vad det blev och fått känna lite på den, men sen har de tagit med den för att klippa navelsträng och tvätta osv. Jag tror att om det blir akutsnitt så måste de ta mer prover direkt, men är det planerat kan man få bebisen på bröstet. Du kan säkert önska själv när det är planerat.
    Första gången fick jag en spinalbedövning, dvs totalt bedövad från bröstet och nedåt. Andra gången hade jag en eda som funkade, så då toppade de den med någonting, vilket medförde att jag var bedövad, men kunde fortfarande röra mig. Tycker nog att det sista var lite läskigare.

Sjögurka har väl gjort ett planerat snitt? Hon vet nog mer om det
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco
    Tezz81 skrev 2010-02-10 13:14:40 följande:
    Förästen..... Skulle vi i falun/blge/gävle försöka att boka in en träff framöver??? Är ju kanske mysigast när det blir vår visserligen....... Men men...
    Absolut! Kanske lättare sen när snön försvinner och man kan vara ute? Det är väl bara jag från Gävle (?), så det verkar ju dumt om alla ska sitta och åka hit, men annars är ni mer än välkomna hit, vi har stort hus
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco
    sjögurka 79 skrev 2010-02-10 14:08:39 följande:
    Jag verkar inte kunna skriva inlägg :(
    Nej, skitkonstigt, det står att du skrivit senaste inlägget, men de syns inte!!
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco
    korvmedbröd skrev 2010-02-10 23:47:37 följande:
    Lia: Köping känner vi ju alla igen ifrån tv Var på BVC med Love idag. Ja, Abbe fick också föja med. Det blev mycket lek ute i väntrummet för databasen slarvade bort vår tid, och vi fick komma in 45minuter senare. Ganska segt. Jonas var med och det var ändå kul att leka med Abbe. Ett barn frågade ett annat barns mamma (hennes lilla var kanske precis ett år? lite yngre). - Vad heter hon? - Vad HAAN heter? Eller vad hon heter (hon pekar på ett barn längre bort som är en flicka) - HAN, säger den frågvisa barnet och pekar på hennes lilla rödhåriga kille. - Han heter Julius. - MEN DET ÄR JU ETT TJEJNAMN Mamman blir uppenbart stött. Det verkar om hon vill SLÅ det frågvisa barnet. - NEJ DET ÄR IIIIIIIIIIINTE! Den frågvisa barnets mamma säger "men du tänker nog på namnet Julia, det är ett tjejnamn". Julius mamma glor argt på den mamman. - MEN DEN HAR JU TJEJKLÄDER Julius mamma blir arg igen och den frågvisa barnets mamma försöker rädda situationen med "Julia, tänker du på det namnet? Julius är ju ett jättefint namn ELLERHUR? VISST!?!" - Mm, säger den frågvisa ungen som nog heter Hugo. - Han tänker nog på tjejnamnet Julia, han har aldrig hört Julius förut. Det är ett jättejättejättefint namn han har er söta lilla pojke. Alltså, ni skulle känt vibbarna inne i bvc-väntrummet. De var inte bra. Kändes som man kunde skära i spänningen. En mammafight var nära i luften.
    Haha. Men seriöst? Om jag hade varit mamma till barnet som trodde att det var en tjej hade jag väl iofs kanske sagt att "nej, han har itne tjejkläder, alla får ha vilka kläder de vill, det finns inget som heter tjejkläder", men orka bli upprörd över nått en tvååring kläcker ur sig. Hade jag varit mamma till Julius hade jag nog mest skrattat åt det och tyckt att Hugo var söt
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco
    Tezz81 skrev 2010-02-10 21:28:38 följande:
    alltså 3 i närheten av gävle, 1 i blge och 1 i falun..... Bara att bestämma vart vi ska ses då och när. Är ju härligt med vår visserligen....... Någon som har önskemål? jag jobbar varannan helg..... men kan många vardagar..
    Jag tror att Lia bara skojade, det är en bra bit till Köping härifrån

Men Falun, kanske? Det är ju nästan i mitten
    Johanna -06 Ludvig -08
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7