• Tezz81

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Vi som fått bebis/hade BF i September 2008 Del 7

Här är en tråd för alla oss som hade BF eller fick barn i Aug/sept 2008.

Här diskuteras högt och lågt och mycket!!!

Den enda regeln vi har är att vi respekterar varandra även om vi kanske inte alltid håller med varandra.
    Och självklart stöttar och peppar vi varandra när det behövs.

Så kliv in och blurra på.

BILDTRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m43307424.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m40494328.html (gammal)

FIKATRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m42045628.html

GULDKLIMPARNA
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m41430350.html

FACEBOOK:
    www.facebook.com/home.php?ref=home#/group.php?gid=51182415926

BLOGGAR:
    www.jenny5.blogg.se
    www.tobiq.blogg.se/nyblogg
    sabinesblogg.blogspot.com/
    skumling.blogg.se
    rackarungar.blogspot.com
    isis79.blogspot.com
    webmosterhelene.blogspot.com
    www.skralte.blogspot.com
    winnertaco.blogg.se
    hugo080810.blogspot.com
    klutt.blogspot.com
    www.MammaKiZnic.blogg.se
    trebanrsmamma.blogg.se
    carolinazenkert.blogspot.com
    www.freewebs.com/alexandraomma
    saliwi.blogspot.com
    enprinsenprinsessaochvi.blogspot.com/
    www.minimie-skrivkramp.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 10:29
    bloggalvin.wordpress.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-25 08:59
    Gamla Gravidtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m35934052.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m33623119.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m30846197.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m28258094.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-05 08:00
    NY FIKATRÅD Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m44546909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-27 15:17
    leelooos.blogg.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-30 08:42
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m45917178.html
    Jonatan04, Linnéa08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:46
    Tråd nr 5:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m48193011.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:48
    bildtråd nr 5:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48216303.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:43
    Här är syskon bf tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51086465.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:47
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m51086634.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 09:11
    knastrolls blogg
    knastrollpysslar.blogspot.com/
  • Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7
  • Karlstadtös
    cassis23 skrev 2010-10-13 23:27:26 följande:
    Karlstadtös: De kommer gå bra ska du se men jag förstår att du är orolig! De hade jag me vart, de är så jobbigt när de är nått med sina små, man önskar man kunde ta deras plats!

Får jag bara fråga... Hur märkte ni att hon har kort tungband och hur har de påverkat henne?
    Anledningen till att jag frågar är att min systers ena tvillingtös antagligen oxå har de och kommer få klippa i så fall. Hon är sen med talet, dreglar lite, kan knappt räcka ut tungan och hade jätte svårt att ta bröstet som liten.
    Jag såg det när hon var bebis, det satt liksom fast nästan ända fram på tungspetsen. Hon har svårt med vissa ljud, men det har ju de flesta när de är så små, men bättre att fixa det innan det blir stora problem. Det var jättejobbigt med amningen i början, men sambandet insåg jag först nyligen när de frågade om det. Felicia kunde inte räcka ut tungan alls och hon draglar mycket.

Operation gick bra och hon har mått bra efteråt. Verkar inte ha ont alls, så det känns skönt!
  • Karlstadtös
    tobiq skrev 2010-10-14 21:14:03 följande:
    Tack för era tips tjejer! Köpte överdragsbyxor och ett underställ i fleece på KappAhl idag, och ett par stövlar som var lite fodrade. Det får duga tills vidare, ska nog också köpa en Didriksson som ni Bay, är det Tignes ni har? Det var väl den som fått så bra betyg i alla tester. Den är ju lite dyr men jag har inte sett en enda overall som ligger under 600 spänn så det kan ju vara värt några hundralappar extra.
    Inskolningen gick kanon! Hon ägnade inte oss en blick på hela tiden och ville inte alls gå hem. Fröknarna verkar supermysiga och det verkar inte vara några problem att ändra dagistider efter behov om det skulle behovas, dom verkar jätteflexibla. Detta kommer nog bli kanon!

Karlstadtös:
    Förstår att det är jobbigt!:( Men det kommer gå jättebra, krama lilltjejen från oss!
    Tack!

Jag köpte overall till vår son för 198 kr på ICA Maxi. Verkar bra!
  • cassis23

Karlstadtös: Okej, ja syrrans dotters tungsträng går oxå ihop med spettsen eller va man ska säga. När hon sträcker ut tungan så viker spettsen sig gärna inåt innan tandraden.
    Gud va skönt att de det gått bra i alla fall! Kan tänk mig att de inte är nått stort "ingrepp" men bara tanken på att dom skulle söva Cajsa gör mig nervös =) Man vet ju liksom inte hur dom reagerar på en narkos.

• Jenn83

Kul att tråden fått lite nytt liv igen!!

Sitter och pluggar men går sådär. Är så jäkla trött! Maja har riktiga skitnätter för tillfället, och inatt var extremt. Skrek flera gånger i timmen och till slut vid 4 gav jag med mig när hon ville ha välling. Då sov hon väl ok 1,5-2 timmar. Sen ville hon upp, och kom på det perfekta. "Mamma! Maja behöver kissa!". Suck, upp och kissa, sen var det kört...

