• Saza

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Anuya - Kul att höra ifrån dig! Vad skönt att allt gick bra, och William är ju ett jättefint namn! Hoppas du snart mår bättre och får komma hem. Kram till dig

Sjögurka - Skulle nog kolla upp så penicillinet verkligen hjälpt. Som Baypower skrev, det kanske behövs nåt starkare. Hoppas hon kryar på sig!

Lia - Milos siffror vid 18mån kontrollen var 13700 gram, 87 cm lång och 50 cm i huvudomf.

Här hemma går det runt förkylningar. Andreas var först, sen Milo och nu jag. Väldigt trist.
    Fick vara hemma med Milo i fredags då han vaknade med feber, jobbig hosta och snor som rann. Han blev dock bättre rätt fort och redan idag verkar han mycket piggare.
    Väntar väl feber i veckan efter vaccinationssprutan...

Jobbar sista dagen på fredag. Ska bli väldigt skönt. Har så ont av foglossningen så jag knappt pallar en promenad till och från affären.

Ska till bm imorrn för ett nytt besök. Ska prata med henne då om att jag oroar mig lite för att bebisen är så lugn. Visst, jag känner honom varje dag men det är ingen vidare fart.
    Men så kanske jag jämför för mycket med Milo som var en vilde i magen
    Tänkte ändå fråga, det skadar ju inte.
    Wilma 051013 ~ Milo 080916 ~ Bf 100511 /// skumling.blogg.se
  • Saza
    Jenn83 skrev 2010-03-14 18:57:24 följande:
    Sitter här och tycker halvt synd om mig själv...har fått magsjuka idag. Började med diarre  och sen kräk...och sen tyckte jag det kändes bra så jag provade äta men det kom upp direkt igen. Igår var det Majas tur. Men nu kännns det bättre i alla fall. Vad tror ni...Maja kräkte och hade diarré igår. Idag har hon ätit som vanligt och bara bajsat 3 ggr. tror ni hon kan gå på dagis imorgon? Vill inte hon ska vara borta för mycket, eftersom hon redan varit hemma sjuk så mycket. det märks på henne att hon är stingsligare på dagis nu när rutinerna blivit lite rubbade
    Usch då Krya på dig!
    Förstår att det känns jobbigt att ha Maja borta så mycket från dagis, men just när det gäller magsjuka så är smittorisken väldigt stor. Jag håller hårt på "48 timmars regeln", alltså hålla barnet hemma 48 timmar från sista kräkning eller diarré.

Movie och Winnertaco - Jo fast jag tycker han har lugnat ner sig väldig de senaste dagarna. Det var betydligt mer fart förut. Det kan ju iofs bero på att det blir mindre plats. Men som sagt, det skadar ju aldrig att fråga bm.
    Att man fortfarande kan oroa sig vid tredje barnet, haha
  • Saza
    sjögurka 79 skrev 2010-03-14 20:15:32 följande:
    Ni som brukar ge både alvedon och ipren, ger ni samtidigt eller varannan gång? Köpte flytande ipren idag för vi tyckte alvedonen funkade sådär. Hon har haft över 39 hela dan...
    Alvedon var fjärde timme, Ipren var sjätte.
    Stackars Molly   Hoppas hon kryar på sig fort! Det kan inte vara vaccinationsfeber då?
  • Saza
    sjögurka 79 skrev 2010-03-14 20:44:06 följande:
    Tack! Ja ni vet ju hur det är med långdragen feber Hur går det för Milo förresten, är han nere på normal temp nu? Har också funderat på vaccinationsfeber, men vi tar henne till läkaren imorgon ändå. Är öronen bra så är det väl bara att vänta ett par dagar till.
    Ja, just nu är det lugnt. Nu är han "bara" förkyld. Men väntar väl feber nu i veckan av vaccinationen. Men då vet man ju iallfall vad det är.
  • Saza
    Sjögurka - Usch Hoppas det bara är vaccinationsfeber. Precis som Baypower så fick jag höra 1-2 veckor efter, så det KAN ju vara det även om det är på gränsen.

