SusieQ, du gör helt rätt
Här får man skriva av sig...Kommer ihåg emil utbrott...Nu är dom inte på samma sätt mer, inte lika långa som dom kunde vara när han var yngre..
Nu har Emil fått Concerta 3 dagar, han är fortfarande uppe i varv, och pratar konstant!!! Han har dock slutat kräva sista ordet...Han bara maler på, så han har nog inget behov av det...
Ibland säger jag till honom att jag slutar lyssna ett tag, för att vila öronen (då har jag redan sagt till honom att nu räcker det..(han har då frågat frågor jag omöjligen kan ha svar på, och jag har förklarat det...) då maler han på lite till, sen slutar det...Precis som att det bara måste ut...
Idag har jag varit sjuk (igår med, men det var på eftermiddagen, så maken var hemma då). Idag var det hela förmiddagenmed, så jag fokuserade på att ta hand om Isabelle, och lugna pojkarna när det blev för illa, senlät jag Emil hålla på med det han ville..
Köket såg inte ut...(Han hade visst städat....Hur all timjan hamnade på all den våta disken kunde han inte förklara
)
Sen en timme innan maken kom hem (som tur var var det fredag, så han slutade 14) hamnade nästan allt socker på köksgolvet, i den pölen satt jonathan, Isabelle hade också gått bort för att smaka lite...Jag tog bara ut dom , sköljde av dom, och lämnade köket till maken...
Det höll iallaflal Emil rätt så lugn...
Disneykanalen och barnkanalen gick också på högt varv..
Jonathan vaknade inatt pga hans förkylningsastma, då tittade vi på en science fiction
Det tyckte han om...(en 60 tals film om 2001).
Nu har han fortfarande trånga luftvägar, hosta och feber...
Emil "sover".. Han bara råkar hamna på golvet och råkar leka med bilar med mer...Eller blir törstig...Eller ska bära ut Isabelle......Allt för att inte sova...