• Tezz81

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Vi som fått bebis/hade BF i September 2008 Del 7

Här är en tråd för alla oss som hade BF eller fick barn i Aug/sept 2008.

Här diskuteras högt och lågt och mycket!!!

Den enda regeln vi har är att vi respekterar varandra även om vi kanske inte alltid håller med varandra.
    Och självklart stöttar och peppar vi varandra när det behövs.

Så kliv in och blurra på.

BILDTRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m43307424.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m40494328.html (gammal)

FIKATRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m42045628.html

GULDKLIMPARNA
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m41430350.html

FACEBOOK:
    www.facebook.com/home.php?ref=home#/group.php?gid=51182415926

BLOGGAR:
    www.jenny5.blogg.se
    www.tobiq.blogg.se/nyblogg
    sabinesblogg.blogspot.com/
    skumling.blogg.se
    rackarungar.blogspot.com
    isis79.blogspot.com
    webmosterhelene.blogspot.com
    www.skralte.blogspot.com
    winnertaco.blogg.se
    hugo080810.blogspot.com
    klutt.blogspot.com
    www.MammaKiZnic.blogg.se
    trebanrsmamma.blogg.se
    carolinazenkert.blogspot.com
    www.freewebs.com/alexandraomma
    saliwi.blogspot.com
    enprinsenprinsessaochvi.blogspot.com/
    www.minimie-skrivkramp.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 10:29
    bloggalvin.wordpress.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-25 08:59
    Gamla Gravidtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m35934052.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m33623119.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m30846197.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m28258094.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-05 08:00
    NY FIKATRÅD Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m44546909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-27 15:17
    leelooos.blogg.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-30 08:42
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m45917178.html
    Jonatan04, Linnéa08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:46
    Tråd nr 5:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m48193011.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:48
    bildtråd nr 5:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48216303.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:43
    Här är syskon bf tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51086465.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:47
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m51086634.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 09:11
    knastrolls blogg
    knastrollpysslar.blogspot.com/
  • Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7
  • skogsbollen

@Baypower!
    Stort grattis här oxå. Vilken härlig förlossning.... jösses, vilken grej. Kan man önska sig en sån förlossning själv, tro? :)
    Hur har Felix reagerat? Går det bra? Tycker han om lillebror? Imponerande att du orkar sitta vid burken och skriva redan. Tänker jag tbx på första tiden med Alvin så minns jag att jag inte hann nånting.. men så hängde han iofs vid bröstet dygnet runt.

• nenne40

Bay - åh vad härligt att lillebror är här och att du mår så bra!!! Stort grattis!!!!

• Jenn83

Bay: Häftig förlossning!! Pratade med en kompis i veckan, om förlossningar. Med hennes första var hon 55 (!!) timmar inne på förlossningen. En aning längre än din blixtvisit där  
    Ska bli kul att höra namn på killen och se bilder!

Sjö: Fröken M fick ju också en flicka, lilla Greta. (Har jag för mig att hon heter...på hennes blogg är det ju Norpan )

.?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • Jenn83

Fick en sån där "Tur det dröjer lääänge innan min lilla lilla dotter är tonåring"-upplevelse idag. Daniels systers bonusdotter, som är 11 år, har tydligen gjort tidig tonårsrevolt. De har fått veta att hon provat att röka, dricka och ha sex!! 11 år...när jag var i den åldern höll jag INTE på med sånt...kankse levde jag i lite skyddad verkstad, men det var först några år senare jag började med sånt.

.?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • Baypower

Har svårt att säga om de är lika eller inte och bilderna nedan visar Felix när han är 5 dagar gammal(t.h.) och lillebror när han bara är ca 4 timmar gammal (t.v.) så det kanske är lite orättvist. Söta är de båda två i alla fall

Åh, Felix var såå söt när han kom hem. Han gick fram till lillebror och klappade honom fint. Helt utan att vi sagt något. Och när lillebror blev ledsen så plockade han upp lillebrors snuttis och gav till honom och när Felix skulle lägga sig så gav han lillebror en puss!!   Självklart visade han prov på svartsjuka också men inte så farligt ändå. Ännu antar jag.

Och här är mina tre favvo-killar.

Vi har tre namn än så länge som vi väljer emellan, nämligen;
    Vincent
    Elliott
    Milton (jaa, Anai, vi har snott din äldsta sons namn vilket jag hoppas är okej!? Du får se det som smicker.)

Vad tycker ni?
  • Jenn83

Bay: åh vilka underbara bilder!! och visst är där likheter mellan killarna...även om små spädisar ofta är ganska lika varandra!! Härligt att det gått så bra med Felix än så länge.
    När det gäller namnen är jag nog mest för Elliot eller Milton.

• skogsbollen

@Bay:
    Men åh, jag blir alldeles rörd när jag läser om hur gullig Felix varit mot lillebror hittills. Vilken go' liten kille.... å vilken go' liten lillebror han fått. Så söt! 
    Fina namn allihopa, men jag tycker nästan att Elliot passar bäst ihop med Felix, om man nu ska tänka så förståss. Milton är oxå jättefint. 

• skogsbollen

@Jenn:
    Visst är det härligt när det exploderar så där med babblandet. Med Alvin gick det oxå kanonfort när det började. Vet att vi vid inskolningen för ett drygt halvår sen skickade med en lista över de ord som Alvin kunde, vilka var babba, babba och babba och de betydde mamma, pappa och napp, typ. Sen, bara nån månad senare så började han babbla massvis och sen har det kört på.

Natten till idag sov Alvin för första gången i sitt egna rum, med sin far på en madrass på golvet. Han sover i "juniorsäng" sen ganska länge tillbaka, men fram tills nu har han haft sin säng alldeles bredvid oss i vårt sovrum. Vi är nog ovanligt sena med att flytta honom till eget rum, men det har inte känts som nåt problem tidigare att han sovit hos oss, så länge han sovit i sin egna säng. Nu, i väntan på syskon, så känns det som att det definitivt är läge dock.
    Men meningen är ju inte att nån av oss ska behöva sova därinne varje natt :)
    Hur gjorde ni när ni flyttade över till eget rum? 

• Jenn83

skogsbollen: Vi gjorde det när maja vara typ 8 månader så hon fattade nog inte så mycket av det. vi bara körde på som vanligt

• Baypower

Skogsbollen: Har tyvärr inte heller något råd i frågan om eget rum för Felix har sovit i eget rum sen han var 2½ månad. Har ni testat att bara gå ut - vad gör han då? Annars brukar det allmänna rådet vara att man så att säga "fasar ut sig" ur rummet, d.v.s. flyttar längre och längre bort tills man är utanför rummet. Men, vad vet jag....... Däremot tycker jag att det är jättebra att ni tar tag i det nu och inte när bebis har kommit.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7