• Tezz81

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Vi som fått bebis/hade BF i September 2008 Del 7

Här är en tråd för alla oss som hade BF eller fick barn i Aug/sept 2008.

Här diskuteras högt och lågt och mycket!!!

Den enda regeln vi har är att vi respekterar varandra även om vi kanske inte alltid håller med varandra.
    Och självklart stöttar och peppar vi varandra när det behövs.

Så kliv in och blurra på.

BILDTRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m43307424.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m40494328.html (gammal)

FIKATRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m42045628.html

GULDKLIMPARNA
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m41430350.html

FACEBOOK:
    www.facebook.com/home.php?ref=home#/group.php?gid=51182415926

BLOGGAR:
    www.jenny5.blogg.se
    www.tobiq.blogg.se/nyblogg
    sabinesblogg.blogspot.com/
    skumling.blogg.se
    rackarungar.blogspot.com
    isis79.blogspot.com
    webmosterhelene.blogspot.com
    www.skralte.blogspot.com
    winnertaco.blogg.se
    hugo080810.blogspot.com
    klutt.blogspot.com
    www.MammaKiZnic.blogg.se
    trebanrsmamma.blogg.se
    carolinazenkert.blogspot.com
    www.freewebs.com/alexandraomma
    saliwi.blogspot.com
    enprinsenprinsessaochvi.blogspot.com/
    www.minimie-skrivkramp.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 10:29
    bloggalvin.wordpress.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-25 08:59
    Gamla Gravidtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m35934052.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m33623119.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m30846197.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m28258094.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-05 08:00
    NY FIKATRÅD Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m44546909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-27 15:17
    leelooos.blogg.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-30 08:42
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m45917178.html
    Jonatan04, Linnéa08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:46
    Tråd nr 5:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m48193011.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:48
    bildtråd nr 5:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48216303.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:43
    Här är syskon bf tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51086465.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:47
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m51086634.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 09:11
    knastrolls blogg
    knastrollpysslar.blogspot.com/
  • Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7
  • Lappen
    cassis23 skrev 2010-09-21 10:12:28 följande:
    1 dag hit eller dit, tror ändå att de blir en Marsbebis =)
    Klickade hem en så söt nalleoverall på tradera idag =) Lite tidigt jag vet men dom är så dyra för att va begagnade, speciellt när frakten tillkommer så "prutade" lite med säljaren så slapp frakten vid köp nu =)
    fick en nalle overall till någon av barnen men dom fick så mycket av det så tror inte jag använde min
  • cassis23

Jag köpte den mest för att bebisen ska ha en overall att åka hem från BB i, hade ju ingen så liten overall till Cajsa eftersom de inte va så kallt då.

• Knastroll82

Tänkte meddela att Abbe blev vinnaren av tävlingen jag haft i min blogg! Grattis till honom!

• j 3 n N y

Vår tråd vill inte ladda längre i iphonen och nu har jag äääntligen fått tillbaka min dator från min dotter som kidnappar den på dagarna... Saknar tråden massor!

Grattis alla nya stora små 2-åringar och en och annan 6-åring om jag inte läste fel Hurra för alla! Och grattis Cassis till lyckat UL, nu är det nästan halvvägs och dags att börja räkna ner. Tycker syskongraviditeterna bara flyger förbi, vad händer med tiden?

Här lever vi rövare hela dagarna, Molly har varit hemma från dagis mån-ons med nån slags örontjafs. Nu märks det att hon är frisk för hon ÄTER, och framför allt märks det att hon inte mått så bra med tanke på pippifågel-portionerna hon har petat i sig tidigare. Tvåbarnslivet är galet för övrigt... Puls på 300 mest hela tiden.

Vinterskor ja... Molly hade ett par Viking förra året som vi var jättenöjda med men nu köpte vi ett par allväderstövlar förra veckan som vi funderar på om det räcker? Beror ju helt på hur vintern beter sig, blir det som förra året är det väl tveksamt.

Däremot måste vi nog komplettera garderoben med en overall. Molly har ett fodrat regnställ och ett tvådelat set med vinterjacka och täckbyxor (vårens rea på pop, grymt!). Ska kolla på Ellos, såg att de hade bra pris på overaller.

Har en ensam kväll här hemma, nu har barnen somnat så jag ska äta choklad!

Molly 080901 ~ Otto 100722
  • Lappen

idag har jag bakat gahkku (samiskt tunnbröd)  med en gnällig 2 åring som vägrade att sova...sen åt vi stekt lever, det är jätte gott tycker då vi....och så ringde dom från tidningen vk och ville jag skulle fotta en sak som hände inne i sorsele

• Jenn83

Sjögurka: Ja visst är det störigt att vår tråd inte funkar i iPhonen! Jag sitter väldigt lite vid datorn nu sen jag fick den, och därför blir det väldigt lite familjeliv.
    Vi tänkte också satsa på allvädersstövlar. Har hittat ett par från Kavat som jag ska slå till på, och hoppas det funkar hela vintern. Riktigt kalla dagar kan man ha ullstrumpor i.

.?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • Trakka

Oj så lite som verkar skrivas i tråden nu! Jag ska iofs inte klaga som aldrig är aktiv längreCool

Sambon och Loke sover just nu så jag passar på att stjäla datorn en stund samtidigt som jag får håret kammat av Lova.

Idag fyller Loke två år! Hur blir de så stora så fort? Vi var elaka och väckte honom på morgonen och tvingade honom att öppna paket. De var inte lika intressanta längre efter att ett innehöll en DVD med en film om Brum (bilen). Min mamma har en Brum-film på VHS som han brukar se när han är där. Det är det första han pratar om när han ser mormor så det var lyckat att hitta på DVD.

Lova är ganska avundsjuk på Loke idag. Känns nog jobbigt att vänta en hel dag extra på paket och egen tårta.

Ha det bra alla mammor och barn!

Gumman Troll -96, Fröken Fis 060928 & Lillebror 080927
  • Karlstadtös
    Trakka skrev 2010-09-27 13:34:27 följande:
    Oj så lite som verkar skrivas i tråden nu! Jag ska iofs inte klaga som aldrig är aktiv längreCool

Sambon och Loke sover just nu så jag passar på att stjäla datorn en stund samtidigt som jag får håret kammat av Lova.

Idag fyller Loke två år! Hur blir de så stora så fort? Vi var elaka och väckte honom på morgonen och tvingade honom att öppna paket. De var inte lika intressanta längre efter att ett innehöll en DVD med en film om Brum (bilen). Min mamma har en Brum-film på VHS som han brukar se när han är där. Det är det första han pratar om när han ser mormor så det var lyckat att hitta på DVD.

Lova är ganska avundsjuk på Loke idag. Känns nog jobbigt att vänta en hel dag extra på paket och egen tårta.

Ha det bra alla mammor och barn!
    Grattis Loke! Felicia fyllde år igår och fick ett dockhus och en liten docka på en bobbycar av oss.
  • cassis23

Har känt vårt pyre i magen någon enstaka gång och idag kände jag första buffen utan på
    Kan ju inte va många veckor kvar nu tills Fredrik oxå känner, man själv känner ju alltid lättare då man även känner sparken inifrån.
    De e mysigt men shit va man glömt allt.
    Tyckte jag va mycke större med Cajsa i v19 men enligt bilderna så är de nästan tvärtom och de där me sparkar, minns inte alls när Fredrik kände första sparken.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7