• Lappen

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

hej alla ett tag sen nu...Vi ska på 18mån kontroll nästa torsdag. Här är det full rulle med många blåmärken...Och många tänder som hon ska bita mig i benen med...

• Lappen

glad påsk på er. Ristins vikt och längd vid 18 mån: 12350 g och 83,5 cm här har vi det bara lungt...

• Lappen

vi har gjort bort magsjuka för ett bra tag sen. och ristin hade 39,6C feber förra helgen och då får hon ont i öronen samtidigt med feber.. det är jobbigt...

• Lappen
    Vangelia skrev 2010-04-09 10:51:30 följande:
    Hej, länge sen jag var här, men jag måste fråga hur mycket era barn sover? Nelly har börjat sova mellan 16-17 timmar per dygn, 12-13 timmar på natten och 3-4 timmar på dagen vid ett tillfälle, vi börjar nästan känna oss lite oroliga, och jag som har ett gluten barn som är vuxet nu, tycker mig se tendenserna som hon hade som liten, smal, trött, fått dåligt humör. jag hoppas verkligen att det inte har med nått sånt att göra, men jag tänkte jag måste kolla med er om det är så för er också med sömnen, om det är någon fas osv. hon är ju ganska gnällig nu och vill styra hushållet med järnhand om hon fick :)Nina&nelly
    ristin sover 9-10 timmar på natten (ibland lite mer) och 2-3
    timmar på dagen...
  • Lappen

Hej alla. här har vi det lugnt. snöar än. ska väl fara och mata renarna och se till den 5 dagar kalven vi har här hemma...
    Ristin älskar att åka skoter och hjälpa till och mata renarna. Ska väl ut nu och hjälpa sambon med matningen...

Har lagt upp bilder på kalven på hemsidan min

• Lappen

hej alla..varigt borta ett tag min svärfar har fått en stroke förra måndagen. han är dock bara 56 år gammal...

och så har ristin fått ont i öronen pga förkylningen som vanligt,

• Lappen

Han kan svara ja och nej och rycka ut sonden med vänster arm...Läkaren sa att i bästa fall så kan han börja gå och prata men inte använda höger armen. det värsta är väl att han inte kan vara i renskogen och älgskogen som han brukade nå mer.
    Det är jobbit att se han för det känns som min släkting för man känner han så väl...

• Lappen

är det någon här som har eller har haft koppar spiral?
    vill byta från mini-piller för har ju ingen sexlust kvar av mini-pillren....

• Lappen

hej alla...har varigt på kalvmärkning i 1½ vecka nu...ska snart till fisksjön igen men väntar på bättre väder. skulle blåsa ganska bra så då kommer vi oss inte på sjön...

Annars är det väl lugnt...
    Ja Ristin hade diarre en hel vecka men det vart bättre med majsvälling ovh mycket zinksalva på stjärten...
    Och nu när vi var i fjällen ramlade hon från sängen och bet sig i läppen efter ett tag såg vi att hon nästan bittit igenom just under....

• Lappen

tidigare idag skar sig ristin på långfingret med en kniv. det var hennes käre storebror som skar henne...blev sjukan som just då låg 2km från oss...nu försöker man hålla kvar plåstret på hennes finger...dom limmade såret men det verkar ha gått upp

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7