• Tezz81

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Vi som fått bebis/hade BF i September 2008 Del 7

Här är en tråd för alla oss som hade BF eller fick barn i Aug/sept 2008.

Här diskuteras högt och lågt och mycket!!!

Den enda regeln vi har är att vi respekterar varandra även om vi kanske inte alltid håller med varandra.
    Och självklart stöttar och peppar vi varandra när det behövs.

Så kliv in och blurra på.

BILDTRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m43307424.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m40494328.html (gammal)

FIKATRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m42045628.html

GULDKLIMPARNA
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m41430350.html

FACEBOOK:
    www.facebook.com/home.php?ref=home#/group.php?gid=51182415926

BLOGGAR:
    www.jenny5.blogg.se
    www.tobiq.blogg.se/nyblogg
    sabinesblogg.blogspot.com/
    skumling.blogg.se
    rackarungar.blogspot.com
    isis79.blogspot.com
    webmosterhelene.blogspot.com
    www.skralte.blogspot.com
    winnertaco.blogg.se
    hugo080810.blogspot.com
    klutt.blogspot.com
    www.MammaKiZnic.blogg.se
    trebanrsmamma.blogg.se
    carolinazenkert.blogspot.com
    www.freewebs.com/alexandraomma
    saliwi.blogspot.com
    enprinsenprinsessaochvi.blogspot.com/
    www.minimie-skrivkramp.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 10:29
    bloggalvin.wordpress.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-25 08:59
    Gamla Gravidtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m35934052.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m33623119.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m30846197.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m28258094.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-05 08:00
    NY FIKATRÅD Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m44546909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-27 15:17
    leelooos.blogg.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-30 08:42
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m45917178.html
    Jonatan04, Linnéa08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:46
    Tråd nr 5:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m48193011.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:48
    bildtråd nr 5:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48216303.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:43
    Här är syskon bf tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51086465.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:47
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m51086634.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 09:11
    knastrolls blogg
    knastrollpysslar.blogspot.com/
  • Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7
  • Jenn83

Sjögurka: säger det igen...Facebook!! Där är massor av bilder på lillasyster Tobiq: underbart söt liten tjej! Just nu tycker jag alla är gravida eller får barn...är det ett tecken på att man är redo för bebis igen, närmande tycker hela världen väntar barn??

• nenne40

Cassis - rar du är som frågar. Vi har valt att inte ta fvp, vi inväntar rul och om de ser några avvikelser så kan vi ta fvp då. Men vi har valt att ta siffrorna positivt, lita på släktens "facit" och magkänslan att allt är ok. Så får vi hoppas att det är det

• skogsbollen

@tobiq:
    Jättestort grattis till er. Vad mysigt! Hoppas att allt gått bra. Hittar inga bebisbilder på lillasyster på FB dock...hmm?

@nenne:
    Låter klokt! OM ett fvp skulle leda till missfall och det sen visar sig att allt faktiskt stått rätt till med bebben, ja då hade man nog haft svårt att ta det.

Pust! Har just gått in i vecka 24 och jag har aldrig känt mig så här gravid förr. Inte ens innan vi åkte till förlossningen för att få Alvin så kände jag mig så gravid som jag gör nu. Kroppen hinner lixom inte med. Jag börjar till och med fundera över hur jag ska orka med 16 veckor till. Förra graviditeten var allt nytt, spännande och det var massa fokus på magen. Nu känns det mer som en transportsträcka tills dess att bebisen kommer. Men jag mår bra iaf.

Mindre bra med Alvin som fått första dosen dagisbaciller. Han och hans far sitter och kollar på "Stora maskiner". Lilleman snorar, Storeman gnäller över halsont. 

• Baypower

Skogsbollen: Galet att du är i v.24 redan!! Jag känner dock igen mig precis i hur du känner. Andra gången så är ju själva graviditeten inte så spännande utan man vill åt resultatet på ett annat sätt eftersom man vet hur underbar belöningen är. Fram till v. 33 tyckte jag att det gick fort - sedan blev det ett långsamt maraton mot målet. Men, nu när Vincent är här så har man genast glömt bort alla tunga veckor! Och då mådde jag bra genom hela graviditeten!!!

