Inlägg från: skogsbollen |Visa alla inlägg
  • skogsbollen

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

@Jenn:
    Så duktig tösen är som kan säga till när hon är bajsig. Alvin brukar mest kräva blöja när han känner att det är dax, eller vi tror att det är för att han känner att nåt är på gång, för oftast när han vill ha blöjan så händer det nåt så fort han fått på den.

I samma vända som han konstaterade att mamma inte har nån snopp så tyckte han det var otroligt kul att dra i mammas bröstvårtor och han skrattade hysteriskt varje gång jag sa till honom att det gjorde ont :) Vet inte riktigt hur man ska hantera det där. Man vill ju som sagt att de ska få en naturlig syn på nakenhet, samtidigt som det inte får bli "för öppet", utan fortfarande en privat sak.

• skogsbollen

Hej alla tjejer!

Spännande att det är så nära nu, Sjögurka. Får lite flashbacks från sensommaren/hösten-08 då vi alla hängde här och väntade och väntade. Mysigt!
    Minns knappt hur det kändes, men tror min förlossningsblogg ligger kvar. Minns iaf, precis som Baypower, att det för min del faktiskt inte gjorde sååå förfärligt ont. Men så gick allt ganska fort för oss oxå, även jag 6 cm öppen när vi kom in till förlossningen. Vattnet gick INTE hemma, utan förvärkarna kändes som kraftiga sammandragningar, men så tätt kom de inte. Därför väntade vi ganska länge. Sen fick jag en blödning, ringde förlossningen, men de lugnade mig och sa att jag fick komma om jag var orolig, men att det nog skulle dröja ett tag till... Men vi åkte in då, som tur var, eftersom allt lixom visade sig vara igång då.

En liten fråga till er alla:
    Brukar era småttingar få hemsk andedräkt ibland, trots noggrann tandborstning? Alvins halsmandlar är jättestora, men de verkar alltid vara där. Nu dregglar han för fullt och det luktar riktigt illa :/ Kan det bero på nån infektion, trots att han inte har nån feber?

• skogsbollen

@sjögurka:
    Det är klart att vi "står ut"... man är ju själv lika spänd inför era kommande förlossningar som för sin egen vid det här laget :) Jag är mer orolig inför min den här gången... tänker att det kan väl inte gå lika lätt och smidigt TVÅ ggr (?)
    Grattis till lägenheten, typ NU =)

Han tar sig i munnen och gnäller en del, men jag ringde extra till förskolan på fm idag och kollade om han ätit nån frukost, och det hade han minsann. Men kanske kan det vara ytterligare en tand på gång, för han dreglar mycket. Han har alltid varit sen med sina tänder.

• skogsbollen

@cassis23:
    För min del var det nästan likadant, dvs med Alvin mådde jag inte fullt så illa, men den här gången har det varit riktigt illa de 3 första månaderna. Kanske en tjej den här gången för min del.
    Tack och lov är illamåendet och den värsta tröttheten borta nu och igår var jag hos BM och lyssnade på hjärtslag :)

Hu! Alvin har fått skumma utslag, dels på fingrarna, dels lite kring munnen, samt på ena fotsulan. Helmärkligt! Funderar på höstblåser, därav hans hemska andedräkt och gnäll och petandes i munnen. Kan dock inte se nåt därinne.
    Nån som haft bebisar med höstblåsor?

• skogsbollen

@Nenne:
    Nämen, grattis! Vad kul!

@Saza:
    Hoppas det löser sig! Lite vätska kan nog göra en hel del för hörseln på de där små. Det är ju så trångt där lixom. Vi fick oxå göra extra hörseltest på Alvin, eftersom det inte var bra på BB, men jag har för mig att vi fick vänta bra mycket längre än bara några veckor.

• skogsbollen

@Winnertaco:
    Kul att se dej här igen. Förstår att du inte orkat vara aktiv här. Funnits mycket annat att tänka på ju. Jag är inte här så ofta heller.

@Nenne:
    Det kommer säkert gå lysande. Har en bekant här i stan som fick barn när hon var 48 och då var det hennes första. Det gick kanonbra. Bara det att bli gravid så lätt är ju ett gott tecken på att kroppen är med i matchen :)

• skogsbollen

@isis:
    Kollade just in din blogg. Tror jag ska börja följa fler av oss september-mammors bloggar, för det är så kul att läsa. Poolen som lilla tösen fick i 21-månaderspresent, var har ni köpt den??

• skogsbollen

@Nenne:
    Ja, fast han har minsann ingen uppsamlare på sin gräsklippare ;)
    De är ju för söta grabbarna när de ska göra precis som sina pappor. Alvin och hans pappa brukar ta ett varv i trädgården varje kväll, kolla in buskar, ev. ogräs, gräsmattestatus osv, båda två med händerna i byxfickorna :)

• skogsbollen

Hehe... det vara samma för oss, typ EN gång oskyddat och det blev plus, lite snabbare än vad vi nog egentligen tänkt oss. Men, jag blir 36 i år och är superglad för att det faktiskt funkar. Har gjort KUB-test och fick siffror som gjorde att vi hoppar fvp.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7