Har varit hos bm på förmiddagen. Allt såg bara bra ut. Lillebror ligger med huvudet neråt, fast fortfarande rörlig.
    Tog upp det där med att han blivit så lugn de senaste dagarna, men hon trodde inte det var nån fara. Hon kunde inte "se" något på de undersökningarna hon gjorde och lillebror sparkade på för fullt när hon skulle lyssna hjärtljuden. Såklart

Jämförde lite siffror från de andra graviditeterna i samma vecka. Rätt lika allihopa faktiskt.
    Skrev ner det i bloggen om nån vill se :)
  • Saza

Idag har vi varit och beställt en syskonvagn! Det blev en Phil and Ted i färgen blue cameo.
    Leveranstiden var bara 1-2 veckor.
    Känns jättebra. Är helnöjd

Lyckades även få punktering på bilen idag, men vad gör det när man blivit med syskonvagn?

Tycker också det var ett jävla sätt av Majas fröken att uttala sig så. Så behöver man absolut inte säga.

Men tyvärr så är det många föräldrar som skickar barnen till dagis när de är sjuka.
    På Wilma och Milos dagis så hade de av flera fått höra att "han har nog bara ätit nåt konstigt" när det gick magsjuka på dagis. Bara för att "slippa" vara hemma 48 timmar efter.
    Helt sjukt.

• Saza
    movie skrev 2010-03-16 20:27:40 följande:
    Saza: Vilken modell utav Phil and Ted blev det? Ska bli kul att höra vad du tycker om den. Är fortfarande jätte kluven vilken jag ska välja.
    P&T Sport. Hade inte råd med nån annan, haha
    Provkörde den lite i affären och den verkar helt underbar. Den blir ju självklart tyngre med två barn i, men jag tror ändå den är grymt smidig.
  • Saza

Vaccinationsfeber på Milo idag. Antar jag iallafall... det är ju precis en vecka sen sprutan.
    Det går dock streptokocker på förskolan, men det lär väl tiden utvisa.
    Håller sig pigg än så länge iallafall

Jenn - Usch vilken natt! Inte roligt. Hoppas ni får sova bättre i natt.

• Saza

Ni som har barn som fick fått feber av mässlingsprutan, hur länge höll det i sig? Och hur hög blev den?

• Saza
    L33L00 skrev 2010-03-17 14:07:07 följande:
    korv - hälsa grattis till love 5 månader! I helgen blir min lilla plutt redan 4 veckor! Jag som trodde han kom igår!? Jag har 2 sjuklingar här hemma (Wille har varit hemma sedan i tors) men imorgon ska han gå på dagis, med lite snor & hosta. Han har hostat till & från sedan november. Tyvärr så har han smittat lillebror så nu är han snorig & hostig. Det är så hemskt när en sån liten blir sjuk. Har inte sovit bra inatt, vaknat stup i kvarten av att Oscar hostat & "snorkat!?"... Det har varit ganska påfrestande med 2 sjuka barn & jag känner mig jätte orolig för Oscar, tänker på Rs-virus. Men enligt våran BVC-tant ska de ha mer torr hosta vid rs. Oscar har slemhosta & igår hostade han så han kräktes ner hela sig själv & babysittern. Huga på liten Har läst i flera dagar men känner att jag inte hinner kommentera allt som jag tänkt mig. Men det är mysigt att ni finns! ALLA!
    Fast RS är väl just slemhosta? Och att de kräks slem...
    Läskigt iallafall! Hoppas de kryar på sig båda två!

Här håller febern i sig. Nu sover han men jag tempade 39,5 innan jag la honom.
    Om det är vaccinationsfeber så bör det väl ha gett sig till imorrn tycker jag.
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7