Inatt har varit en "skitnatt" för oss. Ammade vid 22. Vincent vaknade av bajsblöja 23.15. Klockan 01 var det amning. Klockan 03 bajsblöja och lite ont i magen fram till 04 då det var amning. Sedan sov han förvisso till 07 då jag återigen bytte bajsblöja och ammade igen och nu sover han. Dessa bajsblöjor!!!!

• cassis23

Igår gick vi en liten promenad till ett kalas vi skulle till, de tog kanske 10 minuter vardera väg i Cajsas tackt då hon fick gå själv. Väl hemma så har jag SKIT ont i mina fogar ibak Gråter Fattar inte hur jag ska stå ut i 25 v till...

På kvällen sen började jag känna mig febrig o på natten vaknade jag av 38,9 o frös som skam så de fick bli alvedon så har frysit o svettats om vartannat inatt.
    Kan inte komma ihåg att jag ens fått jobba en hel månad sen Cajsa kom till världen, förstår va dom menar med att barn ofta blir sjuka på dagis, de är liksom antingen hon eller jag. Tur de blir bättre med åren när barnen växer upp och byggt upp ett bättre imunförsvar

Ne nu blir de soffläge o 2 nya alvedon. Tur jag har en så snäll dotter som leker själv för de mesta

• anuya77
    Baypower skrev 2010-08-30 08:21:23 följande:
    Men, nu när Vincent är här så har man genast glömt bort alla tunga veckor! Och då mådde jag bra genom hela graviditeten!!!
    Visst är det otroligt att man glömmer så snabbt!?

Jag läser genom min blogg från sista tiden med William i magen och blir förvånad varje gång att jag upplevde det så jobbigt. Hjärnan verkar ha en otrolig förmåga att förtränga...
  • skogsbollen

Ja gud, jag har glömt allt jobbigt vad det gäller bebislivet, men nu när jag läser om Baypowers natt så minns jag att ALLA våra nätter var såna med Alvin, eller snarare att en sån natt kunde räknas som BRA. Alvin vaknade alltid varannan timme för mat och dessemellan var det stök och bök... och så höll det på tills jag slutade amma efter 11 månader. Huhu!

Krya på dig, cassis!!

• nenne40

Mmmm, nyföddhetstiden är nåt man tenderar att glömma bort... Hur de små har noll dygnsrytm osv. Aston bajsade iofs väldigt sällan nattetid som nyfödd, han bajsade bara 1-2 ggr/dygn redan då. Det jag däremot glömt bort var att de små faktiskt är vakna vääääldigt LÄNGE på kvällarna (som regel). Nu rättade det till sig efter 2 månader ungefär, men ändå var det lite av en "chock" att Aston gärna var vaken till efter midnatt som lill-liten...

skogsbollen - både känner igen Aston och inte i ditt blogginlägg om Alvin. Lite så gör Aston oxå, men då försöker han mest bossa familjen - inget annat i sin omgivning. Ibland går det bra att få bestämma, ibland har man ju ingen lust *s*

cassis - krya på dig, låter inget vidare med både feber och även foglossning. Jag hoppas slippa foglossning denna graviditet oxå. Hade det med mina 2 första, inte med Aston. Hoppas klara mig denna gång med...

baypower- Vincent är ett jättefint namn Min äldsta son tycker att om vi får en pojke ska han heta Dante Fredrik är väl inte helt med på de noterna, men jag tycker det är ett fint - och ovanligt - pojknamn. Som för övrigt passar bra på vuxna oxå... Men namn är skitsvårt!

Själv har jag migrän idag! Fattar inte, hade hoppats att det inte skulle komma tillbaka fler ggr nu under graviditeten. Med alla andra har jag haft sista anfallet runt vecka 11-12. Nu är jag i v15 och har fått ett till anfall. Suck! Såååå trist!

• cassis23

Cajsa bajsade inte heller nattetid, kanske dom 2-3 första nätterna men sen började ju vi med ersättning o då blev hon hård i magen så då va vi glada om de kom varannandag.

Ibland kan man undra hur man ska orka med nätterna, man är ju trött på ett annat sätt nu än med första. De är tur att man vänjer sig och de ska bli SÅ SKÖNT att Fredrik ska va hemma minst en månad...

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7