tobiq skrev 2010-10-13 08:43:13 följande:
Hej tjejer! Vi får se till att dra igång tråden igen så att den inte dör ut! (säger jag som inte varit inne sen i våras i stort sett...).
Som ni säkert sett på facebook och bloggen så fick vi ju en liten lillasyster 24 aug, en liten Svea som växer så det knakar och snart inte är så liten längre, JÖSSES vad tiden går! Än så länge funkar tvåbarnslivet fint, men så har vi inte återgått till verkligheten än eftersom Mikael är hemma fortfarande, han börjar jobba på måndag. DET blir nog en utmaning, Moa är ju Moa och hon är ju inte direkt disciplinerad om man säger så, haha. Hon hittar alltid på massor av livsfarliga bus när jag ammar eller pysslar med lillfis så det blir en utmaning att stoppa henne samtidigt...
Imorgon börjar vi iaf skola in Moa, hon ska gå 15 timmar i veckan. Inte en dag för tidigt känns det som... Så det blir till att köpa dagiskläder nu. Vad tror ni? Räcker det med en vinteroverall och ett varmt tvådelat set? Har tänk satsa på en dyrare overall och köpa det tvådelade på COOP eller nåt (om man inte kommer över nåt billigt och bra begagnat). Och vad har era små på sig ute nu? Räcker det med överdragsbyxor över vanliga byxorna eller behövs det något slags underställ? Vi är ju inte ute vrållånga stunder nu och det är ju oftast på dagen då temperaturen har höjts, men på dagis är dom ju ute hela dagarna. Svårt!
Cassis:
Gud vad tjusigt! Önskar att jag också var lite kreativ:)
Felici har två eller tre overaller. Hon ärver ju efter storebror. Nu har hon tjock jacka och tunnare överdragsgbyxor, ev med fleece under. Ibkand fleece och tunnare jacka. Det är svårt, de rör sig ju mer än vad jag gör och fryser därför mindre.