• Tezz81

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Vi som fått bebis/hade BF i September 2008 Del 7

Här är en tråd för alla oss som hade BF eller fick barn i Aug/sept 2008.

Här diskuteras högt och lågt och mycket!!!

Den enda regeln vi har är att vi respekterar varandra även om vi kanske inte alltid håller med varandra.
    Och självklart stöttar och peppar vi varandra när det behövs.

Så kliv in och blurra på.

BILDTRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m43307424.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m40494328.html (gammal)

FIKATRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m42045628.html

GULDKLIMPARNA
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m41430350.html

FACEBOOK:
    www.facebook.com/home.php?ref=home#/group.php?gid=51182415926

BLOGGAR:
    www.jenny5.blogg.se
    www.tobiq.blogg.se/nyblogg
    sabinesblogg.blogspot.com/
    skumling.blogg.se
    rackarungar.blogspot.com
    isis79.blogspot.com
    webmosterhelene.blogspot.com
    www.skralte.blogspot.com
    winnertaco.blogg.se
    hugo080810.blogspot.com
    klutt.blogspot.com
    www.MammaKiZnic.blogg.se
    trebanrsmamma.blogg.se
    carolinazenkert.blogspot.com
    www.freewebs.com/alexandraomma
    saliwi.blogspot.com
    enprinsenprinsessaochvi.blogspot.com/
    www.minimie-skrivkramp.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 10:29
    bloggalvin.wordpress.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-25 08:59
    Gamla Gravidtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m35934052.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m33623119.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m30846197.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m28258094.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-05 08:00
    NY FIKATRÅD Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m44546909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-27 15:17
    leelooos.blogg.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-30 08:42
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m45917178.html
    Jonatan04, Linnéa08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:46
    Tråd nr 5:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m48193011.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:48
    bildtråd nr 5:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48216303.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:43
    Här är syskon bf tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51086465.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:47
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m51086634.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 09:11
    knastrolls blogg
    knastrollpysslar.blogspot.com/
  • Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7
  • cassis23

Akrylfärg.
    Stod o valde mellan Hobby färg eller Allmogen färg (eller va den heter) men då sa dom i hobbybutiken att Akryl täcker finast.

• tobiq

Hej tjejer! Vi får se till att dra igång tråden igen så att den inte dör ut! (säger jag som inte varit inne sen i våras i stort sett...).
    Som ni säkert sett på facebook och bloggen så fick vi ju en liten lillasyster 24 aug, en liten Svea som växer så det knakar och snart inte är så liten längre, JÖSSES vad tiden går! Än så länge funkar tvåbarnslivet fint, men så har vi inte återgått till verkligheten än eftersom Mikael är hemma fortfarande, han börjar jobba på måndag. DET blir nog en utmaning, Moa är ju Moa och hon är ju inte direkt disciplinerad om man säger så, haha. Hon hittar alltid på massor av livsfarliga bus när jag ammar eller pysslar med lillfis så det blir en utmaning att stoppa henne samtidigt...
    Imorgon börjar vi iaf skola in Moa, hon ska gå 15 timmar i veckan. Inte en dag för tidigt känns det som... Så det blir till att köpa dagiskläder nu. Vad tror ni? Räcker det med en vinteroverall och ett varmt tvådelat set? Har tänk satsa på en dyrare overall och köpa det tvådelade på COOP eller nåt (om man inte kommer över nåt billigt och bra begagnat). Och vad har era små på sig ute nu? Räcker det med överdragsbyxor över vanliga byxorna eller behövs det något slags underställ? Vi är ju inte ute vrållånga stunder nu och det är ju oftast på dagen då temperaturen har höjts, men på dagis är dom ju ute hela dagarna. Svårt!

Cassis:
    Gud vad tjusigt! Önskar att jag också var lite kreativ:)

Lyckligare än någonsin!
  • Lappen

själv hade vi brorsan och min käre far på besök i måndags och dom sovde över här. Det tyckte ungarna om att ajja (morfar) och olol som ristin olov och emanuel säger olle ganska gulligt. Så fick dom några presenter, eftersom att ristin inte fick några av mormor och morfar när hon fylde år. pojken fick en batman mössa som han nu älskar och tunna tummvantar som också är en popis...

