cassis23 skrev 2010-09-28 18:48:04 följande:
När jag va mammaledig med Cajsa så fick jag min första fasta tjänst, 57%. Nu är jag sjukskriven och min chef hörde av sig idag om att jag fått en fast 75% istället på min avdelning
Finns hopp även som "frånvarande"!
Hoppas på att va tillbaka i jobbet när denna sjukskriving tar slut, 17/10.
Har pratat lite med min chef om att byta och va ledig kvällar då min mage ballat ur fullständigt (där av sjukskrivning) så slipper jag ta momentet att köra Cajsa till dagis på em innan jobbet utan kan bara fokusera på mig själv så kör Fredik henne.
Om jag lyckas komma tillbaka då så gäller de bara 1,5 månad, planerar att gå hem 1/12 med "Cajsadagar" och sen träder havandeskapspennigen i kraft i mitten av dec.
Min chef sa att om jag vill kan jag gå på min gamla rad in i de sista och så har jag min 75:a när jag kommer tillbaka efter mammaledigheten.
Funderar på att göra så då jag vet att mina fogar inte orkar för mycket plus att de blir lättare att pussla med kvällarna då jag i snitt gör 2 vardagspass.
Förövrigt är jag besviken på min läkare som nog inte kan ge mig den vård jag vill ha och han sa även att FK kanske inte kommer godta min sjukskrivning då jag inte vill äta antideprisiva som gravid.
Skulle ni äta en tablett dagligen som de står på bipacksedeln att bebisen riskerar ät/sömn/ andingssvårigheter vid födseln om mamma äter tabletten?
Jag vill inte de i alla fall men hoppas innerligt att jag får godkänt av FK ändå!!!
Jag har ju sagt vad jag vill ha för vård och tycker att dom kunde hjälpa mig!
Tur jag har en mamma som hjälper mig att kolla upp möjligheterna då jag inte orkar rota själv, man är ju sjukskriven pga en anledning och då är de fel tycker jag att inte vårdcentralen hjälper en fullt ut. De e klart de är lätt att sopa problemet under mattan med att ge mig antidepresiva men de är inte den vården jag vill ha.....
Jösses va långt detta inlägg blev =)
När jag väntade Lova köpte jag nåt på hälsokostaffären som skulle vara bra som väntande och nybliven mamma om man mådde/var rädd för att må psykiskt dåligt under och efter graviditeten. Köpte dem eftersom jag hoppades slippa en till amningsdepression som jag fick efter att stora dottern föddes. Det gjorde jag också. Tog de inte när jag väntade Loke, men slapp må dåligt iaf.
Kanske inte nåt du är hjälpt av, men jag ville tipsa ut ifall att. Kommer inte alls ihåg vad de hette, men på hälsokostaffären vet de om du frågar. Kram!