Inlägg från: Winnertaco |Visa alla inlägg
  • Winnertaco

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Anuya: Eftersom jag gick här hemma med oregelbundna (men jobbiga) värkar i 3 dygn så tror jag att jag på sätt och vis vet hur du känner just nu. Det ÄR INTE konstigt att du känner dig värdelös, jag kände mig som världens mest misslyckade människa. Jag tror inte att jag pratade med Johanna de sista 2 dygnen här hemma, och när Andreas skulle retas lite med mig för att jag tagit en kexchoklad fast jag inte var sugen på lunch så for det 1 ½ liter mjölk genom köket... (Nä, jag torkade inte upp det ) Jag tror att du helt enkelt är slutkörd. Ta inte det här fel, men kanske är det bättre om Hugor är hemma tills bebisen är född? Det är en stor press på Jonas också, han kanske behöver avlastning? Och så förstår han nog inte hur jobbigt det här är för dig!
    Snart är det över, snart får ni komma hem med lillebror och bli en vanlig familj igen! KRAM!!!!
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco

Säger också grattis till Anuya och hoppas att lillebror kommer idag! Visst var det igångsättning idag?

Jag måste få fråga hur ni hade gjort med följande: Ludvig är lös i magen, det har han varit i två-tre veckor. Dagmammorna tror att han har magsjuka, men jag är tämligen övertygad om att han inte har det, utan att det är tänder tänder eller annat som spökar. Det vi nu funderar på är om man ska ringa vc (eller bvc kanske)? Det känns lite smått fånigt att ringa för att han är lös i magen, men magsjuka tror jag verkligen inte att det är, och vi kan inte vara hemma tills han har fått alla tänder. I övrigt är han inte påverkad av det, han är som vanligt.

Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco
    Saza skrev 2010-03-09 14:28:29 följande:
    Jag skulle inte heller tro på magsjuka... Kanske nån intolerans?
    Det konstiga är att det kom helt plötsligt för tre veckor sedan. Min gissning är tänder, men det får man tydligen inte tro nu i magsjuketider *muttrar lite* Allså, ska vi vara hemma tills han är bra i magen så kan vi lika gärna säga upp platsen känns det som...
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco

Vi gör nog så att han får vara hemma imorrn och äta blåbär och ris och så ringer vi bvc och hör vad de säger.
    Visst förstår jag att de inte vill chansa, men det är viss skillnad på magsjuka och en diarée som barnet inte ens är påverkat av tycker jag!

Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco

Godkväll!

Jag har tillbrinbat helgen med att vara jätteförkyld, nu har det övergått till hosta och lock i öronen. Yey. Har massor att göra i skolan nästa vecka (som vanligt...).

Lia
    : Jag har noll koll på huvudmåttet, men jag tycker att du ska fortsätta att ta det lungt och mest vara glad att de vill kolla en extra gång för säkerhets skull.
    Jag höll också på Salem, men tycker att Annas låt är rätt bra den med!

Jenn: Jag hade nog inte skickat tilldagis redan imorrn, hade väntat till tisdag.

Saza: Åh, skönt att få vara hemma och ta det lite lugnare i alla fall! Jag tror inte att du behöver oroa dig för att bebisen är lugn, har för mig att huvudsaken är att den följer sitt eget mönster så att säga, dvs brukar den vara lugn så är det ingen fara. Men prata med bm, det är därför de finns där!

Auya: Grattis igen och kul att få höra lite mer om förlossningen. Vilken rysare!!

Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco

Vårt rektorsområde har numer 72 timmar som regel sedan man spydde. Jag har dock hört (av vårdutbildade) att magsjuka kan smitta upp till en vecka efter sista spyan, så jag vet inte vad jag tycker om dessa regler...

Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco

Jag är hemma med en Johanna som inte är magsjuk idag, men eftersom hon var såååååå lös i magen igår och hade sagt att hon hade ont i magen (det säger hon 3 ggr/dag., sedan gör vi nått roligt och då glömmer hon bort det...) så var hon inte välkommen idag. Vi ringde Ludvigs dagmamma och sa som det var och frågade om det var okej att lämna honom. Helt okej. Idag har Johanna ätit 1 ägg, en halv macka och tre glas oboy till frukost, en glass på förmiddagen och sedan två portioner mat på lunchen. Hon har sprungit säkert 100 vändor i korridorerna i skolan och hon vill INTE sova middag. Nej, hon är inte sjuk...

Ludvig säger nog inga tvåordmeningar, tror jag. Men jag vet inte, han babblar så mycket nu så man lyssnar inte ens

Anuya: Hoppas att ni får komma hem snart!

Jenn: Jag blir galen på såntdär! Tror de på allvar att man skickar iväg ungen om man tror att de smittar eller inte orkar? Men om det är till nån tröst så är det samma sak på många ställen, och det letas efter anledningar att skicka hem barn. Jag blir så trött, man ska inte jobba på förskola om man inte orkar med barnen eller om man inte anser att barnen har där att göra... Dessutom måste de lita på att föräldrarna klarar av att ta beslutet om det är dags för förskolan igen!

Sedan kan jag tycka att det borde vara en bättre dialog mellan föräldrar och pedagoger, jag känner mig mest anklagad när de ringer och säger att barnen är sjuka, typ "såg ni inte det här imorse??". Nej, det är omöjligt att på morgonen avgöra om barnen kommer att bli sjuka under dagen, och det märks oftast först när de lekt en stund. Dessutom kan man inte alltid bara släppa allt man håller på med för att åka och hämta, om jag jobbar så kan det hända att det är jag (som är ansvarig) och en till på restaurangen bara, och då kan jag inte bara åka. Andreas kanske är 10 mil härifrån... så får man höra att det tog för lång tid att komma...

Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco
    Jenn: Ursh, vilken natt! Hoppas att det blir bättre inatt!

Saza: Vad trist att han fick feber. Jag har insett att Ludvigs oförklarliga feber för nån vecka sen antagligen var vaccinationsfeber, det var också exakt 7 dagar efter sprutan.

Skruttis: Allergimat är dyrt, jag kikade lite på alktosfri mjölk när Ludvig var så dålig i magen. Höll på att svimma.

Andreas säger att han har nominerat mig också till Grys tjejplan, men jag vet inte om jag skulle våga åka om det väl kom till kritan
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco
    Saza skrev 2010-03-17 09:24:51 följande:
    Ni som har barn som fick fått feber av mässlingsprutan, hur länge höll det i sig? Och hur hög blev den?
    Den höll i sig en eftermiddag. Hur hög den var vet jag inte, jag konstaterade bara att han har feber men tempade aldrig.
    Johanna -06 Ludvig -08
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7