Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7
Aston är inte så trotsig än, jo ibland såklart men väldigt väldigt sällan han riktigt trotsar. Men jag märker en klar förändring i VAD han vill göra och förklarar även vem som ska göra vad eller hjälpa honom osv. Det är stor skillnad då vi förstår honom, då blir han inte alls lika arg. Sen verkar han rätt lik Robin och Martin som aldrig hade några jättetrotsperioder, bara såna här korta slängar. Men det återstår att se
Det vi märker är oxå att han är lätt att handskas med då jag och Fredrik gemensamt bestämt en strategi kring nåt, tex hans nattning nu senast. Vi bestämmer att "så här gör vi" och då accepterar Aston det i princip direkt med enbart lite lite knotande.
Skogsbollen - jag har 2 år precis mellan mina stora killar och har alltid tyckt det varit en bra åldersskillnad. Robin kunde prata, somnade enkelt på kvällarna osv. Han var lätt helt enkelt, sen kom Martin som tyckte Robin var det coolaste att titta på vilket gjorde att han var ännu lättare än storebror Har inte märkt av några direkta trotsperioder och verkligen ingen svartsjuka, sen kanske det mer beror på mina barn som individer än deras åldrar - det vet jag inte.
Cassis - ja, kolla med din bm. För jag har verkligen känt mig precis så som du beskriver -konstigt/märkligt osv. Värst är nog när andfåddheten sätter in, när det känns lite panikartat att man inte kan andas utan att hela tiden dra djuuuupa andetag. Och om bm säger att ditt hb visar bra, så fråga henne om de kollat eller kan kolla ditt Ferritin-värde. Kanske du oxå behöver äta järn. Nu har jag bara ätit 3 dagar, så än ser jag ingen skillnad men jag väntar på nån liten förändring iaf.
Idag har jag mått pest hela dagen, men vi har ändå varit iväg och firat en väninnas födelsedag en kortis. Sen har vi varit ut i trädgården en sväng och fixat, men jag har mest varit andfådd. La mig på soffan och bara "ojjade" mig - väldigt tråkig mamma. Aston har pussat på mig och varit så snäll.... Så messade min gravida väninna och frågade om jag ville stavgå (hon har oxå mått pest idag), så vi tog en 40-minutersvända. Skönt, så nu kanske vi mår lite bättre iaf!
Korv - men fyyyyyyy, vilket jäkla nutcase! Ja, man träffar på en och annan sån där ibland... Man vill ta långa omvägar kring dom, man vet ju inte hur tillförlitliga de är egentligen. Skönt att ni alla behöll fattningen iaf och att Abbe inte blev rädd....