• Saza

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Haha, nej ingen bebis här inte. Tyvärr Bay
    Dock en jäkligt skön sovmorgon. Vi hade barnvakt igår och var på bio. Sen en ostörd nattsömn och sovmorgon. Känner mig som en ny människa

Appropå vagn så köpte vi också en ny. En P&T Sport. Är jättenöjd!

Wilma 051013 ~ Milo 080916 ~ Bf 100511 /// skumling.blogg.se
  • Saza

Bf idag, men ingen bebis...
    Lär väl bli övertidare igen. Bläää.

• Saza
    Linn Daggert skrev 2010-05-12 11:24:04 följande:
    bf idag! inte ett knyst från bebisen:/ är det någon som inte haft en enda förkänning innan det satte igång??
    Med Wilma hade jag så. Ingen känning alls och sen helt plötsigt värkar.
    Med Milo hade jag massor av förvärkar, men blev ändå igångsatt för överburenhet...

Nu känner jag ingenting. Lite sammandragningar då och då, men inte mer. Så jag hoppas på en "wilma" nu då

Bf+1 idag.
    Övertid för tredje gången... usch fy och blä.
  • Saza
    Linn Daggert skrev 2010-05-15 14:47:46 följande:
    nu har jag haft värkar  sen kl 7 i morse! dom gör svinont men det är allt från 4 till 12 min i mellan:/
    '
    Oj oj! Lycka till! (om du inte redan snusar bebis förstås)

Här händer inte ett skit... lite onda förvärkar tillochfrån men inget som verkar dra igång.
  • Saza

Ja som de flesta nu vet så kom lillebror till världen igår
    Klockan 14.39 tittade han ut, vägde 3865 g och var 52 cm lång.

Allting gick jättebra och smidigt men slutet blev ett litet helvete. Men jag är stolt ändå då jag klarade hela förlossningen med enbart lustgas. Och första gången utan sugklocka
    Tänkte skriva en lite mer utförlig förlossningsberättelse i bloggen sen.

Kom hem för några timmar sen och man är rätt mör som ni vet. Milo är fortfarande hos farmor och Wilma är hos sin pappa så vi ska bara ta det lugnt och landa.

Han är iallafall hur underbar som helst och hur söt som helst. En liten Milo-kopia!
    Och jag antar att de flesta vet det också men hans namn blir Caspian

Tack för allt stöd tjejer!

• Saza

Skrev en förlossningsberättelse i bloggen för den som vill läsa

Wilma 051013 ~ Milo 080916 ~ Caspian 100516 /// skumling.blogg.se
  • Saza

Men då!
    Hade skrivit värsta långa inlägget igår och så ser jag nu att det inte kommit in! {#lang_emotions_yell}
    Nu minns jag inte ens vad jag skrev...

A ja, vet att några av er följer min blogg så ni är väl rätt uppdaterade ändå kan jag tro

Tack iallafall för reflektionerna på min förlossning!

Susett - Jättegulligt sagt av din son! Hälsa er Caspian så mycket

• Saza
    Linn Daggert skrev 2010-05-22 10:58:24 följande:
    hej! skulle bara säga att calle föddes den 15:e, allt gick jätte bra och vi åkte hem efter 8 tim. nu kämpar vi här hemma med en jätteledsen och avundsjuk storebror:/ 
    Grattis!!!

Vi har också lite problem med Milo, men det går ändå lättare än vad jag trodde. Han kräver mer uppmärksamhet men har även blivit mer kärleksfull mot oss. Som att han vill försäkra sig om att vi fortfarande bryr oss om honom.
    Det som däremot blivit extremt jobbigt är läggningarna. Han har alltid kunnat somna själv utan problem. Nu skriker han hysteriskt och vägrar somna. Jättejobbigt

Caspian fyller 1 vecka idag och det firade han med att lägga sin första spya
    Det första dagarna hade han svårt att komma till ro men nu har han blivit lite lugnare och sover mer. Men vakenperioderna spenderar han med att intensivamma. Vill äta nästan konstant då. Har fått massa sår på bröstvårtorna igen. Fy fan vad jag inte saknat det!
    Men annars så är allting hur underbart som helst
  • Saza
    Baypower skrev 2010-05-23 19:30:09 följande:
    Imorse fick jag av en händelse reda på könet på bebis i magen. Låg i sängen och tittade i boken "ett barn blir till" och kom till en sida där de visade 3d-bilder på hur flickors och pojkars kön utvecklas. När jag såg bilden på tjejkönet där man kunde se äggstockarna m.m. så insåg jag att det var ju precis det jag såg på ultraljudet men då visste jag inte vad det var jag såg. Så.......är 99% säker på att det är en tösabit i magen. MYS!!! Linn: Grattis till Calle!!
    Haha, vad roligt! Grattis
  • Saza

Oj oj vad jag är dålig på att skriva här!!
    Men tiden räcker inte till som trebarnsmamma
    Jag skriver blogginlägg sen läser jag vad ni skrivit här, men sen när jag ska till att skriva ett inlägg så kommer det alltid nåt emellan...

Men nu måste jag försöka få till en fråga.
    Är det nån som haft barn med gulsot? När försvann det isåfall?
    Caspian har det, men har inte behövt sola eller medicineras. De kollade hans värde på återbesöket på sjukhuset när han var fyra dagar gammal och då hade han 204. Det var tydligen okej.

Men han blir inte något bättre alls i färgen! Han blir två veckor idag och är fortfarande väldigt gul i hud och ögon.
    Han äter ju bra och allmäntillståndet är bra, men jag undrar ju när det försvinner?

Grattis alla mammor på morsdag förresten!

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7