Inlägg från: cassis23 |Visa alla inlägg
  • cassis23

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Hej Tjejer!
    De va bra länge sen, tack Tezz för tråden, hade tappat er på vägen :)
    Hur är de med alla, känner att jag missat sjukt mycket men vet i alla fall att tobiq o movie väntar smått igen om jag inte mins fel :)

Här är de bara fint, jobbar, Cajsa går på dagis o just nu står hon och pussar en porslinskatt med extremt höga smackljud:)

• cassis23

Hej allihopa!
    Kikar in lite ibland och läser, spännande att se hur de går för alla :)

Måste bara berätta att den 17 Maj åker min spiral ut :D Vi har inte berättat de för någon då vi vill hålla de lite hemligt så er jag har på facebook, ssccchhhh :)

Va bara tvungen att få säga de till nån för jag e så glad men oxå livrädd!!!!!

• cassis23
    Hej igen!
    Idag åkte den ut, spirelen alltså {#lang_emotions_laughing}
    Ska ha mens vilken dag som helst o efter de sen så e de ju bara att hålla tummarna
    Men som sagt, vill fortfarande inte att någon ska veta (mer än ni) de ska bli en surprice alltså inge knyst på facebook

Ni som har fler barn och fler barn på väg, hur ska ni göra med dom äldre barnen och dagis?
    Jag funderar på att ta hem Cajsa sen för dels så har vi inte mega ekonomi till att ha henne på dagis när jag ändå går hemma sen så vill jag spendera all tid jag kan med mina barn plus att vi som vill ha våra barn 15 timmar på dagis här får lämna dom 8:30-11:30 vilket innebär alltid tidiga mornar när man ska stressa iväg med 2 barn och alltid lämna direkt efter dagisfrukost och hämta direkt innan dagislunch, stressigt och taskigt mot Cajsa tycker jag!
    Samtidigt så är de bra för Cajsa att leka av sig på dagis.
    Jag kan verkligen inte bestämma mig, visst jag är inte ens gravid än så har låååång tid kvar att fundera men denna tanke komme rofta!
  • cassis23
    Saza: Grattis!

Jag vill oxå ha kvar henne men 15 timmar här innebär som sagt 8:30-11:30 varje dag. De kommer bli stressigt för oss. Funderar på att ha henne 3 dagar i veckan istället, de blir ju inte 15 timmar men de blir ändå så att både hon och jag blir nöjda
    Känner oxå att hon får mest stimulans med sina kompisar på dagis och man kan få lite egentid med liten.

Dom har uppe på diskution att gå tillbaka till dom gamla reglerna, 15 timmar på 3 dagar istället för 5 men om de inte går igenom så tror jag ändå att jag bara går tre dagar, t ex mån, tis o tors eller nått.

Vad har ni för syskonvagnar till era små nu då?
    Tycker de e så roligt med vagnar Cajsa har redan haft 4 stycken på 20 månader {#lang_emotions_tongue_out}
  • cassis23
    Karlstadtös: Om Cajsa hade vart 4 hade jag oxå låtit henne bestämma och säkerligen hade hon sagt ja, i den åldern är dom ju i mer behov av lekkamrater, nu är de ju mer brevidlek

Baypower: Jag vill oxå ha en så, hoppas på att de finns många begagnade när de väl kommer bli dax för oss. Den är för dyr just nu
    Är du nöjd med den? Ångest över vadå?
  • cassis23
    Sussett skrev 2010-05-18 21:52:29 följande:
    Heeeeej tjejer! Oj vad det var länge sedan jag var här inne, har ju hållit lite kontakt med vissa via FB men jag saaaaknar er! Fullt upp i livet med barnen, huset, maken och ja, livet helt enkelt. Får jag komma in i gemenskapen igen eller har ni glömt mig...
    Jag har inte heller vart med här på läääänge men alla e så snälla i denna tråden så man blir alltid varmt välkommen!

Movie: Jag har kikat lite på britax på nätet och den faller inte mig i smaken. Vibe är den jag gillar mest. Men som sagt vet ju inte när vi (jag) kommer bli gravida igen så kanske inte ens behöver en syskonvagn, kanske funkar med en ståbräda bara. Vill i o för sig ha nått dom ggr man går långpromenad.
    Såg en så chek lösning när jag va på babyproffsen men jag gillar ju dock inte emmaljungas vagnar. www.emmaljunga.se/start.asp&country=SE
  • cassis23

länken funkade inte som jag ville men om man scrollar ner på höger sida där de står "välj produkt" så kommer de tillslut en syskonsits. Den tycker jag verkar väldigt bra!

• cassis23
    Tobiq: letar ni oxå hus. De gör vi med men vi har diskutioner med banken och nu kutar de väl åt att vi får sälja  vårt hyreshus för att kunna köpa bostadshus.

Vilar inte Moa alls på dagen längre? Cajsa sover 1,5-2 timmar (gärna längre om hon får) och det är jag evigt tacksam för för jag älskar att vila middag
  • cassis23
    movie skrev 2010-05-21 14:21:50 följande:
    Bay: Låter som en toppen dag:) Jag har varit hos bm i dag 36+5, övertid för mig. Fixerad och det känns vill jag lova. Magen hade inte växt så ska dit om 1 vecka igen.★ღ♥★ღ♥.♥ Alice 080728♥.♥ღ★♥ღ
    Förstår att de känns osm övertid för dig =) Har du haft lika stor risk att liten ska komma förtidigt denna gången me? Med Alice va de väl stor risk va?
    Hur kan de komma sig att magen inte växt? De kanske e på gång :) sägs de inte att magen blir mindre/sjunker någon dag innan?
  • cassis23
    Movie: Konstigt att de kan va sån skillnad på graviditet o graviditet när de ändå är samma människa man pratar om
    Tråkigt att ha en BM som inte säger så mycket. När jag väntade Cajsa så pratade min nästan för mycket plus att hon värkar dement på de då hon alltid ska rabbla samma sak när man ses

Tobiq: Shit, Cajsa hade vart bra trött och riktgit gnällig om hon inte sovit på dagen. Vet bara när hon vart på dagis o sovit cca 1h o 15min va trött o gnällig hon e på kvällen då.
    Igår vaknade hon 9:40 (brukar aldrig ske) plus att hon sov middag :-O Hon brås nog på mig, kan aldrig få nog av sömn

Ne gott folk, nu är de att trampa iväg till jobbet som gäller. 7-21 med 2 timmars rast, funderar dock på att kompa ut de sista ikväll.

Ska förresten kolla på hus nästa Söndag www.hemnet.se/beskrivning/680796 
    Vi har stora planer just nu ang. vårt hyreshus men vill inte gå in på för mycket men ni kan ändå få skänka oss en lyckospark om ni vill
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7