• Tezz81

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Vi som fått bebis/hade BF i September 2008 Del 7

Här är en tråd för alla oss som hade BF eller fick barn i Aug/sept 2008.

Här diskuteras högt och lågt och mycket!!!

Den enda regeln vi har är att vi respekterar varandra även om vi kanske inte alltid håller med varandra.
    Och självklart stöttar och peppar vi varandra när det behövs.

Så kliv in och blurra på.

BILDTRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m43307424.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m40494328.html (gammal)

FIKATRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m42045628.html

GULDKLIMPARNA
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m41430350.html

FACEBOOK:
    www.facebook.com/home.php?ref=home#/group.php?gid=51182415926

BLOGGAR:
    www.jenny5.blogg.se
    www.tobiq.blogg.se/nyblogg
    sabinesblogg.blogspot.com/
    skumling.blogg.se
    rackarungar.blogspot.com
    isis79.blogspot.com
    webmosterhelene.blogspot.com
    www.skralte.blogspot.com
    winnertaco.blogg.se
    hugo080810.blogspot.com
    klutt.blogspot.com
    www.MammaKiZnic.blogg.se
    trebanrsmamma.blogg.se
    carolinazenkert.blogspot.com
    www.freewebs.com/alexandraomma
    saliwi.blogspot.com
    enprinsenprinsessaochvi.blogspot.com/
    www.minimie-skrivkramp.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 10:29
    bloggalvin.wordpress.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-25 08:59
    Gamla Gravidtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m35934052.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m33623119.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m30846197.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m28258094.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-05 08:00
    NY FIKATRÅD Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m44546909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-27 15:17
    leelooos.blogg.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-30 08:42
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m45917178.html
    Jonatan04, Linnéa08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:46
    Tråd nr 5:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m48193011.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:48
    bildtråd nr 5:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48216303.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:43
    Här är syskon bf tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51086465.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:47
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m51086634.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 09:11
    knastrolls blogg
    knastrollpysslar.blogspot.com/
  • Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7
  • Jenn83

Grattis Wilma!

Har förresten varit på två kl'dparty denna veckan, både Me&I och Rabdido, och inte handlat nåt! Har kanske äntligen börjat följa Daniels råd "Tänk på att vi köpt hus!" och blivit lite sparsam!! Nä, men jag har genomskådat hela konceptet lite. Tidigare när jag varit på såna party har jag tänkt att jag ska handla nåt, och valt ut det finaste där. Istället för att tänka "skulle jag valt detta om jag hade haft nåt annat att välja på" om ni förstår hur jag menar. Och det tyckte jag inte denna gången. PoP är fortfarande min favorit bland de lite dyrare barnkläderna. Massa fint nu tycker jag!

.?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • Baypower

God morgon. Kollade precis min blogg och det känns både fantastiskt och lite oroande att min babycounter visar 1 dag till bf. Fantastiskt för att nu är graviditeten snart slut och oroande för att den här bebisen inte har visat minsta tendensen att vilja komma ut.

Felix hade haft det jättebra på dagis igår och rektorn hade verkligen tagit tag i de saker som vi varit lite missnöjda med under inskolningen. Vi blev uppmötta i hallen av en av pedagogerna som dessutom hade fått huvudansvaret för Felix + fyra barn till så det kändes jättebra att gå därifrån även fast han grät en del för det var verkligen någon som tog sig an honom. De hade dessutom listor över hur barnen ätit, sovit, bajsat och så. Bådar gott tycker jag.

Tobiq: Föder du barn?? Håller tummarna för att åtminstone en av oss slipper vänta

• Lappen

Igår for vår son med mormor och så for sambon i morse och ska obba som fiskegiude tills tisdag. så det är ag och ristin nu. Ska jobba ikväll så då tar Arne min andra svärfar hand om hennne ikväll. Var hos min "riktiga" svärfar igår och han mådde faktiskt bra..Han fick ju en stroke i början av sommaren.. 

• Jenn83

Bay: 1 dag bara...häftigt!! Även om jag förstår att det är lååånga dagar nu. Svårt det där att "njuta" av lugnet innan barnet kommer, som många säger, när man är höggravid och bara vill få ut bebisen! men snart, snart har ni er plutt!!

Jag jobbar idag och hela helgen, sen har vi en vecka ledigt tillsammans hela familjen innan skolan drar igång. skönt, eftersom jag de första tre veckorna i skolan både har skola och i stort sett heltidsjobb i djuraffären. och ska packa ner en hel lägenhet...jaja, mitt eget fel att jag tagit det på mig.

.•:*¨¨*:•. Två har blivit tre - Maja är här! .•:*¨¨*:•. www.majaochjag.blogspot.com
  • Saza

Grattis Wilma i efterskott!!

Heja heja Bay och Tobiq! Spännande värre

Wilma 051013 ~ Milo 080916 ~ Caspian 100516 /// skumling.blogg.se
  • tobiq

Buhu, ingen bebis här än. Har dock haft REJÄLA sammandragningar som kommer tätt i flera timmar, känns såpass mycket att jag måste pusta ordentligt emellanåt. Men det var en liknande grej på gång förra helgen och det gav ju noll resultat så det är nog bara onödigt ont här...

Grattis i efterskott Wilma! Vi har köpt sista presenterna till Moa idag, bland annat får hon en trehjuling (skittuff, med flak) och ett svindyrt "I drömmarnas trädgård"-lektält med tunnel till. Playdoh-lera är väldigt poppis just nu så det får hon också, och ett hoppdjur i form av elefant:) 

Lyckligare än någonsin!
  • nenne40

Aston har oxå 86 i storlek Vissa kläder i stl 80, andra i 92 - men mest 86....

Vi köpte ett tvådelat set på POP på rean i våras i stl 92, sen blir det nog en overall i stl 92 oxå (om han inte drunknar i en overall i den storleken förstås). Ska testa hans overall sen förra vintern, men den var stl 80 och det är nog bättre att hans 14 månader yngre kusin får låna den som precis börjat dra samma storlek....

• Vangelia

Nelly är ca 87-88 tror jag, det var ett tag sen vi mätte.

Men Hörrni, gu vad era barn verkar prata mycket , Nelly pratar massor också men jag tror att det är mest vi som fattar , tex hon slog sig i haken i badrummet på övervåningen på golvet. (hon åker alltid i golvet med hakan först av någon anledning) när hon sen skulle berätta för pappa lät det så här. Aj... hakan... dä uppe...... eller när det var asfaltens tur att träffa Nellys haka. Aj, yckel, acke... fort.... Alltså hon åkte trhjuling och välte i en liten nerlut. Låter som om många här pratar ganska rent?

Berätta....

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7