• Tezz81

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Vi som fått bebis/hade BF i September 2008 Del 7

Här är en tråd för alla oss som hade BF eller fick barn i Aug/sept 2008.

Här diskuteras högt och lågt och mycket!!!

Den enda regeln vi har är att vi respekterar varandra även om vi kanske inte alltid håller med varandra.
    Och självklart stöttar och peppar vi varandra när det behövs.

Så kliv in och blurra på.

BILDTRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m43307424.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m40494328.html (gammal)

FIKATRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m42045628.html

GULDKLIMPARNA
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m41430350.html

FACEBOOK:
    www.facebook.com/home.php?ref=home#/group.php?gid=51182415926

BLOGGAR:
    www.jenny5.blogg.se
    www.tobiq.blogg.se/nyblogg
    sabinesblogg.blogspot.com/
    skumling.blogg.se
    rackarungar.blogspot.com
    isis79.blogspot.com
    webmosterhelene.blogspot.com
    www.skralte.blogspot.com
    winnertaco.blogg.se
    hugo080810.blogspot.com
    klutt.blogspot.com
    www.MammaKiZnic.blogg.se
    trebanrsmamma.blogg.se
    carolinazenkert.blogspot.com
    www.freewebs.com/alexandraomma
    saliwi.blogspot.com
    enprinsenprinsessaochvi.blogspot.com/
    www.minimie-skrivkramp.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 10:29
    bloggalvin.wordpress.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-25 08:59
    Gamla Gravidtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m35934052.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m33623119.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m30846197.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m28258094.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-05 08:00
    NY FIKATRÅD Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m44546909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-27 15:17
    leelooos.blogg.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-30 08:42
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m45917178.html
    Jonatan04, Linnéa08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:46
    Tråd nr 5:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m48193011.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:48
    bildtråd nr 5:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48216303.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:43
    Här är syskon bf tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51086465.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:47
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m51086634.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 09:11
    knastrolls blogg
    knastrollpysslar.blogspot.com/
  • Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7
  • j 3 n N y

Nenne: Superbra jobbat! Förstår att du känner dig peppad. Hoppas du blir piggare snart, det är så frustrerande när man inte har energi att göra det man vill.

Cassis: Härligt med inskrvining!

Jenn: Vad duktig du är som tränar och kämpar. Snart har jag ingen ursäkt längre förutom lathet, är en riktig träningshatare

Igår var vi och tittade på ett dagis här i närheten, en del i Pysslingen-koncernen som är en jättestor privat koncern med både skolor och förskolor. De har en plats ledig som vi tackade ja till idag så nu ska Molly börja på ny förskola om en månad. Vi har sommarlov till början av september på gamla så hon kommer inte gå tillbaka dit. Det känns riktigt bra att få nära till dagis, hade ju tänkt ha henne kvar på gamla dagiset men insåg nog inte hur långt borta det ligger. Hoppas det kommer bli bra!

Molly 080901 ~ Otto 100722
  • Pormoicheia

Vi undviker också nejsituationer i största möjliga mån gemon att konstatera istället för att fråga och att ge svar som "senare", "inte idag/just nu" o.s.v. och det funkar faktiskt riktigt bra.Som det är nu så fråfgar de knappt längre utan pekar och säger "imorgon"", "efter maten" eller "senare, måste vänta"

Men utöver det så händer inte så mycket här hemma. Barnen  är fårtfarande helt tagna av den nya hunden (en 4-årig Staffevid namn Eddie). Axel och Eddie har blivit bästa kompisar och sover brevid varandra. Yrsa däremot envisas med att sätta sig på hans rygg eller klättra på honom. Men han är verkligen snäll med barnen och låtr dem hålla på eller går åt sidan.

Jag har även blivit erbjuden plats på folkhögskolan igen, men denna gång på Textil Designkursen. Hoppas nu bara att CSN inte ska krångla. Av någon anledning har intyget på att jag pluggat upp min gymnasiekompetensinte kommit fram till CSN (vilket sköts via skolan man studerat på, så det är inget jag själv behöver skicka). Så ansökan jag skickat in hare ifrågasatts eftersom jag påstår mmig ha en utbildning jag inte kan styrka. Men lärarna på foplkhögskolan skulle ringa runt lite de också, för de kan ju intyga alla samtliga att jag faktiskt gått där och pluggat heltid i 2 terminer.
    Förhoppningsvis blir det inte mer krångel än så...

