ADHD-mammor rusar vidare i mot och medvind
Imorgon ska vi ringa BUP med, och tjata...Man hör ju inget från dom..
Hoppas ni hittar en fungerande lösning!!
Imorgon ska vi ringa BUP med, och tjata...Man hör ju inget från dom..
Hoppas ni hittar en fungerande lösning!!
Klarar dom att sparka på en sparkcykel? Emil använde bara sparkcykeln förrförra sommaren eftersom jag tog bort stödhjulen. Förra sommaren klarade han att cykla, men behöver träna mycket mer..
Hn är så att han vill inte testa, men börjar han bara med det, så brukar det gå bra..
JAg vill hitta någon idrott til Emil, men hur ska man hitta rätt idrott, med rätt tränare, som är bra med barn som Emil??
Ska fråga om dom har några kontakter på BUP...
9. mars ska vi till läkaren med Emil, så då räknar jag med att han börjar...
Han har haft en sådär dag efter skolan idag...Inte alls bra nu ikväll...Nu ligger han i sängen...
Har läst era tankar om idrott, och vad vissa av er redan har erfarenheter av...
Maken sysslade med brottning många år, så det kan man kanske få honom interesserad av...Brottning ger ju ett bra underlag för andra idrotter med..
Nu har vi köpt en liten safe på Jula...Den har kod (och en nödnyckel). Skönt att inte behöva hålla på med nyckel som man får gömma hela tiden...Nödnyckeln är ju gömd, men den behövs bara om batteriet skulle ta slut...
Ska köpa en kodhänglås til hobbyskåpet på köket med, har ett vanligt hänglås, men eftersom man får gömma nyckeln blir det inte til att jag öppnar det så ofta...
Innan kunde barnen sitta ine på köket och ta saker själv, men sen urartade det, så nu måste tillochmed pännor och kritor låsas in...
Vampyria, tycker det är otroligt klantigt av honom att säga så...Det är ju i stil med att använda CP som skällsord...
Välkommen Öländskan!!
Imorgon, klockan 10 ska vi till Bup tillsammans med Emil...Läkarbesök för att diskutera mediciner.
Annars har han "städat", igen....Han städade jättefint igår...(Har inte somnat ennu, så jag pratar om söndag och måndag )
men hann stöka ner nåt fruktansvärt bara idag...
Under hans säng och alla hans sopstationer hittade vi någon äppelskrutt, massa sönderriven reklam, någon bok som är i sönder...Nya ställen han hade ritat på.....Bara taket kvar som är orört..
HAr iallafall tömt rummet för leksakerna somvar kvar, bilmattan, sen ska "möblerna" ut..(Iallafall resterna av dom). Det var ett bord jag tänkte han ville ha (datorbord) som är i sänder, sant två underdelar från vår gamla bokhylla, som är isärmonterat..
Då blir det bara sängarna kvar...
Ett måste för att hålla koll på allt stök där inne...
Mammaflickan, kan inte låta bli att småskratta lite åt hans kalsonger på hängarna
Vi kunde inte ha nån garderob på deras rum, för kläderna åkte ju ut i högar, så alla garderober är i vårt rum...
Twistersister, vad skönt att det går bättre!!
Imorgon ska Emil få sin första dos Concerta... Har ingen aning vad som kan hända nu...Vill inte få för höga förhoppningar, men hoppas Emil märker en skillnad iallafall.
Tack Ludenben!