• Saza

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

sjögurka 79 skrev 2010-03-24 13:24:53 följande:
    Det förstår jag att du gärna vill. Ha kvar honom i magen alltså. Men jobbigt med mycket förvärkar och tryck nedåt... Ligger den med huvudet åt rätt håll eller är du fortfarande orolig för tvärläge?
    Sorry, glömde svara tidigare
    Sist jag var hos bm låg han med huvudet neråt, men sen kände jag ju den där "vändningen". Så efter det vet jag inte, men jag tror faktiskt han har huvudet neråt fortfarande.
    Wilma 051013 ~ Milo 080916 ~ Bf 100511 /// skumling.blogg.se
  • Saza
    movie skrev 2010-03-28 09:39:56 följande:
    Saza: Fick inte Milo hög feber i flera dagar?
    Jo han hade runt 40 grader i fyra dagar. Men hans feber kom en vecka efter sprutan...
    Om inte febern ger med sig kanske du bör kolla så det inte är nåt annat. Det är ju lätt att ta för givet att det är sprutan.
    Kolla med sjukvårdsupplysningen kanske?
    Hoppas hon kryar på sig fort!!

Vet att det är påskvecka nästa vecka, men jag tänkte höra om nån sthlmsmamma vill träffas och fika imorrn eller onsdag?
    Kanske lite sent påkommet men jag tänkte iallafall kolla
    Annars kanske veckan efter?
  • Saza

Har inga såna "burkar" så jag kan tyvärr inte avgöra om Milo är smart eller inte...

• Saza

Det enda som får Milo att sitta still i iallafall NÅGRA minuter är böcker. Men som sagt, det handlar om några enstaka minuter. Han är aldrig still...
    Tv är bara att glömma. Han är inte intresserad överhuvudtaget.

40 dagar kvar idag!
    Känns som en hel evighet men samtidigt undrar jag vart tiden tog vägen. Det har verkligen gått sjukt fort!

• Saza

Grattis på födelsedagen Lia! Och hoppas de små kryar på sig.

korvmedbröd skrev 2010-04-01 13:36:54 följande:
    Saza_ 40 dagar - det är ju typ ingenting! Ho ho ho - längtar tills vi får glada bebisnyheter här ifrån dig!
    Nej jag vet inte riktigt vart jag står. Det känns som det är superlänge kvar, men tänker jag tillbaka så fattar jag inte vart veckorna tagit vägen. Jag är i vecka 35 nu och jag kommer knappt ihåg att jag varit i "20 veckorna". Lite läskigt...
  • Saza
    lia76 skrev 2010-04-01 19:29:54 följande:
    Idag är det EXAKT 2 år sedan jag fick se lilla Ida för första gången via ultraljud
    Ja just det! Jag var ju också där 1 april kom jag på nu
  • Saza
    lia76 skrev 2010-04-01 19:38:45 följande:
    Visst går tiden fort!! Men känns ändå som man nyss låg där med förväntan vad man skulle få se för knytte
    Ja och jag har ändå haft ett till ultraljud emellan på nya bebisen. Har liksom svårt att hålla isär det där, känns som samma bebis
  • Saza
    korvmedbröd skrev 2010-04-01 21:38:50 följande:
    Sjögurkan: Hoppas att vädret blir på bättre humör! Det är ju så härligt med ledighet och fint väder ihop! Och idag fick jag ett litet överraskande mail måste jag säga. Abbe har fått en plats på en mycket fin liten Montessoriskola här. Precis den jag önskade. I augusti. Egentligen sökte jag till januari 2011, men jag vet att de är lite kinkiga med inskolning mitt på året. Jaja, chansa kan man ju alltid göra. Och nu hamnar jag i valet eller kvalet. Än så länge diggar Abbe läget att vara hemma med mig och brorsan. Allt vi gör, gör vi ju egentligen för Abbes skull så han är ju nöjd. Såklart. Love hänger inte heller läpp. En liten karamell att suga på, men inte allt för länge. Kanske vore en ganska kul grej för Abbes del i alla fall, att börja på dagis. Han får ju ändå inte gå mer än 15h i veckan, det är ju väldigt lite. Och kan nästan räknas som bara "lektid" för hans del. Om ni förstår vad jag menar. Och så får jag och Love en stund på tu man hand (antar att vi kommer känna oss handfallna båda två och varken veta ut eller in, vad ska VI göra då liksom. Det är ju Abbe som annars bestämmer farten). Samtidigt som jag tycker att 15 timmar inte är någonting. Måste nog maila och fråga hur man fördelar timmarna. Om man MÅSTE lämna varje dag, en liten stund vet jag inte om jag pallar. Jag vet att jag kommer vara SJUKT stressad över att lämna, hitta på något och sedan skynda att hämta. Å andra sidan kanske Abbe tycker att det är skitkul. Ja, hur som helst. Det är ju inte för min skull jag skulle sätta honom på dagis, för min del får han gärna vara hemma ett tag till. Men vad vill han egentligen?
    Grattis till platsen!
    Men är det verkligen bara 15 tim i veckan? Jag trodde hela stockholm hade 30 timmar.
    Det är det här iallafall. 9-15 varje dag.
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7