• Trakka

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Kikar in en snabbis för att se om det hänt nåt nytt på syskonfronten och vill säga JÄTTEGRATTIS till FrökenM, L33L00 och Anai!! Jag har säkert missat nån bebis och i så fall ber jag om ursäkt och skickar grattis dit också. Kram till alla gravida och ogravida!

Här händer inte så mycket förutom att jag börjar få panik för att Lova och Loke börjar skolas in på dagis snart (15/3). Panik panik panik!!! Jag har bara jobbat sammanlagt fem månader sen midsommar -06 så jag har rätt ordentlig jobbpanik också.

Ha det bra allihop!

Gumman Troll -96, Fröken Fis 060928 & Lillebror 080927
  • Trakka

Grattis till lilla William Anuya! (och eventuella andra nytillskott i tråden som jag har missat!) Jobbigt det där med att han inte växer! Växer han på längden? Jag har alltid hört att bara de blir längre är det inte så farligt om de är lite sega med att gå upp i vikt.

Loke och Lova är färdiginskolade på sitt nya dagis och idag börjar jag jobba! Är superäckligt nervös! Jag jobbar på ett demensboende och kommer att börja med att jobba ensam med nio boende, varav vissa är nya som jag aldrig träffat,9 utan medicindelegering o s v. Min chef är tjänstledig och hennes vikarie tyckte inte det skulle vara några problem. Har liiite panik. Har ju inte jobbat sen 27 juli -08! Nåja, det löser sig väl hoppas jag!

Hoppas allt är bra med er allihop. Trots att jag aldrig är on line nu för tiden tänker jag ofta på er och pratar om er i olika sammanhang ("En tjej i septembertråden på familjeliv..." ni vet!) Kram på er alla och pussar till era små!

• Trakka

Grattis till Baypower och Tobiq! (och syskon och pappor så klart!)

Grattis också till Ida och Molly på deras 2-årsdagar!

Jag är inte in så ofta, men hålla koll på nar det kommer bebisar vill jag ju! Kram på er allihopHjärta

• Trakka

Oj så lite som verkar skrivas i tråden nu! Jag ska iofs inte klaga som aldrig är aktiv längreCool

Sambon och Loke sover just nu så jag passar på att stjäla datorn en stund samtidigt som jag får håret kammat av Lova.

Idag fyller Loke två år! Hur blir de så stora så fort? Vi var elaka och väckte honom på morgonen och tvingade honom att öppna paket. De var inte lika intressanta längre efter att ett innehöll en DVD med en film om Brum (bilen). Min mamma har en Brum-film på VHS som han brukar se när han är där. Det är det första han pratar om när han ser mormor så det var lyckat att hitta på DVD.

Lova är ganska avundsjuk på Loke idag. Känns nog jobbigt att vänta en hel dag extra på paket och egen tårta.

Ha det bra alla mammor och barn!

• Trakka
    cassis23 skrev 2010-09-28 18:48:04 följande:
    När jag va mammaledig med Cajsa så fick jag min första fasta tjänst, 57%. Nu är jag sjukskriven och min chef hörde av sig idag om att jag fått en fast 75% istället på min avdelning Finns hopp även som "frånvarande"!

Hoppas på att va tillbaka i jobbet när denna sjukskriving tar slut, 17/10.
    Har pratat lite med min chef om att byta och va ledig kvällar då min mage ballat ur fullständigt (där av sjukskrivning) så slipper jag ta momentet att köra Cajsa till dagis på em innan jobbet utan kan bara fokusera på mig själv så kör Fredik henne.

Om jag lyckas komma tillbaka då så gäller de bara 1,5 månad, planerar att gå hem 1/12 med "Cajsadagar" och sen träder havandeskapspennigen i kraft i mitten av dec.
    Min chef sa att om jag vill kan jag gå på min gamla rad in i de sista och så har jag min 75:a när jag kommer tillbaka efter mammaledigheten.
    Funderar på att göra så då jag vet att mina fogar inte orkar för mycket plus att de blir lättare att pussla med kvällarna då jag i snitt gör 2 vardagspass.

Förövrigt är jag besviken på min läkare som nog inte kan ge mig den vård jag vill ha och han sa även att FK kanske inte kommer godta min sjukskrivning då jag inte vill äta antideprisiva som gravid.
    Skulle ni äta en tablett dagligen som de står på bipacksedeln att bebisen riskerar ät/sömn/ andingssvårigheter vid födseln om mamma äter tabletten?
    Jag vill inte de i alla fall men hoppas innerligt att jag får godkänt av FK ändå!!!
    Jag har ju sagt vad jag vill ha för vård och tycker att dom kunde hjälpa mig!
    Tur jag har en mamma som hjälper mig att kolla upp möjligheterna då jag inte orkar rota själv, man är ju sjukskriven pga en anledning och då är de fel tycker jag att inte vårdcentralen hjälper en fullt ut. De e klart de är lätt att sopa problemet under mattan med att ge mig antidepresiva men de är inte den vården jag vill ha.....

Jösses va långt detta inlägg blev =)
    När jag väntade Lova köpte jag nåt på hälsokostaffären som skulle vara bra som väntande och nybliven mamma om man mådde/var rädd för att må psykiskt dåligt under och efter graviditeten. Köpte dem eftersom jag hoppades slippa en till amningsdepression som jag fick efter att stora dottern föddes. Det gjorde jag också. Tog de inte när jag väntade Loke, men slapp må dåligt iaf.
    Kanske inte nåt du är hjälpt av, men jag ville tipsa ut ifall att. Kommer inte alls ihåg vad de hette, men på hälsokostaffären vet de om du frågar. Kram!
  • Trakka

Hej på er allihop! Håller med om att FB inte är samma som att skriva här. Blir ofta lite småvirrig av att komma på vilka ni alla är när ni använder era riktiga namn Loke (som hör till den här tråden s a s) är lika go som han varit sen han föddes. Alltid glad, gosig och snäll. Väntar och väntar på trotsåldern! Lova börjar förskoleklass till hösten (gulp!) och min äldsta dotter har fyllt sexton. (Känner mig inte liiite gammal) Själv jobbar jag 75% men det känns som att jag jobbar jämt. Är äckligt less på mitt jobb. Dessutom försöker jag ta körkort. Blir väldigt svårt med logistiken till hösten annars eftersom de har stängt skolan nära där vi bor och bussarna inte passar alls. Skolskjuts får hon inte heller eftersom hon kommer att ha fritidsplats. Väldigt konstigt.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7