Yrsa ska nu sova för 3 natten i egna sängen. Hon har fått en egen liten stuga mitt emot Axel så Axels rum har nu blivit "barnrum" som de delar på. Hittils har det gått bra. Första natten var hon arg jättelänge. Men hon somnade till slut och sov iaf halva natten i sängen. Sen vaknade hon och skrek så vi bar in henne till oss.
    Andra natten (natten tills idag) somnade hon lite snabbare även om hon uttryckte lite missnöje över att inte få somna i vår säng som vanligt. Sen sov hon tills någon gång runt 5, klättrade ner ifrån sängen och kom in till mig och var jätteglad. Vi låg och pratade lite och sen somnade hon om. En klar förbättring alltså
    Ikväll så gjorde hon mest ljud när vi var på väg tillbaka till sängen (det blev sammanlagt 3-4 gånger) på ett sätt som verkade vara bara för sakens skull. Väl i sängen lade hon sig självmant under täcket.
    Får väl se vad som händer inatt men det har då verkligen gått över förväntan!

I spell like a rake because I'm in so fast in my fingers
  • Jenn83

Sjö: Tror nog det kommer gå jättebra för Molly att byta förskola. Efter ett sånt långt sommarlov hade det nog ändå fått bli en inskolning light även på gamla stället, så då är det ett bra tillfälle att byta. Vi kommer byta förskola för Maja när vi slyttar, eller ja, det blir väl efter nästa sommar. Där hon går nu ligger visserligen bara en kvarts promenad från där vi kommer bo, men där ligger en förskola 200 meter från vårt hus!

.?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • Baypower

Sjögurka: Våra kompisar hade sin dotter på en pysslingen-förskola på Kungsholmen när de bodde på Stora Essingen. De var jättenöjda i alla fall. Nu vet jag ju inte om det är samma men det kommer nog att bli jättebra för Molly.

Igår var vi lite hårdare vid läggningen. Felix var dock galet trött vilket kan ha bidragit till ett bättre resultat. Vi flyttade stolen i hans rum så att Dante satt utom synhåll till en början och efter ca 5-10 min så flyttade Dante ut ur rummet. Felix sprang upp några gånger men blev ju då "uppfångad" redan i dörröppningen och efter ca 10 min till så var han nöjd med att ligga kvar i sin säng och somnade själv. En klar förbättring mot de två tidigare kvällarna.

• cassis23
    Nenne: De är inte mycke men jag hoppades på att inte gå upp lika mycket denna gången men de ser ut som att de kommer bli samma med de mesta i denna grav
    Här går man i regel på RUL i v 17+4 så därför ska jag gå den 20/9. Men när du går på KUB-UL så ser man väl pyret då me? Längtar sååå tills man får se lill*n så man vet att allt är OK så långt i alla fall
    Hoppas dina värden visar bra!
  • Pormoicheia
    Baypower skrev 2010-08-12 07:02:37 följande:

Sjögurka: Våra kompisar hade sin dotter på en pysslingen-förskola på Kungsholmen när de bodde på Stora Essingen. De var jättenöjda i alla fall. Nu vet jag ju inte om det är samma men det kommer nog att bli jättebra för Molly.

Igår var vi lite hårdare vid läggningen. Felix var dock galet trött vilket kan ha bidragit till ett bättre resultat. Vi flyttade stolen i hans rum så att Dante satt utom synhåll till en början och efter ca 5-10 min så flyttade Dante ut ur rummet. Felix sprang upp några gånger men blev ju då "uppfångad" redan i dörröppningen och efter ca 10 min till så var han nöjd med att ligga kvar i sin säng och somnade själv. En klar förbättring mot de två tidigare kvällarna.

Smart!
  • Pormoicheia

Ja sak avregistrera mig ifrån FL. Det stjäl både tid och energi som behövs på annat håll. Men innan jag gör det hae jag velat få tag på fb-gruppen så jag kan fortsätta hålla koll på er allihopa ändå. Men adressen i TS funkar inte.

Någon som vet vad gruppen heter så jag kan söka rätt på den på FB?

• anette 81
    Pormoicheia skrev 2010-08-13 09:48:25 följande:
    Ja sak avregistrera mig ifrån FL. Det stjäl både tid och energi som behövs på annat håll. Men innan jag gör det hae jag velat få tag på fb-gruppen så jag kan fortsätta hålla koll på er allihopa ändå. Men adressen i TS funkar inte.

Någon som vet vad gruppen heter så jag kan söka rätt på den på FB?
    länken i ts funkar för mig men du kan ju söka på

Vi som fick barn Aug/Sept 2008 (FL)
  • Pormoicheia
    anette 81 skrev 2010-08-13 11:05:54 följande:
    länken i ts funkar för mig men du kan ju söka på

Vi som fick barn Aug/Sept 2008 (FL)
    Ska testa. Tack
  • lia76

Igår kom jag hem från Åbo-kryssningen och idag gjorde jag en vända till Stockholm igen.
    Skrev på ett kontrakt (anställningsvillkor) som Supporttekniker hos Försvarsmakten i Arboga
    Säkertehetsintervju för SÄPO. Om drygt 2 veckor får jag besked om jag får jobba hos Försvarsmakten eller ej (=

(=
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7