Nu ska jag fara och klippa mig snart....

Måste ju berätta ett ord som ristin säger också...När hon ska ha en banan så säger hon snopp vet inte varför men blev så bara:)

• cassis23

Tobiq:
    Jag har termosbyxor och jacka, så skönt att slippa dra på en hel overall till o från dagis så tar ju bara på jackan o tar termosarna i handen. Jag köpte de bagagnat av en tjej som sa att de vart bra hela den kalla vinter som va. De är jätte fint men dock tycker jag att de va lite lite tunt för iskalla vinterdagar så kommera köpa ett fleece underställ att ha när man verkligen är ute o leker.
    Just nu har hon den jackan när vi är ute o leker o e de blött (som de e typ jämt nu) så åker ett par regnbrallor på.

Lapen:
    Udda namn för banan, undra va hon fått de igrån?

• Karlstadtös
    tobiq skrev 2010-10-13 08:43:13 följande:
    Hej tjejer! Vi får se till att dra igång tråden igen så att den inte dör ut! (säger jag som inte varit inne sen i våras i stort sett...).
    Som ni säkert sett på facebook och bloggen så fick vi ju en liten lillasyster 24 aug, en liten Svea som växer så det knakar och snart inte är så liten längre, JÖSSES vad tiden går! Än så länge funkar tvåbarnslivet fint, men så har vi inte återgått till verkligheten än eftersom Mikael är hemma fortfarande, han börjar jobba på måndag. DET blir nog en utmaning, Moa är ju Moa och hon är ju inte direkt disciplinerad om man säger så, haha. Hon hittar alltid på massor av livsfarliga bus när jag ammar eller pysslar med lillfis så det blir en utmaning att stoppa henne samtidigt...
    Imorgon börjar vi iaf skola in Moa, hon ska gå 15 timmar i veckan. Inte en dag för tidigt känns det som... Så det blir till att köpa dagiskläder nu. Vad tror ni? Räcker det med en vinteroverall och ett varmt tvådelat set? Har tänk satsa på en dyrare overall och köpa det tvådelade på COOP eller nåt (om man inte kommer över nåt billigt och bra begagnat). Och vad har era små på sig ute nu? Räcker det med överdragsbyxor över vanliga byxorna eller behövs det något slags underställ? Vi är ju inte ute vrållånga stunder nu och det är ju oftast på dagen då temperaturen har höjts, men på dagis är dom ju ute hela dagarna. Svårt!

Cassis:
    Gud vad tjusigt! Önskar att jag också var lite kreativ:)
    Felici har två eller tre overaller. Hon ärver ju efter storebror. Nu har hon tjock jacka och tunnare överdragsgbyxor, ev med fleece under. Ibkand fleece och tunnare jacka. Det är svårt, de rör sig ju mer än vad jag gör och fryser därför mindre.
  • Karlstadtös

Imorgon ska Felicia opereras och jag är så orolig. Hon ska sövas och är rädd att hon aldrig ska vakna mer! Snälla. hjälp mig lugna ner mig! Det är ingen stor operation utan de ska "bara" klippa hennes tungband. Jag hoppas det går bra och att hon mår bra efteråt!

• cassis23

Karlstadtös: De kommer gå bra ska du se men jag förstår att du är orolig! De hade jag me vart, de är så jobbigt när de är nått med sina små, man önskar man kunde ta deras plats!

Får jag bara fråga... Hur märkte ni att hon har kort tungband och hur har de påverkat henne?
    Anledningen till att jag frågar är att min systers ena tvillingtös antagligen oxå har de och kommer få klippa i så fall. Hon är sen med talet, dreglar lite, kan knappt räcka ut tungan och hade jätte svårt att ta bröstet som liten.

• Lappen

nu har vi fått vår första snö här i sorsele...jobbigt för jag har bara sommar däck

• Lappen

snön försvinner ju det är ju inte här för att stanna som tur är. Än får snön som ska stanna hela vinter lysa med sin frånvaro ett tag till. det är som bra när man inte bor uppe i fjället utan i skogen att man får allt lite senare

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7