Inlägg från: skogsbollen |Visa alla inlägg
  • skogsbollen

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Men åh, nu ska jag läsa lite här.... Helt omöjligt att läsa ikapp, såklart, men läsa några sidor tillbaka och kolla vad ni skriver om.

Hinner så sällan vara här
  • skogsbollen

Hej tjejer och barn!

Åh vad det var längesen jag tittade in här, tyvärr. Måste nog ta mig lite tid att sätta mig och läsa här, uppdatera mig om vad som händer :)

Hemma är det full fart. Alvin fyller snart 1 år och 9 månader (vart tog tiden vägen?) och det babblas och babblas och babblas. Dessutom, sen han började på dagis i januari, har han börjat sova HELA NÄTTER. Vi fattar ingenting. Vår lille pojke som alltid bara sovit 2-timmarspass, även efter att jag slutade med nattamningarna. Underbart!
    Om vardagarna får vi väcka honom för att vi ska hinna till dagis, men på helgerna vaknar han oftast redan vid halv6-tiden. Då klättrar han ner från sängen, går och ställer sig bredvid sin pappas huvud, trycker upp det i luften och säger "nu klocka mycke, pappa g'upp". Sen går han till mig och säger "nu mamma sova fäditt". Ingen ro alls, med andra ord :)

Jag har just börjat hänga lite i en annan tråd här på FL, December Bebis 2010. Om allt går vägen så ska Alvin nämligen bli storebror nån gång kring jul, närmare bestämt BF på Juldagen. Spännande! Är nu i vecka 13 och ligger fortfarande lite lågt med infon, så Facebook och resten av den världen vet inget ännu.
    Var iväg och gjorde KUB-test i Malmö i söndags och eftersom vi inte kunnat lämna blodprov innan så fick vi ta det på plats och väntar nu på svaret. Jobbigt! Själva UL såg bra ut och vätskespalten i nacken var liten (=bra), men jag har såklart hunnit hitta en massa trådar här på FL med tjejer som haft fina UL men där blodprovet har resulterat i hemska siffror. Så nu är jag nervös :/

Nu ska jag läsa lite här. Sköt om er!

• skogsbollen
    Jenn83 skrev 2010-06-16 11:34:26 följande:
    Fler barn som verkar vara gnälliga....kan det vara nån 21-månaders-kris??? Maja pendlar just nu mellan att vara världens goaste till att vara en riktig surpuppa. Eller sur och sur, mer arg och ledsen. Och fattar vi inte precis vad hon menar och gör exakt så så bryter helvetet lös!

Igår var min lillebror här och han fick Maja att somna. Snacka om stolt efteråt, eftersom vi inte lyckades.
    Men vad skönt att läsa att fler barn är gnälliga nu, även om det inte är skönt med gnälliga barn :)
    Alvin kan vara hemsk ibland och har verkligen lärt sig HUR man gnäller, gnäll-ljud lixom....å sen är han helt underbar och medgörlig emellanåt. Måste vara 21-månaderskris. Det låter rimligt :)
  • skogsbollen
    anette 81 skrev 2010-06-17 18:24:22 följande:
    Någon som har tips på hur man får barn att dricka pencillin? Wilma har öronflammation o ska äta pencillin i 7dagar
    Vi testade att blanda med O'hoj chokladsås (viktigt att det är just O'hoj) och det funkade faktiskt, åtminstone i några dgr.
  • skogsbollen

@Tezz:
    Ja, jag har sett att det är fler som väntar tillökning, men har inte hunnit läsa allt. Vilka är det? Har du koll?

• skogsbollen

Gud vad spännande, Cassis. Håller tummarna :)

Sjögurka: Spännande där oxå. Ska hålla koll. Molly hade förresten Alvin fått heta om han blivit en flicka. Blir det en flicka den här gången så får vi se.

Vilka små sötnosar i "den gamla bildtråden" :)

• skogsbollen

Men å cassis, vad härligt! Stort grattis!!
    Köp med dig en alkoholfri vinare till midsommar, vetja.
    Grattiskramar!
    FaceBook och den övriga världen får inget veta...samma gäller här (bortsett från närmsta och käraste, såklart).

• skogsbollen

@Zinara:
    Välkommen hit! Jag har varit ifrån tråden ett tag, men nu är jag här igen. Vi fick en son den 19 sept-08 och nu väntar småsyskon lagom till jul.
    Grattis till plusset! :)

@cassis:
    Trodde inte heller det skulle gå så fort. Vi var eg. inte beredda, utan det bara blev, även här på första "försöket", eller vad man ska kalla det. Trodde det skulle ta längre tid, eftersom det tog några månader innan Alvin blev till.

• skogsbollen

Alvin var ju för skön igår när vi tog ett gemensamt dopp i badkaret. Först pekar han på sin snopp och säger "Anni ha snopp" (Anni är alltså hans ord för Alvin).... Sen studerar han mig noggrant och säger "mamma ha ingen snopp".... Han till och med ställer sig upp, lutar sig över min axel och studerar hela min rygg och baksida och säger igen konstaterande att "mamma ha ingen snopp".

@nenne40: Aston och Alvin verkar vara ungefär lika stora. Alvin har blivit en liten spinkis, jämfört med tidigare... fast han är såklart inte smal, utan det är bara hans bebiskropp som försvunnit...samma här alltså.

Här finns förresten lite filmsnuttar på Alvin, såna som vi lagt upp åt mormor/morfar och farmor/farfar i första hand, för att de ska se "hur duktig han är".... ni vet hur man är som förälder
    http://picasaweb.google.se/malin.swanstrom/Filmer?authkey=Gv1sRgCPqLq5PiserX2wE#

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7