Inlägg från: norgesessan |Visa alla inlägg
  • norgesessan

ADHD-mammor rusar vidare i mot och medvind

Godistestet har jag fått tips om att testa, men inte för att kolla om dom ljuger...Man ska visa några godisbitar och fråga om han vill ha 1 nu, sen inget mer, eller vänta en viss tid, så får han 3...Ofta väljer barnet den första, för han vill ha NUNUNU!

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • norgesessan

Vi ska inte fortsätta med Concerta, det fungerade inte för Emil (blev värre). Hon konstaterade att Emil har svår ad/hd, och på måndag ska hon ringa mig ang. vad han ska få nu...Hon behövde diskutera med överläkaren först..

Som tur var sprang dom på spec. pedagogen från skolan, och dom började prata...Vi har ju fått veta muntligt att EMil ska få ressurs till hösten, men nu bestämmer inte rektorn det längre, men något över honom...Så nu ska hon på BUP skriva intyg och allt så han ska få ressurs...

Det var maken som gick med honom, så dom fyllde i vårdbidragsansökanden, sen ska jag läsa genom det och lägga till det som saknas...Nu måste det bli minst ett halvt...1/4 är för litet, så som han håller på...

• norgesessan

Har det så jobbigt med Emil just nu...Går ju över snabbt, men jobbigt när det håller på...Som i morse. Hade gått 10 meter, så böev han sur över nåt, och bara stannade i ca. 10 minuter. Samma gjorde han igår med maken, och dan innan gjorde han det med mig..Det är ju synd om Jonathan tex....Och jag tycker det är tråkigt..
    Det fungerar att gå före, men det fungerar ju bara fram till korsningar, jag går inte över vägar utan att han är med...

Idag är han utan medicin i kroppen, och utan ressurs i skolan..

• norgesessan

Petrah, ja...Han började med Concerta förra veckan, men fick sluta, första dagen utan idag.

• norgesessan

Oj....har jag inte planerat ennu...Lekplatsen, stan...Måste snart handla lite kläder igen...kanske ta fram cykeln...

• norgesessan

Håller också med....
    Skrämmande att dom kan skylla på att det inte finns plats..Det behövs ju, då måste det ju fixas..

• norgesessan

Emil är också likadan....Ska veta allt, och vill ha svaret på allt...Kommenterar allt..

Är det en bil som kör tio cm för långt vid en korsning så ploppar han ut med "Polisen skulle tagit honom..."
    Han är en riktig minipolis...(Med stoooort undantag när det kommer till han själv )

Svar på tråden ADHD-mammor rusar vidare i mot och medvind