Inlägg från: nenne40 |Visa alla inlägg
  • nenne40

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Har oxå hittat hit! Min dator är frisk sen ett tag tillbaka, men har mest suttit vid FB sista tiden. Plus att vi börjar trappa upp inför visningen som är nästa söndag-måndag, dvs städar och börjar plocka undan så smått

Aston och Fredrik har varit iväg på landet i 2 nätter, jag behövde lite "semester" och städa och så Har sovit som en stock bägge nätterna, så skönt! Det behövde jag!

Aston äter lite varierande... Det beror helt och hållet på när vi vaknar, men oftast vaknar vi runt 8,30.

Ca 8,30 Välling, sen en ½ macka då jag äter frukost
    Ca 12-12,30 Lunch, vanlig mat eller burkmat -  beror på hur det ser ut i övrigt. Helst vanlig då... Då äter han bäst
    Ca 15 Mellis, kan vara välling, yoghurt, risifrutti, macka, gröt eller vad som helst egentligen
    Ca 18 Middag, oftast vanlig mat (ibland burkmat).
    Ca 20-20.30 Välling

Mer än det Aston äter går inte att få i honom. Ibland äter han massor, som 3 pannkakor eller 6-8 köttbullar med pasta. Ibland äter han typ 1 msk köttfärssås och bara pastan. Tror dock att han får i sig det han behöver, han är inte så stor i maten alla ggr, men äter trots allt bra

• nenne40
    lia76 skrev 2010-01-13 20:32:55 följande:
    Eller tre blir vi
    Jag är inte heller gravid
  • nenne40

Vi hänger gärna med på fika eller liknande, om vi är friska och så Aston tycker det är suveränt roligt ju Och så passar vi på innan vi flyttar Sen kan ni komma till oss och jazza loss i hus och på tomten

• nenne40
    anuya77 skrev 2010-01-12 10:14:20 följande:
    Ville bara säga att det ligger en liten busig pojke i min mage... som mår jättebra och inte hunnit bli lika stor som Hugo var i motsvarande vecka (han var +40,1 % över medelmåtten). Inga kommentarer på bloggen eller FB, tack. För vi vet inte om vi ska gå ut på "bred front" o berätta...:) Men här kan jag ju såklart inte hålla mig.
    Åh, men sååå kul!!! Grattis Och det blir perfekt med två killar så tätt inpå varann Lätt med leksaker, kläder och dela rum Hade det varit en tjej hade det såklart varit bra det med, men ja... Du vet
  • nenne40
    Winnertaco skrev 2010-01-14 20:39:17 följande:
    På tal om graviditeter, är det nån som har koll på när det är manbörjar bli mindre fertil? Idag har jag varit på viktväktarna, förresten! Fick ett infall på förmiddagen och åkte in på ett möte, man fick ju allt gratis första gången, inklusive material! Jag måste verkligen gå ner i vikt nu, och ett absolut krav inför nästa eventuella graviditet är att jag är någotsånär normalviktig! Var det inte nån mer som viktväktade? Jag tycker att nya programmet verkar väldigt vettigt!
    Efter 35 så avtar fertiliteten betydligt, men det betyder inte att alla får problem att bli gravida. Men det avtar och det blir vanligare att man inte har ägglossning varje månad ju äldre man blir. Det var det som var mitt "problem" innan jag blev gravid med Aston och fick gå igenom utredning och åt hormoner några månader.

BRA med viktväktarna! Jag gick med i GI Viktkoll i söndags, äter gott och mkt och har gått ner hela 3.5 kg sen i lördags
  • nenne40

Aston är oxå lite busig och får ett jäkla temperament om han inte får som han vill. Dessutom blir han frustrerad eftersom vi inte alltid förstår vad han vill, men han förstår ju så mkt som vi säger

sjögurka - så oerhört tråkigt med makens jobb Hemskt att det händer er igen!

anyua - trist med så jobbig natt!! Hoppas det inte är öron eller nåt...

Jag har sållat friskt bland inläggen, har snabbläst och ska nu fixa innan vi ska åka iväg till Astons kusin på middag

• nenne40

Hej tjejer,
    har ni glömt mig?

Jag har så fullt upp och är inte in och läser så ofta. Har läst igenom tråden nu, men tar mig inte igenom kommentarer till er... Bara att jag tycker så mkt om att det är så högt i tak här Vi är bäst helt enkelt!

Vi har äntligen fått vår lägenhet såld, perfekt!! Det har varit en resa det med *s* Men efter en extravisning för ett par så blev det acceptpris på den. Och så har vi fått vårt tillträdesdatum till huset "på riktigt" nu Vi har ju haft en månad extra som vi gett vår "säljare" för att han inte ska behöva ha dubbelt boende, men det blev bara 12 dagar Så 13-14 mars har vi tillträde och släpper vår lägenhet 1 april (om de inte vill in tidigare förstås)...

Så nu är det massa saker som ska fixas med tv, telefoni, internet, försäkringsbolag, elbolag osv... Puh!!

Aston är precis som era små, han har fått ATTITYD Och sover halvdana nätter just nu... Tappar bort sin snuttefilt i sängen och tjoar till. Men jaja, hoppas det blir bättre snart

• nenne40
    Baypower skrev 2010-01-23 08:48:18 följande:
    Nenne: Tips från den som flyttat förut: Se till att hemförsäkringen för lägenheten gäller även för inflyttningsdagen. Jag tänkte mig inte för och sa upp den att sluta gälla datumet innan inflyttning men vi och våra saker var ju faktiskt i lägenheten under inflyttningsdagen också. Nu gick ju allt bra men tänk om
    Det är ett bra tips :) Det nämnde mäklaren för oss oxå, att det är bättre att det är dubbelförsäkrat en eller några dagar.
  • nenne40

Hej tjejer,
    idag fixar vi med massa byten av försäkringsbolag, elbolag, kontonummer till bolåneinstitutet, maila hit och maila dit... Puh! Undrar om man kommer glömma nåt? Har iaf skrivit en lista...

Usch så trist med alla sjukdomar!! Vågar knappt skriva det, men Aston har varit frisk sen juli-månad. Han fick en penicillinkur då för öroninflammation och sen dess har han inte varit sjuk nånting. Nån endags-förkylning bara... Så det är väl vår tur snart, vi börjar ju simma på onsdag kväll...

Det enda som är med Aston är att han oxå är lösare i magen, inte hela tiden. Men betydligt ofta iaf. Han äter normal mat och dricker mest vatten, fast äter sämre då det är kindtänder som ploppar upp... Så det är kanske det.... Aston har ju inte varit en fantast av att dricka förut, men nu tycker han om att dricka

• nenne40

Aston verkar ha blivit förkyld, han började nysa igår strax innan vi skulle gå och simma. Vi simmade, för han var ju frisk.... Men 2 timmar senare nös han ännu mer. Svårt att veta, hade jag vetat om en att en förkylning var på G hade vi ju inte simmat.

Men jaja, vi ska inte klaga. Aston har inte varit sjuk sen i juli-månad. Vi har vid två tillfällen trott att han varit på väg att bli förkyld, men icke.... Denna gång var det inget tvivel dock.

Hoppas allt är bra med er andra!!

anuya - hur är det med er och magen?? *orolig*

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7