• Saza

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Ååååååhhhh vad spännande Sjögurka!!

Wilma 051013 ~ Milo 080916 ~ Caspian 100516 /// skumling.blogg.se
  • Saza
    movie skrev 2010-07-11 12:01:28 följande:
    Saza: Funderar på att ta ur mjukliften ur vagnen, tycker det är trångt och varmt, har du gjort det? Är inte riktigt kompis med vagnen så har bara använt den 2 ggr, känns som att hon kan glida ur liften eftersom den är så låg vid huvudändan. Sen finns det inget bra solskydd. När hon flyttar ner till syskonsitsen har jag hört att Acta Gracos solskydd till bilbarnstol ska vara bra.

Sjögurka: Nyfiken hur det går/har gått.
    Jag har tagit bort liften. Gjorde det för några veckor sedan. Jag har en handduk under och så har han en liten vagnskudde. Jag tycker han ligger jättebra i den, inte alls ostabil. Visst, den gungar ju lite, men det är bara sövande
    Känner inte igen känslan av att han ska glida ur. Men jag har en sport, har inte du en vibe? Men det kanske är samma...
    Det där med solen känner jag igen däremot. Det är riktigt störande att den lyckas smita in överallt.
    Men en sak jag har funderat på är att sen är det alltså Caspian som måste sitta i syskonsitsen under? Milo väger ju för mycket eftersom den bara tar 15 kg när den är under.
    Hur gammal kan han vara när man sätter honom i den? För den har ju inte något bra liggläge...
  • Saza
    movie skrev 2010-07-12 12:42:08 följande:
    Saza: Ja det är ju Capian som ska sitta under som jag förstått det utav alla bilder man ser och när jag frågat i P&T tråden men hon i affären sa att det skulle vara tvärtom men Alice får inte plats. Blir inget bra liggläge som du säger men har läst att många sätter dom där redan vid 3 månader.  Det går ju inte att sätta dom upp i mjukliften som jag kunde med Alice i buggan, hade henne i liggdelen till hon var 7 månader för hon satt även bra i den. Har du provat med regnskyddet på? Har inte ens packat upp mitt så jag vet inte hur det funkar, ska tydligen finnas 2 olika. Ett lite mjukare som ska vara bättre och ett lite hårdare. Vet inte vilket jag har då jag köpte vagnen i Usa.

Cassis: Får verkligen inte hoppas det är gravidklåda utan bara värmen som spelar kroppen ett spratt.
    Nu kör jag ju inte båda barnen så ofta tillsammans eftersom Milo går på dagis på dagarna. Så när han är där kommer jag "flytta upp" Caspian till huvudsitsen.
    3 månader verkar ju extremt tidigt att sätta honom i syskonsitsen... men jag får väl se hur länge Caspian vill ligga ner.
    Japp jag har provat regnskyddet. Jag vet inte vilket jag har, vi beställde ett med vagnen bara och så fick vi det. Var faktiskt riktigt nöjd med det. Täcker båda barnen och vagnen jättebra
  • Saza

Oj oj vad ni skriver!

Angående talet så är, precis som jag skrivit tidigare, Milo väldigt efter. Han förstår allt vi säger och visar med kroppsspråk och ljud vad han vill. Men inga ord.
    Jag är faktiskt lite orolig då han i princip bara säger "mamma", "pappa", "titta", "där", "naaa" ( napp). Han kan ljuden till några djur (hunden, katten, fåret och hästen) och gör "brummande" ljud till alla olika fordon på hjul.

Han är väldigt väldigt högljudd. Bara han "pratar" ligger ljudnivån väldigt högt. När han är ledsen eller arg är det extremt. Jag har tillochmed börjat hålla för öronen på Caspian för jag tror nästan det är skadligt för honom.
    Milo fick godkänt på hörseltestet som nyfödd, men jag är lite orolig för hörseln faktiskt. Han kanske inte hör okej och att det är därför han inte pratar och är så högljudd...

• Saza
    Knastroll82 skrev 2010-07-15 20:21:20 följande:
    En fråga till er damer...
    Jag har nu haft hög feber (38,5 på dubbla febernedsättande, 41,2 vid sänggång i går kväll) i två dagar.
    Är inte snorig, men har ont i halsen, huvudet och nacken. Har dessutom konstant hjärtklappning.
    Är det nått jag ska behöva vara orolig över, eller är det en vanlig förkylning.

Kan ju tillägga att jag gick c.a 5 kilometer i ösregn utan regnskydd i förrgår, så blev rejält blöt och nerkyld. Gick samma sträcka i går och hade då 39,7 när jag kom hem.
    Jag skulle absolut gå till läkaren. 41 grader på en vuxen är väl extremt högt?
    Du kanske har halsfluss? När jag hade det  förra året var jag jättejättesjuk.
    Krya på dig iallafall!!!
  • Saza
    Nenne - Jo jag ska nog iallafall fråga bvc. Ska dit på 2 månaders kontroll med Caspian på tisdag, kan ju höra efter då.

Sjögurka - Spännande!! Då hoppas vi det sätter igång snart. Och du, min pappa heter faktiskt Kurt
    annakohler skrev 2010-07-16 11:47:51 följande:
    får man fråga vad ni har för vagn här inne till era barn vore kul o veta
    Jag har en P&T sport till mina killar. Jättenöjd!
    Glömt att säga välkommen förresten   Jag har en Wilma okt-05, Milo sep-08 och en liten Caspian som föddes nu i maj.
  • Saza
    sjögurka 79 skrev 2010-07-16 13:21:59 följande:

Ja det var riktigt goda nyheter. Var inställd på att tappen skulle vara stenhård och helt opåverkad och så bara brister läkaren ut i värsta glädjeropet! Det var inte skönt när hon gjorde själva uttänjningen, men det är väl inget mot vad som komma skall

Saza: Kurt är coolt! Och helt ärligt så tycker jag att Rune är hur ballt som helst. Molly och Rune liksom

Knastroll: Hoppas du kryar på dig under helgen. Drick mycket vatten och se till att vila.

Haha, missade att du skrivit Rune. Min farfar hette Rune!
  • Saza
    Sjögurka - Men tänk! Då är du ju tvåbarnsmamma om bara två dagar! Häftigt!
    Jag var öppen 3 cm när jag blev igångsatt med Milo. Det räckte med att de tog hål på hinnorna så satte det igång. han föddes 5,5 timme senare.
    Blir det SöS?
  • Saza

GRATTIS Sjögurka!!!!! Underbart
    Och ja, det gör djävulskt ont men som du säger, det är värt varenda liten smärta

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7