• Tezz81

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Vi som fått bebis/hade BF i September 2008 Del 7

Här är en tråd för alla oss som hade BF eller fick barn i Aug/sept 2008.

Här diskuteras högt och lågt och mycket!!!

Den enda regeln vi har är att vi respekterar varandra även om vi kanske inte alltid håller med varandra.
    Och självklart stöttar och peppar vi varandra när det behövs.

Så kliv in och blurra på.

BILDTRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m43307424.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m40494328.html (gammal)

FIKATRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m42045628.html

GULDKLIMPARNA
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m41430350.html

FACEBOOK:
    www.facebook.com/home.php?ref=home#/group.php?gid=51182415926

BLOGGAR:
    www.jenny5.blogg.se
    www.tobiq.blogg.se/nyblogg
    sabinesblogg.blogspot.com/
    skumling.blogg.se
    rackarungar.blogspot.com
    isis79.blogspot.com
    webmosterhelene.blogspot.com
    www.skralte.blogspot.com
    winnertaco.blogg.se
    hugo080810.blogspot.com
    klutt.blogspot.com
    www.MammaKiZnic.blogg.se
    trebanrsmamma.blogg.se
    carolinazenkert.blogspot.com
    www.freewebs.com/alexandraomma
    saliwi.blogspot.com
    enprinsenprinsessaochvi.blogspot.com/
    www.minimie-skrivkramp.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 10:29
    bloggalvin.wordpress.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-25 08:59
    Gamla Gravidtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m35934052.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m33623119.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m30846197.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m28258094.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-05 08:00
    NY FIKATRÅD Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m44546909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-27 15:17
    leelooos.blogg.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-30 08:42
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m45917178.html
    Jonatan04, Linnéa08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:46
    Tråd nr 5:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m48193011.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:48
    bildtråd nr 5:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48216303.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:43
    Här är syskon bf tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51086465.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:47
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m51086634.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 09:11
    knastrolls blogg
    knastrollpysslar.blogspot.com/
  • Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7
  • Baypower

Jaa, GRATTIS till Hugo.
    Idag känner vi oss lite obekväma hemma eftersom städerskan är här nu. Själv hade jag tänkt ta med Felix till Ikea men de öppnar ju inte förrän 10 så jag funderar på att åka förbi mamma/Felix mormor innan och säga hej. Känns liksom som att man sitter och gör ingenting medan hon slavar bland vår skit

Korv: Det är ju härligt att man har  ett tryggt barn men det var svårt att hålla det i minnet igår. Dessutom vaknade han 6.15 i morse vilket är ca 1 timme tidigare än vad han vaknat under sommaren. Ja, ja.....

• Lappen
    korvmedbröd skrev 2010-08-10 07:34:34 följande:
    Bay:
    Du kan vara glad. Du har ett tryggt barn!
    (jag återupptäckte den bok jag lusläste precis när jag blivit gravid. Barnliv, här hemma. Där står det så. Att den gapskrattande ungen, är ett tryggt barn! Grattis! )

Abbe hade också en sådan där period förut. Vi löste det enkelt, han fick helt enkelt läggas tillbaka i spjälssängen som stod bredvid och väntade på Love. Jag skulle gissa på att det helt enkelt gäller att vara bestämt ett par kvällar till, tills han har förstått. Antingen att ni sitter bredvid, står utanför dörren eller springer upp varenda gång ni hör hans små tassande steg. Det är härligt att veta att det bara det är en fas, den går över snart!

Lappen:
    WOW! Det låter som ni haft det riktigt roligt! Inte visste jag att man tog p-sprutan i rumpan!

Jenn:
    MEN!!! VAAAD SKÖÖNT! Fy, de där fyra veckorna måste vara grymt ångestladdade för bådas del, men jag tänker framförallt för din! USCH!

Anuya:
    Tänk för att vi kommer ihåg när du skrev att du fått en liten pokje! Vad underbart nervpirrande det var för oss alla! Jag får ståpäls direkt! Två år! Det är magiskt vad fort tiden går!

