• Saza

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Sjögurka - Häftigt! Milo säger ju knappt ETT ord så jag förväntar mig inga chockerande meningar
    Ang dagis så kan hon nog gå. De brukar väl vara 3 dagar med penicillin sen smittar man inte längre. Självklart tillsammans med barnets allmäntillstånd.

Milo har fortfarande feber. Hade 40 grader hela eftermiddagen och kvällen igår. Sov bra med Alvedon i natt. Har idag en morgontemp på 38,6.
    Om det är vaccinationsfeber så borde det väl försvinna under dagen tycker jag.
    Wilma 051013 ~ Milo 080916 ~ Bf 100511 /// skumling.blogg.se
  • Saza
    L33L00 skrev 2010-03-18 13:51:13 följande:
    men fan, nu blir jag orolig. tack saza! Har ringt & ska bli uppringd av barn mott. idag! skit
    Det var absolut inte meningen att skrämma dig!! Känns som om jag var lite okänslig i mitt inlägg, förlåt!!
    Hoppas iallafall att det inte är någon fara!

Korv
    - Åh, ha så roligt! Förstår att det inte känns så roligt att vara ifrån barnen. Men som sagt, lite skönt med egentid

Här fortsätter febern. Milo hade 39,7 efter att han sovit på eftermiddagen.
    Om det är vaccinationsfeber så borde den väl börja ge med sig nu? Iallafall till imorrn tycker jag...
  • Saza
    L33L00 skrev 2010-03-19 10:46:09 följande:
    sjögurka, korvmedbröd, saza & alla. Min lilla plutt har  fått rs-virus Vi åkte in till sjukhuset igår eftermiddag då han inte ville äta & blev slö. Behövde inte bli inlagda då han piggnade till efter en massa snor hade lossnat med hjälp av koksaltslösning. Det känns skönt att vi åkte in & att han blev ordentligt undersökt. Bara jag lyckas hålla snoret i trim så han kan äta & att han inte blir sämre så kan han vårdas i hemmet. Han har ammat en del men har problem med andningen & när han får en hostattack efter han ätit så kräks han ner hela mig och sig själv med en fontän. Vi har knappt sovit något inatt då plutten hostat, snorat & gnällt. Jag har varit uppe med honom flera gånger under natten. Var helt förstörd igår innan vi åkte till sjukhuset, blev så j-la orolig. Fy vad jag grät. Känns bättre idag & efter vi fick åka in..
    Usch vad hemskt! Han är ju så liten  
    Hoppas lillkillen kryar på sig fort!! Massa kramar!

Här är det tredje dagen med 40 grader på Milo. Börjar tvivla på att det är sprutan som gör det faktiskt...
  • Saza

Oj oj vad ni skriver!

Hade tänkt kommentera massor, men jag har glömt hälften med min gravidhjärna.

Vill iallafall gratulera tobiq och baypower till lyckade ultraljud!

Och så gratulera Anuya till bebisbubblan! Var kvar där så länge du bara kan säger jag

Jag jobbade min sista dag igår och det var med blandade känslor. Det känns bra på grund av att jag inte pallar att jobba med all smärta. Men det känns jobbigt att inte ha nåt "att göra".
    Men jag ska nog kunna hitta på saker. Om inte annat får vi väl träffas och fika några gånger

Har massa förvärkar och häromkvällen fick jag tillochmed ta fram värmekudden för att få stopp på det.
    Min kropp ger mig signaler hela tiden om att jag borde ta det lugnt, men hur lätt är det med en 18 månaders liksom?!

• Saza
    sjögurka 79 skrev 2010-03-24 09:23:22 följande:
    Saza: Låter som att din kropp förbereder sig ordentligt Spännande...
    Mmm, eller inte... Han får gärna stanna ett tag till

Lycka till med homestylingen!
  • Saza

Dom ringde från dagis och sa att Milo blivit magsjuk. Att han inte velat äta lunch och sedan vaknat på vilan och varit ledsen. När de sen tog upp honom så "rann det ur honom" enligt fröknarna.

Det går även magsjuka på dagis.

Men sen när vi kom hem så hade han bajsat igen, och... det var helt normalt! Och luktade inget konstigt alls.
    NÅNTING är det, för han är inte sig själv. Men om det är magsjuka får väl framtiden utvisa...

Jävligt trist är det iallafall med tanke på att han aldrig får vara frisk och iochmed det aldrg komma in ordentligt i rutinerna på dagis.
    Han var ju sjuk och hemma nästan hela förra veckan.

Fan

• Saza
    Tezz81 skrev 2010-03-24 14:41:34 följande:
    När vi alla hade kräksjukan så kräkten Linnéa också bara. Var ingen skillnad i blöjjan... Tyckte det var konstigt med... stackars oss med sjuka barn
    Fast Milo har inte kräkts... ännu.
    Än så länge så har det bara varit den gången på dagis då han tydligen var jättelös i magen.
    Men sen hemma var det normalt som sagt.
  • Saza
    Anuya - Jag går in i vecka 34 idag. Vet inte om nån i tråden ligger före...
    Hoppas William börjar gå upp i vikt snart!

Det verkar lugnt med Milo än så länge. Ingenting i blöjan och han har inte kräkts. Verkar rätt trött men annars som vanligt.
    Han har druckit en liten flaska vatten och ätit en glass. Ska prova lite fiskbullar till middag och se vad som händer...
  • Saza
    Knastroll82 skrev 2010-03-24 19:11:42 följande:
    Vad tror ni om det här? Liam har kliat sig hela kvällen sen vi kom hem. När jag byter blöja så ser jag att ha har utslag hela ryggen i midjehöjd, som ett band ungefär. Knottrorna är stora som myggbett av modellen mindre och i samma färg som övrig hud, eventuellt lite mer rodnade. Kan det vara en allergisk reaktion? Nått annat? Det är allså bara på ryggen, ingen annan stans. Han har haft vattkoppor, och det ser inte alls ut som sådana utslag.
    Bältros?
    Fast jag vet inte om så små kan få det...

Det har inte hänt nåt mer med Milo. Han åt middag med god aptit och allt har stannat kvar. Han har inte ens bajsat nåt mer.
    Så jag tror inte på magsjuka, men vi får väl se hur natten blir...
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7