@nenne:
Jobbigt att hamna i "mellanläge" vad det gäller kub-siffror.... det var nog det jag var mest orolig för.... Men vänder man på siffrorna, som du gjorde, och väger in magkänslan, så känns det som du kan vara lugn :) Resultatet av nackspaltsmätningen och blodprovet måste ju ha varit riktigt bra, eftersom ni fick mycket lägre risk än den åldersbaserade. Skönt!
@korv:
Jag har en manlig chef, och det lilla företaget som jag jobbar på är hans skötebarn. Han kan inte riktigt förstå att vi andra anställda har ett liv utanför jobbet (trots att han själv har "varannan-vecka-barn"). Jag vet ju att det ställer till det att gå på mammaledighet, när vi är så få anställda (4 projektledare/säljare/tekniker i Sthlm och så vi, 3 utvecklare här i stan) och vår chef kan inte låta bli att visa det, vilket känns jobbigt. Han har svårt att ta in att allt inte går enligt hans planer (där graviditeter inte får plats). Kommentarerna jag fick när jag berättade var förvisso ganska hjärtliga, men jag vet ju att där finns en underton: "hur i helvete planerer du eg?", "har ni aldrig hört talas om kondom därnere?", "som din chef kan jag inte gratulera dig", "jaja, nu får vi se till att utnyttja dig in i det sista".... Allt det där gör att man känner att man ställt till det och att det krävs massvis av mig nu, fram till förlossningsdagen, typ.
Nåväl, på många andra punkter är han dock kanon. Det går att deala mycket med honom och jag har en bra deal vad det gäller arbetstider ihop med dagishämtning mm.... så han är bra, förutom på just det här, vilket just för stunden fråntar glädjen av att jobba litegrann.
Vinteroveraller!!
Vad tänker ni köpa för storlek till era 2-åringar? Kör ni på overall eller 2-delat? Nån särskild overall/dress att rekommendera?