Igår somnade Abbe och Love tillslut. Det dröjde inte länge. Men jag kan tycka att fördelen med att dela rum är att man får bussnacka lite innan man somnar. Och det var precis vad de gjorde. Sen låg de helt utslagna i varsin säng. Gulle! De var så fantastiskt fina att jag bara hade lust att plocka upp dem igen!
    jo det gör man och djupt i muskeln. men fick inte ont förra gången

Grattis hugo
  • Tezz81

Har inte varit här på mer än 1 vecka efter att ha haft en helt underbar semester på Rhodos.... Ska leta reda på karlsadtös inlägg om trotsig 6 åring nu. För oh my god! Min son är förbytt,,, snácka om tonåring i miniatyr.... Håller på att bli galen..

Sen världens busigaste lilla snart 2 åring som gör allt med bus i blicken....

Ska försöka läsa i kapp sen men det är lite mkt nu eftersom me&i har kollektionssläpp i morgon... Packade upp godbitarna i går och fölrbereder alla lappar m.m i dag.,........

Jonatan04, Linnéa08
  • Jenn83

GRATTIS HUGO!!

Ja, det är så skönt att mardrömslämningarna är över. Idag var det inte en enda tår som föll, varken på vägen dit eller där. När vi kom dit drog hon av sig jackan och bara gick in och satte sig vid frukostbordet. Tror det har hjälpt mig att jag har erfarenhet av "branschen", och vet att de flesta blir lugna efter en stund. men det har ändå känts för jäkligt att lämna henne så. Nästan som att jag svikit henne. Men är också arg att man ska behöva känna så bara för att inte vi kunde ta semester under just de veckorna.

Säger era barn också NEJ till allt? Vet inte om det egentligen är trots, mer bara att allt just nu är nej för Maja. Har hållt på ett tag. typ om vi varit på stranden, så har jag frågat: Vill du bada? och hon bara: NEJ!! och börjat gråta. Sen så fort hon är ombytt har hon glatt sprungit och badat!!!

.?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • cassis23

Grattis till lille Hugo!

Bay: Samma fråga har jag, vi ska snart byta till växasäng och jag  vet att hon kommer springa upp ggr flera! Vi har pratat om att gå in o lägga henne o säga godnatt o alla dom ggr hon kommer efter de bara gå in o lägga henne igen tills dess att hon tröttnar och vet att de inte hjälper men sen är de ju så att de är ju alltid lättare sagt än gjort tror de kommer bli tufft men de återstår att se

• Baypower

Jenn; Felix säger ofta nej. Ibland bara för att och andra gånger är det ren lögn. Särskilt om vi frågar om han har bajsat - då säger han alltid nej!   Förutom igår kväll då när det luktade bajs i hans rum och Dante frågade om han hade bajsat - då sa han ja!!! Han är smart den ungen.

• j 3 n N y

Jenn: vi har slutat fråga i många fall för de där nej-svaren man får gav bara mer trubbel än nöjdhet. Så istället för att fråga "ska vi bada?" så säger vi typ "kom Molly så går vi och badar". Funkar mycket bättre för oss!

• Jenn83

Sjögurka: Ja, den taktiken har vi börjat med också. Fast ibland glömmer man bort sig. eller att det blir en fråga fast man tänkt sig ett påstående. Idag i bilen så sa jag till Maja "Ska Elin (vår kompis som maja tycker massor om) komma till oss?", fast det var tänkt som "Elin kommer till oss". Och Maja fick ett sånt bryt! Bara satt och sa Nej och grät. Fast jag vet att hon kommer bli jätteglad! Ibland undrar man vad som rör sig i huvudet på de små!!

Bay: Det där med bajs är samma här. alltid nej. tror det ärmycket för att maja hatar blöjbyte. Hoppas snart slippa dem...

.?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • j 3 n N y

Jenn: haha, ja vilken grej att få ett bryt över ;) Jag tror att det blir för mycket för dem att ta ställning till, det var Jens mamma som fint kommenterade att vi frågade Molly om allt. Och när jag tänker efter så gjorde vi det. Vill du gå till parken? Vill du sitta i vagnen? Vill du gå hem? Vill du ha vatten? Gaaah, tom jag skulle bli tokig till slut!

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7