Inlägg från: Winnertaco |Visa alla inlägg
  • Winnertaco

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

När vi fick Johanna var det samma visa för oss som för Anuya. Flera olika bm stod och klämde på tuttarna och ignorerade att det gjorde så ont att jag grinade.
    Med Ludvig bad jag bad bm att skriva in i journalen att jag inte ville höra nått tjat om amning, att jag kommer att prova men att det är ersättning som gäller om jag känner att jag inte orkar traggla mer. Vi var på BB i två timmar och sedan frågade de om jag ville att de skulle ge Ludvig ersättning

Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco
    sjögurka 79 skrev 2010-01-21 14:04:31 följande:
    Obs! Jag lägger ingen som helst värdering i amning eller ersättning. Tycker alla får göra som de vill, känner, tycker och mår bra av  Jag är ju inte heller en "riktig" mamma eftersom jag inte fött vaginalt En halv kvinna är vad jag är...
    Jag är nog en tredjedel eller nått, har varken ammat eller fött vaginalt

Jag är helt för att alla ska få göra exakt som de vill, men tycker att det är rätt kul att driva med vad man kan bli kallad här på fl för att man inte gör det ena eller det andra... För nån vecka sedan lärde jag mig att jag med största sannolikhet är ett rikspucko när det gäller föräldraskap eftersom jag inte direkt läser några böcker om uppfostran och så, utan mer går på känsla
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco
    anuya77 skrev 2010-01-21 14:17:30 följande:
    Nu har jag och Anna bestämt en fika och vill att så många som möjligt följer med såklart: Tisdag kl 11 i Västermalmsgallerian. Vilka hänkar?
    Gud, vad trevligt det låter Förvisso är jag ledig, men jag tvivlar på att Andreas tycker att det är vettigt att slösa bensin på att åka till sthlm för att fika
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco

Äh, du har ju ett bra jobb som du trivs med, Bay. Det har inga riktiga mammor, de lever för sina barn och är hemma tills de börjar skolan

Varför existerar karlar?! Varför?! Suck... Nej, jag har inte haft nån bra eftermiddag!

Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco
    Baypower skrev 2010-01-21 19:19:00 följande:
    Winner: Jag vet inte varför karlar existerar. Kanske för att vi ska få veta att våra saker inte är riktigt lika viktiga som deras och att det alltid är mer synd om karlarna än vad det är om oss!? Jag har inte heller haft någon bra eftermiddag.
    Jag har fått svaret, av min syster: för att försörja oss och se till att vi kan köpa allt vi vill ha
    Jag har dragit ungefär samma slutsats som dig av denna eftermiddag, samt att det är helt okej för karlar att passa på att åka hem till kompisar om de blir färdiga tidigare på jobbet istället för att åka hem, medans jag är hemma med två griniga ungar. Jag trodde ju ändå inte att han skulle komma förrens vid strax efter 16, så vad spelar det för roll att han tillbringade den sista timmen hos en kompis...
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco

Och förresten, grattis till tentan, Bay! Jag fick veta idag att jag klarat allt för höstterminen! Det känndes underbart!

FrökenM: nej, det är mycket bättre att lita på att man faktiskt är kapabel att ta hand om sitt eget barn, jag känner som sagt var att jag är mycket bättre på det nu meed Ludvig. Man ser ju oftast om de mår dåligt, vilket jag inte trodde riktigt att jag skulle göra med Johanna.

Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco
    Bay: Jag har också funderat över hur alla föräldrar hinner med sitt jobb när barnen knappt är på dagis alls... Numer är det ett syskonpar som går ungefär Johannas tider, men förut har hon varit först där och sist hem, och då tycker jag ändå inte att hon går så mycket (7-15 de flesta dagar). Men föräldrarna kanske går om varandra så att en börjar tidigt och slutar tidigt och en börjar sent och slutar sent. Visst, jag skulle kunna lämna vid 8 (istället för att Andreas lämnar vid 10 i 7 när han åker till jobbet), men känner att jag behöver pluggtiden. Ska jag vara helt ärlig så ser jag inte riktigt hur en enda timme på morgonen skulle göra så stor skillnad. Våra barn är i alla fall vakna från 6, det är perfekt för oss att lämna vid 7 och sen hämta vid 15 (jag bestämmer ju oftast själv hur jag pluggar).
    Gråten brukar ju gå över när föräldern försvinner i de flesta fall, jag säger hej då och går, och när jag stänger dörren brukar det bli tyst de dagar det är gråt.

Vad är stödben till babyskydd? Det måste vara rätt nytt? Eller, iofs köpte vi vårt -06 när vi fick Johanna, det är ju ett tag sedan...
    För övrigt bytte vi bort babyskyddet mot två små fotöljer i förrgår Vi har funderat och funderat och kommit fram till att vi skulle köpa två små fotäljer på ikea 
    http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10147068
    men de har varit slut hur länge som helst. Sist vi var där och letade så träffade vi ett par vi känner som just fått barn som skulle köpa ett babyskydd. De hade två sånna stolar fast en röd och en blå och vi hade ju ett babyskydd som inte används. Vänner är bra att ha
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco

Jamen, precis. Man kan ju inte börja jobba hur tidigt som helst.
    Sedan kan ju inte alla bestämma över sina arbetstider, när jag jobbar är det bara att snällt befinna sig på jobbet de tider om står på schemat, liksom.

Mina barn vill aldrig gå hem när jag kommer, Johanna ska visa ALLT de gjort under hela dagen och sedan ska hon fortsätta leka. Ludvig blir bara skitsur och gastar som besatt och försöker kränga sig loss när jag ska spänna fast honom i bilstolen. Suck. Men jag antar att det betyder att de trivs

Alltså, jag är rätt övertygad om att barnen har det bra på förskolan och att det är nått väldigt possitivt för dem!

Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco
    FrökenM skrev 2010-01-27 10:50:58 följande:
    Ang det här med stödben har jag bara sett det på själva Basen... Tex som att Acta Gracos bas har stödben. Men vem vet, det kanske finns stödben på själva bilbarnstolen också, men det har jag aldrig sett? Nu ska jag kila iväg till MVC, gick in i ve 36 (35+1) igår, Yihooo!
    Aha. Ja, vi har ju inte ens haft bas till våran, det var nog därför jag inte riktigt förstod vad ni menade
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco

Oj, jösses ad ni har skrivit medans jag harn jobbat och haft besök av mamma och pappa i helgen!

Appropå preggo så kunde man nästan tro att det är jag som är det.. Har sett på sista Johan Falk-filmen nu medans jag pluggat matte (jag räknar bäst när jag har nått i bakgrunden, en film eller en komediserie eller nått). Sedan grät jag i en kvart för att det slutade så sorgligt. Syrran fick pigga upp mig genom att säga att det slutade som det gjorde för att de skulle kunna göra fler filmer Shit alltså, vad känslosam jag blir ibland... Men det tar hårt när någon tar tuffa beslut angående sina barn!

Bay: men vilket skit att inte få ta ut semester! Angående nya chefen så tror jag att det är bättre att ta det när ni kan sitta ner tillsammans och prata om saken. Tycker för övrigt att det är helt sjukt att man ska behöva vara så orolig över att berätta om nått så fantastiskt som en graviditet!

Johanna -06 Ludvig -08
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7