Bay: Jag har också funderat över hur alla föräldrar hinner med sitt jobb när barnen knappt är på dagis alls... Numer är det ett syskonpar som går ungefär Johannas tider, men förut har hon varit först där och sist hem, och då tycker jag ändå inte att hon går så mycket (7-15 de flesta dagar). Men föräldrarna kanske går om varandra så att en börjar tidigt och slutar tidigt och en börjar sent och slutar sent. Visst, jag skulle kunna lämna vid 8 (istället för att Andreas lämnar vid 10 i 7 när han åker till jobbet), men känner att jag behöver pluggtiden. Ska jag vara helt ärlig så ser jag inte riktigt hur en enda timme på morgonen skulle göra så stor skillnad. Våra barn är i alla fall vakna från 6, det är perfekt för oss att lämna vid 7 och sen hämta vid 15 (jag bestämmer ju oftast själv hur jag pluggar).
Gråten brukar ju gå över när föräldern försvinner i de flesta fall, jag säger hej då och går, och när jag stänger dörren brukar det bli tyst de dagar det är gråt.
Vad är stödben till babyskydd? Det måste vara rätt nytt? Eller, iofs köpte vi vårt -06 när vi fick Johanna, det är ju ett tag sedan...
För övrigt bytte vi bort babyskyddet mot två små fotöljer i förrgår
Vi har funderat och funderat och kommit fram till att vi skulle köpa två små fotäljer på ikea
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10147068
men de har varit slut hur länge som helst. Sist vi var där och letade så träffade vi ett par vi känner som just fått barn som skulle köpa ett babyskydd. De hade två sånna stolar fast en röd och en blå och vi hade ju ett babyskydd som inte används. Vänner är bra att ha