Inlägg från: Winnertaco |Visa alla inlägg
  • Winnertaco

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Ludvig skulle också ha napp jämt om han fick. Johanna har aldrig haft napp dagtid. Hon har haft den när hon skulle sova, inget annat (kanske nån gång när vi var i kykan eller liknande). Ludvig är hel besatt av sin napp. Han kan gasta i en kvart om han inte får den. När han ska sova vill han ha en napp i munnen och en i varje hand (det brukar han inte få). Ska bli riktigt roligt den dag han ska sluta med napp...

Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco

Man varför skulle vi komma med förmanade ord? Jag tror inte att det är nån fara om det inte syns nått, men ring och hör med sjukvårdsupplysningen om det inte känns, bra. Alltid bättre att ringa så att man kan var lugn sen!

Idag var vi på 1 ½-årskoll. 90 cm lång och 14,1 kg tung! Jag vet att vi har pratat om hur mycket en 1 ½-åring "bör" kunna prata förr, och enligt vårt bvc var "kravet" 8-10 ord. Så, jag tror inte att nån behvöer oroa sig för att de pratar för lite. Och som med allt annat så kunde det lika gärna vara så att de inte alls klarar det nu, men klarar mer än de "ska" kunna vid nästa koll.

Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco
    Saza skrev 2010-03-03 20:03:19 följande:
    Oj! Milo kan absolut inte säga 8-10 ord. Han säger "titta", "mamma", "pappa" och nåt som låter som "där". Thats it. Han säger inte heller mamma eller pappa direkt till någon av oss, utan mer mammamammamamma - pappapappapappa. Vad mer "ska" de kunna på kontrollen? Jag oroar mig en del för Milo just för att han inte pratar något. Ska till bvc om en vecka så då får jag väl domen...
    Tja, vad sa de mer... Gå och springa lite tror jag. Typ Och det var viktigare att de förstod det man sa än att de kunde prata. Men som sagt var, det är så olika och nästa koll kanske han kan dubbelt så mycket som han ska kunna!
    Sedan har jag hört att olika bvc har olika riktlinjer, men det är säkert genomtänkt hur som helst.
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco
    Bay: Skönt att ögat är bättre!
    Ja du, korkade människor kommer det nog aldrig att ta slut på
    Satt och tittade på "Byggfuskarna" igår, och allvarligt så känner jag att de nästan får skylla sig själv. Det kommer en grävskopa och börjar gräva på deras tomt fastän de inte ens skrivit kontrakt med byggföretaget. Jag hade gjort en polinsanmälan, men de lät dem fortsätta för att de inte ville vara elaka. Sedan går de med på att betala i förskott, vet inte alla att man ska betala efter utfört jobb?? Självklart är det tragiskt med alla skojare på byggmarknaden, men lite måste man ju tänka själv...

Vad olika det verkar vara mellan olika bvc, vi fick inte göra nånting som att måla eller bygga, de frågade om han kan det och "ja" sa jag
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco

Men gud så spännande, Anuya!!! Nu sitter vi ju som på nålar!

Skönt att du klarade dig, Sjögurka! Nä, kan aldrig tänka mig att lite frisk luft är farligt när man har lite feber. Hon sitter ju bara i vagnen!

Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco

Vi har haft en scooter sedan Johanna var 6 månader. Ääääälskar den! Vi bor i skogen, och det är inga problem att ta sig fram med den här, samtidigt som den är ganska smidig. Visst finns det mindre vagnar, men eftersom vi bor som vi bor så valde vi den. Nu börjar den gnissla och bli laningens sliten, men den har ju hängt med i snart 3 år och har använts i princip hela tiden!

Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco

Jag är också supernyfiken på hur det går för Anuya!!

Jag sitter här och försöker komma vad det var för gott jag skulle fixa till Andra Chansen, men allt jag kan tänka är sooooova... Kaffe, kanske En unge ligger i sängen, den andra sitter klistrad framför Händige Manny och Andreas är och spelar basket. Jag fick hela eftermiddagen för mig själv eftersom han skulle bort ikväll och jag har tagit ett fotbad, gjort en ansiktsmask, rakat benen och slutligen bastat och läst en spännande bok i över en timme. Jag känner mig verkligen som en ny människa Nu var tanken att när barnen somnat skulle jag bli lite salongsberusad på en paraplydrink (det ÄR ju trots allt min födelsedag imorrn ), äta en massa gott och se på Andra Chansen. Jag kanske skippar drinken så att jag inte somnar i soffan innan det ens börjat

Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco

Ligger bebisen fortfarande i tvärläge, Anuya? Kan man föda vaginalt då?? Det trodde inte jag...

Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco
    MejaKiZnic skrev 2010-03-06 19:58:28 följande:
    Ojdå   Vi vill se Hugos lillebror nu, hoppas han kommer snart så du kan få komma hem Vad behöver jag mer till dagis än skaloverall (fleece overall att ha under) och skor (gummi- och vanliga)
    Menar du till våren?
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco

Meja: Tunnare mössa, galonvantar, massor av extre ombyte (det blir BLÖTT när barn leker på våren), fingervantar (vi köper på typ Lindex, 3 par för 49 kr eller nått).

Tur att jag blev påminnd om vårkläder, måste på Lindex och köpa FIX-jackor till barnen, de är sååååå bra!

Jag tycker överlag att det är svårt med ytterkläder och känner mig ofta som en rätt värtdelös förälder som inte fattar att man behöver vissa saker. Fleecedress tex, hade jag ingen aning om att ungar hade under overallerna

Johanna -06 Ludvig -08
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7