.?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • Lappen

vi hade en jobbig natt när ristin fick hög feber så hon började yra och hon viste inte vad hon gjorde med kroppen. Men efter att ha tagit av allt kläder och gav alvedon så somnade hon.
    Vi följde sambon när han skulle lämna en älg igår och då såg pojken en 70 skylt och sa: io. var ju nästan rätt sjuan kan ju vara ett i och nollan ett O

• cassis23

För någon vecka sen så skickade vi ett brev till en "gubbe" på ca 94 år som ska flytta o han har ett jätte fint hus på ca 200-220 kvm...
    Vi hade fått nys om att han vill sälja för ca 1 miljon o inte dra in nån mäklare. Anledning till detta för att han vill egentligen inte flytta så han vill bara att de ska gå fort och smärtfritt.
    Vi fick komma och titta på huset som dom gjort om till 2 lägenheter just nu, vi har även pratat med dom anhöriga då gubben är lite snurrig. HOPPAS HOPPAS HOPPAS vi får de! HOPPAS dom vill sälja till oss för en bra peng!

Eftersom de just nu är inrett till en lägenhet på övervåningen så sa vi att vi kan hyra ut den till nån i ca 5 år (barnen kan ju dela rum dom första åren) och själva bo på nedervåning, ca 120 kvm). Är ju kanon med lite extra inkomst i kassan!

Håll tummarna för oss nu! Jag hoppas verkligen att detta blir vårt!

• anette 81
    cassis23 skrev 2010-10-22 08:50:49 följande:
    För någon vecka sen så skickade vi ett brev till en "gubbe" på ca 94 år som ska flytta o han har ett jätte fint hus på ca 200-220 kvm...
    Vi hade fått nys om att han vill sälja för ca 1 miljon o inte dra in nån mäklare. Anledning till detta för att han vill egentligen inte flytta så han vill bara att de ska gå fort och smärtfritt.
    Vi fick komma och titta på huset som dom gjort om till 2 lägenheter just nu, vi har även pratat med dom anhöriga då gubben är lite snurrig. HOPPAS HOPPAS HOPPAS vi får de! HOPPAS dom vill sälja till oss för en bra peng!

Eftersom de just nu är inrett till en lägenhet på övervåningen så sa vi att vi kan hyra ut den till nån i ca 5 år (barnen kan ju dela rum dom första åren) och själva bo på nedervåning, ca 120 kvm). Är ju kanon med lite extra inkomst i kassan!

Håll tummarna för oss nu! Jag hoppas verkligen att detta blir vårt!
    Håller tummarna!
  • skruttis11

hallå brudar !

Är inte så himmla aktiv här inne längre är inne å läser ibland va ni skriver eller ja skummar igenom hehe
    sitter mest på fejjan

karlstatös Kevin klippte sitt tungband i Maj månad efter 4 års tjatande från våran sida alla läkare i karlsta har sagt han kommer rammla å så upp de osv å även tandläkaren har sagt så så de har ju resulterat i två st bruna framtänder pga att han inte kan göra rent sina tänder med tungan  å eftersom leo har en sån bra läkare på öranäsa hals så fråga vi han om prob hehe å vips 2 veckor senare fick han en op tid :) göör skönt  allt går så fårt från då de sövs tills de vaknar  tror allt som allt tog de bara 40 min för oss :) dock tyckte ja de va lite jobbigt när han skulle dricka lite eftersom då sprack de ju upp lute å började ju blöda som fn  men men Idag Har han ett Utmärkt tal :) de hade han inte innan

Nu ska även Leo kollas för han har åxå kort tungband  ville inte ta å klippa hans tungband i samband med de satte rören:( jag var för feg att han skulle ja så ont han vill jag vänte lite med, leo har ju inte lika kort som kevin hade !

men jag ser att de även givk bra för er karlsta! ville bara dela med mig av min erfarenhet :)

Här har vi börjat  nu med overaller fu fasen va kallt vi hade igår morse -9 å råga på all så har ju fasen snön kommit nu O.o i de tidigaste laget tycker ja  ;O

leo har äen fått vattenkoppor hehehehe så hane sååå fin å prickg just nu :P

evelina 011017 kevin 060314 Leo 080920 (trebanrsmamma.blogg.se)
  • Knastroll82

Är lite rädd just nu...
    Har hittat en knöl i bröstet och väntar på remiss till mammografi.
    Tankarna snurrar. Jag VAT ju att det oftast inte är cancer, men tankarna söker sig ditåt i alla fall.
    Har varit mycket cancerelände på sistone.
    Morfar gick ju bort i lungcancer i våras och pappa har precis avslutat sin behandling.
    Vill bara ha tiden NU, eller helst nyss.
    Väntan och ovisshet är det västa.

• anette 81
    Knastroll82 skrev 2010-10-22 12:07:56 följande:
    Är lite rädd just nu...
    Har hittat en knöl i bröstet och väntar på remiss till mammografi.
    Tankarna snurrar. Jag VAT ju att det oftast inte är cancer, men tankarna söker sig ditåt i alla fall.
    Har varit mycket cancerelände på sistone.
    Morfar gick ju bort i lungcancer i våras och pappa har precis avslutat sin behandling.
    Vill bara ha tiden NU, eller helst nyss.
    Väntan och ovisshet är det västa.
    Usch hoppas det går bra!
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7