Inlägg från: Winnertaco |Visa alla inlägg
  • Winnertaco

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Jenn83 skrev 2010-01-14 21:05:31 följande:
    På tal om att vara lite så där nyttig Winnertaco, så tog jag tag i träningen idag. Köpte kort på friskis och var på ett pass idag. Kändes skönt att komma igång. ska försöka träna 2-3 pass i veckan. Otäckt med det där med foto på barnen...på FB har jag inställningen att bara mina vänner kan se fotona. Sen har jag ju bloggen. Men resonerar väl lite som så att där är så många tusentals bloggar med foto på barn. Men visst får man sig en tankeställare...
    Ja, som jag skrev så är det ju antagligen ingen större risk. Det känns bara fel för mig eftersom det kom så nära, liksom...
    Johanna -06 Ludvig -08 winnertaco.blogg.se
  • Winnertaco
    Baypower skrev 2010-01-14 21:22:55 följande:
    Det var ju inte riktigt så det hade gått till vad gäller facebook-grejen. Tjejen ifråga hade ju gått med i en grupp som hette något helt annat från början och sedan hade administratören bytt namn på gruppen och eftersom hon redan var medlem i gruppen så kom de åt hennes bilder och använde dem i ett snuskigt syfte. J-igt vidrigt och dåligt men det är ju inte så att någon bara gått in och plockat hennes bilder utan hon hade ju först aktivt gått med i en grupp. Tyvärr tror jag ju att det är absolut möjligt att den som vill kan plocka bilder som ligger på nätet så jag har ändå raderat bilder på Felix som jag tror att en konstig snuskgubbe skulle kunna tolka till något det inte är. Idag har Felix varit själv på dagis mellan 9 och 15 och varit superduktig hela tiden. Dessutom har han börjat "skoja" med oss. Det är ju ganska trista skämt men han brukar sätta nappen upp och ner i munnen med flit och så skrattar han så han kiknar när man låtsas märka att han tokar sig
    Fast min grannes syster hade inte gått med i nån grupp, nån hade kopierat hennes profilbild (med dottern) och använt den.
  • Winnertaco
    Baypower skrev 2010-01-15 12:50:41 följande:
    Winner: Usch då, stackars henne!! Vilken ångest man skulle ha och troligtvis skulle man inte kunna låta bli att skuldbelägga sig själv för att ha lagt ut bilden i första läget. Men hörrni; visst är det roligt att ungarna har blivit så medvetna att de kan busa och(tyvärr ibland) ha en egen vilja. Felix har riktiga arg-skrik nuförtiden när han inte får som han vill. Då tittar han på mig och så skriker han argt rakt ut!
    Ludvig har börjat att medvetet slänga sig på golvet och gasta när han inte får som han vill. Nu klarar jag av att bara ignorera, med Johanna gjorde jag allt för att hon skulle bli glad igen, vilket blev lite smått jobbigt
    Även en massa bus börjar ju komma, som att tex säga ooooaaaa i burkar eller jaga storasyster med stekspaden
  • Winnertaco
    movie skrev 2010-01-15 20:18:36 följande:
    Har vi någon aktiv bildtråd? Lägger in en mag bild här 18+3 ★ღ♥★ღ♥.♥ Alice 080728♥.♥ღ★♥ღ
    Åhhh.... vilken fin!!!
    nenne40 skrev 2010-01-15 17:04:28 följande:
    Efter 35 så avtar fertiliteten betydligt, men det betyder inte att alla får problem att bli gravida. Men det avtar och det blir vanligare att man inte har ägglossning varje månad ju äldre man blir. Det var det som var mitt "problem" innan jag blev gravid med Aston och fick gå igenom utredning och åt hormoner några månader. BRA med viktväktarna! Jag gick med i GI Viktkoll i söndags, äter gott och mkt och har gått ner hela 3.5 kg sen i lördags
    Men vad bra, då har vi i alla fall 7 år på oss
    lia76 skrev 2010-01-15 17:34:39 följande:
    Å får man en ägglossning så släpps väl två :-P
    Kanske lika bra att ta två till på en gång, så är det klart sen
  • Winnertaco
    Tezz81 skrev 2010-01-16 19:27:12 följande:
    Skyldig! har dock haft ett låångt uppehåll nu med 3 kg som snabbt plussades på... På torsdag kör jag igen... Skrev du ut en kupong på nätet eller slapp du bara betala?  Hoppas det nya funkar.. känns lite för bra för att vara sant...
    Jag hade en kupong med mig, men behövde inte ens visa den...
  • Winnertaco

Här är en till med sjuka barn, är hemma med Ludvig idag, det är verkligen öken... Andreas sätter in en ny rulltrappa i en affär i stan, och det ska enligt överenskommelsen vara klart på torsdag, och de ligger efter... Imorrn måste jag egentligen till skolan, men vi får se om det går att lösa... Blä, alltid när man inte har tid!!

Bay: Hoppas att det går bra på vc!

Anuya: Shit, nu blev jag avis! Vill också ha Johan Falk-filmerna, det låter som perfekt underhållning nu när jag vabbar!

• Winnertaco
    Sjögurka: Johanna var 1 år och 8 månader när Ludvig föddes. Vi försökte förklara att det ligger en bebis i mammas mage. men hon förstod nog inte alls... När Ludvig föddes tittade hon på honom lite snabbt, och sen fortsatte hon att babbla förundrat om allt som fanns på sjukhuset Inte så imponerad med andra ord...
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco

Jag kan nästan lova er att allt kommer att lösa sig när ni väl har era bebisar hos er! Jag tycker att allt gick mycket smidigare än jag trodde att det skulle göra, hade målat upp ett scenario med ständigt kaos och minimalt med sömn. Visst var man nära sammanbrottet ibland, men jag kan inte påstå att det var speciellt ofta!
    Nu när Ludvig och Johanna börjar leka med varandra ångrar jag inte ens sekund att vi skaffade barn tätt!§

Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco
    anuya77 skrev 2010-01-21 11:24:22 följande:
    Hur reagerade Johanna när du var var tvungen att mata/blöja Ludvig? Känner du att du var coolare med Ludvig än du var som förstagångsmamma?
    Det var lite olika, ibland ville hon hjälpa till, ibland blev hon sur. Men hon tyckte nog inte så mycket de flesta gånger, utan fortsatte med sitt. Jag ammade ju inte i nån större utsträckning, så matningen gick oftast rätt fort och smidigt. Jag kände verkligen att jag inte hade tid att sitta och maratonamma med en 1 ½ åring också hemma (men detta är såklart nått man helt enkelt får hitta en lösning på om man är en riktig mamma *lärdomar från fl*), så vi gick ganska snabbt över på enbart ersättning.
    Jag var nog lite coolare med Ludvig, tyckte mest att bvc-besök var slöseri med tid och sånna saker Hade inte alls samma press på mig att han var tvungen att vara så som alla andra beskrev att deras bebisar var, accepterade på ett helt annat sätt att alla barn är olika och litade nog mer på min förmåga att ta hand om mitt eget barn på ett helt annat sätt!
    Johanna -06 Ludvig -08
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7